• امروز : سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 20 May - 2025
کل اخبار 1860اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

به روز رسانی کسب و کار در اقتصاد جهانی و امری اجتناب ناپذیر به نام دیجیتال مارکتینگ یاد شهدای خدمت در اجلاسِ موثرترین ارکان اقتصادی جامعه/ جایگاه واقعی اصناف از نگاهِ رئیس اتاق تهران/ فرماندهی پایگاه بسیج اتاق اصناف تهران منصوب شد زمینه های همکاری اصناف با ویتنام بررسی شد/ شناسایی ظرفیت های صنوف و برنامه ریزی برای ارتباطات اثربخش قطعیِ سامانه ایرانیان اصناف، هزینه های سرباری برای واحدهای صنفیِ پایتخت تراشید/ عدم تمدیدِ جواز یعنی اجازه بهره برداریِ سوخت نداشته و باید با قیمت آزاد تهیه کنی برخی مالکین هیچ گونه برگه یا سندی مبنی بر پرداخت در اختیار مستاجرین قرار نمی دهند/۹۰ درصد واحدهای خشکبار بازار به صورت مالک و مستاجر سرقفلی اداره می شوند شرط متاهل بودن برای کار؛ شرط کار برای تاهل!/ جلسه ای ۳۷۰ هزار تومان خیلی رقم بالایی ست؟/ موازی کاری بنگاه های دولتی ادامه دارد و طرح اصلاحیِ اتحادیه روی میز است همایشِ«تاثیر دیجیتال مارکتینگ در تحول کسب و کار»/ اسفندیار: همسو با تغییرات روز دنیا و در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء واحدهای صنفی خود گام برمی داریم برنج پاکستانی در کیسه های طارم و هاشمی!/ کالای وارداتیِ صددرصد رانتی با ارز ترجیحی/ فوریتِ تک نرخی شدن کالا، برداشتن محدودیت واردات و رفع انحصار آن فلافلی های فوق لیسانسه و مردمی که وسعشان فقط به غذاهای ضعیف می رسد/ چه کسی مسئول قربانیانِ صدور جوازهای سامانه نوین اصناف است؟ خیزِ بلند صنف خرازی در توسعه کسب و کار با بهره گیری از هوش مصنوعی/ تجهیز اعضاء به ابزارهای نوین تخصیص ارز به شرکت های محدود یعنی غلبه رانت و انحصارگرایی بر رقابت سالم، اشتغال و کارآفرینی شرایط معافیت مشاغل از صدور صورت‌حساب الکترونیکی اعلام شد روند کاهشی قیمت حبوبات در بازار/ قیمت لوبیا چیتی به ۲۴۵ هزارتومان رسید مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

18
رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران:

کسبه نمی‎توانند سود خود را حفظ کنند/ پشت پرده تخفیف‎های غیر واقعی فروشگاه‎های زنجیره‎ای

  • کد خبر : 4800
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کسبه نمی‎توانند سود خود را حفظ کنند/ پشت پرده تخفیف‎های غیر واقعی فروشگاه‎های زنجیره‎ای
شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران گفت: در بازار امروز ما شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم؛ کسبه نمی‌توانند سود خود را حفظ کنند. تمام درآمدشان دوباره صرف خرید کالاها می‌شود و به فروشگاه‌ها برمی‌گردد. 

در سال‌های اخیر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور کاهش واسطه‌ها و ایجاد رقابت، گسترش یافته‌اند، اما عملکرد آن‌ها با هدف اصلی تأسیس این فروشگاه‌ها نسبت به فروشگاه های دیگر در جهان تفاوت دارد و نوع جدیدی از مراکز عرضه کالا در ایران پدید آمده است.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث شده اند تا قیمت محصولات غذایی در سوپر مارکت ها گران و بالا به نظر برسد؟  و یا حداقل اینگونه فروشگاه‌ها تأثیری بر بازار دارند؟ یکی از دلایل محبوبیت این فروشگاه‌ها، تخفیف‌های جذاب آن‌هاست، اگرچه برخی از مشتریان از کیفیت پایین کالاها و فروش کالاهای نزدیک به تاریخ انقضا ناراضی هستند. برای مثال تخفیف های بسیاری که بعضاً به ۵۰ درصد نیز می رسد به چشم می خورد. چه چیزی باعث می شود یک فروشنده از ۵۰ درصد از قیمت واقعی محصولی که می فروشد چشم پوشی کند و در بسیاری از مواقع نیز به سود دهی برسد؟ در ادامه پشت پرده این موضوع از شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران سوالاتی انجام یافته که به شرح ذیل می خوانیم.

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران گفت : در بازار امروز ما شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم؛ کسبه نمی‌توانند سود خود را کنند. تمام درآمدشان دوباره صرف خرید کالاها می‌شود و به فروشگاه‌ها برمی‌گردد.

شریفی در خصوص قیمت ارزان محصولات در فروشگاه های زنجیره ای تصریح کرد: به دلیل سیستم خریدی که این فروشگاه‌ها دارند، برخی قیمت‌ها سانسور می‌شود و قیمت‌هایی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروخته می‌شود، واقعی نیست به بیانی دیگر تولیدکنندگان اجناس را با قیمت پایین‌تری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای می فروشند. زمانی که یک فروشگاه زنجیره‌ای سه هزار عدد از یک کالا را خریداری می‌کند، تولیدکننده سود قابل قبولی را از آن خرید دریافت می کند و این موضوع می تواند به سایر فروشگاه‌ها لطمه وارد کند و فروش آن ها را کاهش دهد.

وی در خصوص  نا همخوانی حاشیه سود کالاها با میزان مالیات آنها گفت: در حال پیگیری این موضوع با مسئولان مالیاتی هستیم زیرا حاشیه سود فروشگاه‌های ما از اقلام مصرفی مردم هفت درصد است و اداره مالیات ده درصد مالیات مشخص می‌کند که فعالان این صنف را همواره با ضرر مواجه می کند.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران درباره تخفیف های عجیب و غریب فروشگاه ها زنجیره ای عنوان کرد : یک مسئله دیگر که با ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بازار مشهود است، تخفیف‌های عجیب و غریب آنهاست که باعث رکود بازار شده است. مثلاً تخفیف‌های پنجاه درصدی که قیمت‌ها را غیرواقعی می‌کند. این تخفیف‌ها ممکن است به کیفیت پایین‌تر کالاها منجر شود. این مسئله بارها در شبکه‌های خبری مطرح شده است. چه از نظر وزن و چه از نظر کیفیت، آن اجناس با محصولاتی که در فروشگاه های دیگر عرضه می شود ممتفاوت هستند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.