• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

12
کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

کاهش درآمد مشاوران املاک به کمتر از یک کارمند/ سامانه املاک و مستغلات دچار اشکالات حقوقی است

  • کد خبر : 1234
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کاهش درآمد مشاوران املاک به کمتر از یک کارمند/ سامانه املاک و مستغلات دچار اشکالات حقوقی است
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، رکود مسکن و ایجاد درگاه ملی مجوزها و سامانه املاک و مستقلات را از عوامل چالشی و کاهش درآمد این صنف دانست.

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با اشاره به چالش های موجود این صنف گفت: در بحث مدیریتی و راهبردی، اتحادیه های صنفی علاوه بر نظارت بر عوامل زیرمجموعه خود باید توانمند و بازوی قدرتی به حساب آیند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با ایجاد درگاه ملی مجوزها ضمن تاکید بر اینکه هیچکس مخالف سرعت بخشیدن به دریافت مجوز نیست؛ اما بعضی از آموزش ها در این بخش ناکافی بوده و همین امر باعث ایجاد ناهماهنگی های زیادی شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: در بخش آموزش هرچقدر سرمایه گذاری شود شاهد عملکرد بهتری در آینده خواهیم بود؛ اما در حال حاضر این مورد نامطلوب بوده و باید همه حوزه ها از جمله اداره ثبت و اتحادیه یکپارچه شوند. باید آموزش ها در محل اتحادیه ای که توان برگزاری این کلاس ها را دارد انجام شود.

گودرزی یکی از عوامل مغفول در درگاه ملی مجوزها را بازرسی مناسب از مدارک ارایه شده و امکان راستی آزمایی عنوان کرد و گفت: برای ارایه جواز نیاز به بازرسی وجود دارد. در این سامانه متراژ محل کسب قید نشده و هرشخصی می تواند با هر متراژ یک جواز کسب و کار اخذ و فعالیت کند.

برای نظارت کافی بر واحدهای صنفی باید تمامی مراحل مجوز از سوی اتحادیه باشد

وی تاکید کرد: ما دوست داریم در اتحادیه ها آن امضای طلایی عنوان شده برداشته شود، اما نباید در نظارت، مدیریت و حرکت راهبردی که اتحادیه بر مجموعه های زیردست و اعضای صنفی خودش باید داشته باشد، خللی ایجاد شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: وقتی افرادی که مجوز دریافت می کنند از ابتدا قدرت اتحادیه را ندیده و نشناخته اند و جواز را از یک سامانه دریافت کردند چگونه می توانیم نظارت کافی بر فعالیت آنها داشته باشیم؟؛ لذا باید برای رفع این مشکل تمامی مراحل مجوز از سوی اتحادیه باشد.

گودرزی کاهش درآمد اتحادیه ها را از چالش های ایجاد درگاه ملی مجوزها عنوان کرد و گفت: با ایجاد درگاه مجوزهای ملی، منبع درآمدی اتحادیه کاهش پیدا کرده است و همین امر تعدیل نیرو و بیکاری بیشتری در جامعه به همراه دارد.

سامانه املاک و مستغلات؛ اهلیت افراد را نمی تواند تشخیص دهد

وی در مورد سیاست دولت جهت نظارت بر حوزه مسکن و کاهش نرخ کمیسیون املاک و راه اندازی سامانه املاک و مستغلات اظهار داشت: خود دولت بر اشتباه بودن این سیاست واقف هست؛ ولی به چه دلیل بر اجرای آن تاکید دارد شفاف و مشخص نیست. در هر صورت دولت فعلی سامانه املاک ومستغلات را راه اندازی کرده و با تمام حوزه های املاک ارتباط برقرار کرده و قصد دارد به نوعی ساماندهی کند.

گودرزی تاکید کرد: این سامانه از دیدگاه دولت شاید برای تنظیم موقت بازار مسکن موثر باشد؛ اما اشکالات حقوقی، امنیتی و اجتماعی هم خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین ایراد سامانه املاک و مستغلات این است که اهلیت افراد را نمی تواند تشخیص دهد گفت: در این صورت ما شاهد خواهیم بود که قرارداد به صورت غیر واقعی در سامانه ثبت شده و افراد حقیقی اصلا وجود ندارند. این ها مسائلی است که اگر پیگیری نشود، شاکی های زیادیدر آینده به وجود خواهد آمد و قوه قضائیه درگیر مسائل پیچیده ای خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: با این رویه مردم به راحتی نخواهند پذیرفت که حاصل یک عمر زندگی خود را در اختیار یک سامانه قرار دهند.

دولت با ایجاد این سامانه برای خود رقیب نظارتی ایجاد کرده است

وی افزود: دولت با ایجاد این سامانه در واقع برای خود رقیب نظارتی ایجاد کرده است. کار اصلی دولت نظارت و حمایت از کسب و کارهاست ولی با ایجاد این سامانه بحث ساماندهی و قانون مداری دچار اشکالات فراوان خواهد شد.

گودرزی اظهار کرد: اگر قرار است دولت به جهت کنترل بحران مسکن وارد این حوزه شود بایستی حساب شده تر عمل کند. در حال حاضر نزدیک به ۱۲ هزار مشاور املاک داریم. با وجود بحران رکود مسکن هرکدام از این افراد درآمدی کمتر از یک کارمند دارند و نباید اجازه دهیم با این اشتباهات این بحران دامنه دار شود.

وی تاکید کرد: بنده معتقدم با راه اندازی این سامانه به جز مشکلات حقوقی در کار مشاوران املاک هم اختلال ایجاد شده است.

نادیده گرفتن جمعیت دو سه میلیونی در قبال راه اندازی دو سایت و ایجاد درآمد برای آن!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: باید نگاه منفی از صنف املاک برداشته شود. افرادی که سامانه املاک و مستغلات را راه‎ اندازی کردند به بعضی مسائل مهم و جزئیات دقت کافی نداشته اند. دوستان توضیح بدهند که خریدار و فروشنده و یا مستاجر و مالک چگونه یک آپارتمان را پیدا کنند. ما کلا دو پلتفرم در کشور داریم. یعنی شما جمعیت ۲ تا ۳ میلیون نفری را در نظر نگرفتید و دو سایت راه اندازی کردید و فقط برای آنها درآمد ایجاد کردید .

گودرزی در ادامه سخنان خود به بحث واحدهای بدون پروانه هم اشاره کرد و گفت: سالهاست برای نظارت بر واحدهای بدون پروانه، گشت ویژه ایجاد کرده ایم و این سیکل همچنان در حال تکرار است. در حالی که بایدبه جای صرف این همه نیرو، اتحادیه املاک هم نظارت و کنترل کافی در اجرای قانون مصوبات داشته باشد و بتواند مجوزهای لازم را در سامانه هایی که در اختیار دارد ارایه دهد تا مشاوران املاک بدون پروانه نداشته باشیم.

لزوم ایجاد یک درگاه بانگی در سامانه مالیاتی کشور

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در بخش دیگری از اظهارات خود به مشکلات ایجاد شده در حوزه مالیات اشاره کرد و افزود: مالیات در حوزه اصناف بسیار چالش برانگیز و باعث بروز مشکلات عدیده در میان مشاوران املاک شده است که بازنگری و توجه کافی را می طلبد.

گودرزی درپایان حل این مشکل را در ایجاد یک درگاه بانکی در سامانه مالیاتی کشور دانست و تصریح کرد: باید یک درگاه بانکی در این حوزه ایجاد شود که قبل از ارایه کدرهگیری بتوان مالیات برارزش افزوده را پرداخت کرد. این باعث می شود هم دولت یک سال زودتر به پول خود برسد هم مشاوران املاک با اقساط کوچک و کوتاه که پرداخت می کنند رضایتمندی بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1234
  • نویسنده : جعفرقلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 226 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.