• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل اخبار 1165اخبار امروز : 7

اطلاعیه ها

هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت عرضه گوشت گوسفندی خوب است اما تقاضا مطلوب نیست/ ​بیشتر گوشت‌های وارداتی میش هستند افغانستانی‌ها بازار کار ایران را تهدید می‌کنند/ فراوانی اشتغال مهاجران در صنوف گوناگون قانون جدید نظام صنفی همچنان ایراد دارد/ درخواست اعمال محدودیت برای انتخابات اتحادیه‌های صنفی کمبودی در عرضه مرغ نداریم/ افزایش سفرها و تقاضا قیمت مرغ را بالا برد دلایل روند صعودی بهای طلا و جواهر/ مشکلات “سامانه جامع تجارت” برای صنعت طلا بررسی می‎شود بازار برنج ایرانی به ثبات رسید/ فراوانی کالا و همخوانی عرضه و تقاضا قطعی‌های اخیر برق کارخانجات تاثیر منفی بر روند تولید محصولات شد/ کیفیت برخی نوشت‌افزار ایرانی فراتر از انتظار ماست

9
شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی:

کارخانه‌ها درحال تغییر قیمت هستند/ مردم هر ۲۰روز یکبار با قیمت‌های جدیدی مواجه می‌شوند/ اقلام از سبد خانوارها حذف شده

  • کد خبر : 4469
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کارخانه‌ها درحال تغییر قیمت هستند/ مردم هر ۲۰روز یکبار با قیمت‌های جدیدی مواجه می‌شوند/ اقلام از سبد خانوارها حذف شده
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، این روزها همه درآمد سوپرمارکت‌ها دوباره جنس شده و به فروشگاه برمی‌گردد و این چرخه معیوب و بی‌رونق هیچ منفعتی برای این صنوف نداشته تاجایی که آن‌ها را وادار به جمع‌کردن واحدهایشان کرده است. مشتری هم که پیشتر کم شده بود و در واقع بالارفتن قیمت‌ها در فواصل زمانی کم، پیش از این، اقلام سوپرمارکت‌ها را از سبد خانوارها حذف کرده بود.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی، معتقد است بخش عمده مشکلات واحدهای صنفی که موضوعِ بخش عمده‌ای از جلسات آن‌ها را هم شامل می‌شود، بر محور ضرایب مالیاتی می‌چرخد.

به‌گفته شاهرخ شریفی، تورم و بالارفتن قیمت‌ها منجر به این شده که کارخانه‌ها به‌صورت مدام، قیمت‌ها را تغییر می‌دهند؛ از سویی مشتری هم که وارد فروشگاه می‌شود این سوال برایش پیش می‌آید که چرا در عرض ۲۰ روز و حتی کمتر از آن، قیمت‌ها تا این حد تغییر کرده و بالا رفته است؟

شریفی درخصوص این افزایش قیمت‌ها، توضیح می‌دهد: کارخانه‌ها با توجه به مصوبه‌هایی که دارند، قیمت‌های جدیدی اعمال می‌کنند؛ قیمت‌هایی که به‌ هیچ‌وجه روند نزولی نداشته و همگی رو به افزایش هستند. از سوی دیگر، مغازه‌دارها هم که در چرخه تورم گرفتارشده‌اند به‌جای این‌که به سودی نسبی دست پیداکرده و بتوانند چرخ زندگی و اقتصاد واحدهای صنفی خود را بچرخانند، مدام در حال اضافه‌کردن جنس به مغازه‌هایشان هستند.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی، درخصوص ضرایب مالیاتی در توضیحی بیشتر، متذکر می‌شود: عددی که برای افزایش ضریب مالیاتی سوپرمارکت درنظرگرفته‌اند بدون مهندسی اعمال و در این زمینه، سلیقه‌ای رفتارشده.

او توضیح می‌دهد که «هزینه‌ها کارشناسی نشده؛ یک سوپرمارکت از ساعت ۷ صبح تا دوازده شب کار کند با یک مغازه معمولی از نظر سرویس‌دهی، کارگر، هزینه‌های برق، اجاره و سایر موارد، متفاوت است. ضریب مالیاتی ما ضریب مالیاتی صحیح و سنجیده‌ای برای این صنف نیست.»

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4469
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 121 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.