• امروز : سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 20 May - 2025
کل اخبار 1856اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

قطعیِ سامانه ایرانیان اصناف، هزینه های سرباری برای واحدهای صنفیِ پایتخت تراشید/ عدم تمدیدِ جواز یعنی اجازه بهره برداریِ سوخت نداشته و باید با قیمت آزاد تهیه کنی برخی مالکین هیچ گونه برگه یا سندی مبنی بر پرداخت در اختیار مستاجرین قرار نمی دهند/۹۰ درصد واحدهای خشکبار بازار به صورت مالک و مستاجر سرقفلی اداره می شوند شرط متاهل بودن برای کار؛ شرط کار برای تاهل!/ جلسه ای ۳۷۰ هزار تومان خیلی رقم بالایی ست؟/ موازی کاری بنگاه های دولتی ادامه دارد و طرح اصلاحیِ اتحادیه روی میز است همایشِ«تاثیر دیجیتال مارکتینگ در تحول کسب و کار»/ اسفندیار: همسو با تغییرات روز دنیا و در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء واحدهای صنفی خود گام برمی داریم برنج پاکستانی در کیسه های طارم و هاشمی!/ کالای وارداتیِ صددرصد رانتی با ارز ترجیحی/ فوریتِ تک نرخی شدن کالا، برداشتن محدودیت واردات و رفع انحصار آن فلافلی های فوق لیسانسه و مردمی که وسعشان فقط به غذاهای ضعیف می رسد/ چه کسی مسئول قربانیانِ صدور جوازهای سامانه نوین اصناف است؟ خیزِ بلند صنف خرازی در توسعه کسب و کار با بهره گیری از هوش مصنوعی/ تجهیز اعضاء به ابزارهای نوین تخصیص ارز به شرکت های محدود یعنی غلبه رانت و انحصارگرایی بر رقابت سالم، اشتغال و کارآفرینی روند کاهشی قیمت حبوبات در بازار/ قیمت لوبیا چیتی به ۲۴۵ هزارتومان رسید مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد قدرت صنوف می‎تواند اقتصاد را راهبری و هدایت کند/ لازم است مسیر اقتصادی کشور از طریق اصناف و بخش خصوصی دنبال شود طرح‌های حمایتی، پیوند مردم با کتابفروشی‌ها را تقویت می‌کند

22
شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی:

کارخانه‌ها درحال تغییر قیمت هستند/ مردم هر ۲۰روز یکبار با قیمت‌های جدیدی مواجه می‌شوند/ اقلام از سبد خانوارها حذف شده

  • کد خبر : 4469
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کارخانه‌ها درحال تغییر قیمت هستند/ مردم هر ۲۰روز یکبار با قیمت‌های جدیدی مواجه می‌شوند/ اقلام از سبد خانوارها حذف شده
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، این روزها همه درآمد سوپرمارکت‌ها دوباره جنس شده و به فروشگاه برمی‌گردد و این چرخه معیوب و بی‌رونق هیچ منفعتی برای این صنوف نداشته تاجایی که آن‌ها را وادار به جمع‌کردن واحدهایشان کرده است. مشتری هم که پیشتر کم شده بود و در واقع بالارفتن قیمت‌ها در فواصل زمانی کم، پیش از این، اقلام سوپرمارکت‌ها را از سبد خانوارها حذف کرده بود.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی، معتقد است بخش عمده مشکلات واحدهای صنفی که موضوعِ بخش عمده‌ای از جلسات آن‌ها را هم شامل می‌شود، بر محور ضرایب مالیاتی می‌چرخد.

به‌گفته شاهرخ شریفی، تورم و بالارفتن قیمت‌ها منجر به این شده که کارخانه‌ها به‌صورت مدام، قیمت‌ها را تغییر می‌دهند؛ از سویی مشتری هم که وارد فروشگاه می‌شود این سوال برایش پیش می‌آید که چرا در عرض ۲۰ روز و حتی کمتر از آن، قیمت‌ها تا این حد تغییر کرده و بالا رفته است؟

شریفی درخصوص این افزایش قیمت‌ها، توضیح می‌دهد: کارخانه‌ها با توجه به مصوبه‌هایی که دارند، قیمت‌های جدیدی اعمال می‌کنند؛ قیمت‌هایی که به‌ هیچ‌وجه روند نزولی نداشته و همگی رو به افزایش هستند. از سوی دیگر، مغازه‌دارها هم که در چرخه تورم گرفتارشده‌اند به‌جای این‌که به سودی نسبی دست پیداکرده و بتوانند چرخ زندگی و اقتصاد واحدهای صنفی خود را بچرخانند، مدام در حال اضافه‌کردن جنس به مغازه‌هایشان هستند.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی، درخصوص ضرایب مالیاتی در توضیحی بیشتر، متذکر می‌شود: عددی که برای افزایش ضریب مالیاتی سوپرمارکت درنظرگرفته‌اند بدون مهندسی اعمال و در این زمینه، سلیقه‌ای رفتارشده.

او توضیح می‌دهد که «هزینه‌ها کارشناسی نشده؛ یک سوپرمارکت از ساعت ۷ صبح تا دوازده شب کار کند با یک مغازه معمولی از نظر سرویس‌دهی، کارگر، هزینه‌های برق، اجاره و سایر موارد، متفاوت است. ضریب مالیاتی ما ضریب مالیاتی صحیح و سنجیده‌ای برای این صنف نیست.»

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4469
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 457 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.