مهدی حیدری، رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران در دوره کوتاهی که ریاست اتحادیه را بر عهده گرفته، می گوید که اتحادیه او شش ماه سخت را به لحاظ ترافیک کاری پشت سر گذاشته؛ به گفته او «موضوعات به تدریج و به ترتیب بررسی شده و مسائل در نوبت حل و فصل قرار گرفته اند تا سبب شوند اهداف ما به سرانجام برسد.»
حیدری، توضیح داده یکی از مهم ترین فعالیت هایی که اتحادیه توانسته برای واحدهای صنفی خود انجام دهد بحث طرح ترافیک یعنی از مهم ترین موارد مصرفی و نیازهای روزانه واحدهای صنفی بوده که ۵۰ درصد تعدیل شد. رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران، می گوید که اتحادیه او از طریق پیگیری های انجام شده، توانسته برای آژانس ها تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت کند در حالی که این تخفیف در سال گذشته ۴۰ درصد بوده.
اما با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته سیستم اتوماسیون داخلی اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران از ۱۶ فروردین فعال شد ه است؛ رئیس این اتحادیه توضیح می دهد که کار اتحادیه کاملا از طریق اتوماسیون انجام می شود و هم اکنون در حال باگ گیری و رفع مشکلات و تصحیح آن هستیم. به این ترتیب از این پس کل مراجعه کننده اتحادیه از طریق سیستم داخلی کار می کند تا سامانه بالا بیاید و واحدهای صنفی بتوانند به صورت غیر حضوری هم کارهای خود را انجام دهند که البته نرم افزار آن بالا آمده و در مرحله تست و بعد از آن اجرا قرار دارد.
حیدری، می گوید تلاش ما بر این است که آژانس ها را به صورت هلدینگ دربیاوریم؛ آن ها را از حالت تک بودن درآورده، تجمیع کنیم و این نیاز به زمان دارد تا بتوانیم نرم افزار آن را توجیه کنیم. البته که به گفته رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران پایه و اساس آن آماده است و طراحی لازم صورت گرفته اما برای اتحادیه مهم است که آژانس ها بتوانند توانایی اجرا داشته باشند.
اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران در حال تغییر شکل از سنتی به مدرن است و از زمانی که هیات مدیره جدید سر کار آمده این برای اولین دوره است که تعداد صدور جوازها نسبت به ابطال جوازها برتری پیدا کرده به اضافه اینکه ضریب دو و سه گرفته است و به گفته مهدی حیدری، این نشان دهنده رشد و پویایی و حرکت رو به جلوی اتحادیه است.