• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

15
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:

پشت پرده جهش عجیب قیمت‌ها در بازار/ مرزشکنی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه دارد؟

  • کد خبر : 1099
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
پشت پرده جهش عجیب قیمت‌ها در بازار/ مرزشکنی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه دارد؟
  رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره دلایل وضعیت صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه توضیح داد و گفت: این اتفاق از روز شنبه هفته جاری و همزمان با افزایش قیمت دلار و شدت گرفتن تنش‌های منطقه رقم خورده است.

مرزهای قیمت طلا و سکه شکسته شد؛ این اتفاق از روز شنبه هفته جاری و همزمان با افزایش قیمت دلار و شدت گرفتن تنش‌های منطقه رقم خورده است. سکه وارد کانال ۳۰ میلیون تومان شد و طلا در کانال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار گرفت. دلار هم مرز ۵۱ هزار تومان را رد کرد و در آستانه ورود به کانالی بالاتر است.

این رقم‌ها را در حالی در بازار شاهد هستیم که از تیرماه تاکنون بازار طلا در روندی ریزشی قرار داشته و حتی یازدهم مهرماه به رقم ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان رسیده بود. سکه نیز از خردادماه تا هفتم مهرماه در روندی ریزشی، در مرز کانال ۲۶ میلیون تومان قرار گرفته بود.

اما به یک‌باره ورق از روز شنبه هفته جاری برگشت و قیمت‌ها جهشی، عجیب و غریب پیدا کردند. فعالان بازار، چند عامل را در نوسان قیمت‌ها دخیل دانسته‌اند؛ یک اینکه ۲۶ مهر سررسید منقضی شدن برخی از محدودیت‌های برجامی وجود دارد. دلیل دوم برمی‌گردد به تشدید درگیری بین حماس و اسرائیل. دلیل سوم هم به زلزله هرات ربط دارد.

چرا قیمت‌ها بالا رفت؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در همین خصوص می‌گوید: یک بخشی از شرایط کنونی بازار طلا و سکه، به افزایش شدید قیمت اونس جهانی طلا برمی‌گردد و بخش دیگر نیز به نوسانات و افزایش قیمت ارز ارتباط دارد. خبرهای سیاسی در سطح دنیا درباره تنش فلسطین و اسراییل، روی بازار ارز تاثیر گذاشته است.

وی می‌افزاید: به تبع افزایش قیمت اونس جهانی طلا، بازارهای داخلی طلا و سکه نیز افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به این‌که سکه، کانال ۳۰ میلیون تومان را رد کرده است، عنوان می‌کند: دیروز هر گرم طلای ۱۸عیار در حدود ۶۳ هزار تومان افزایش قیمت داشت و سکه نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار افزایش قیمت را تجربه کرد. سکه طرح قدیم نیز یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه حدود یک میلیون تومان، ربع‌سکه یک میلیون تومان و سکه یک‌گرمی بانک مرکزی ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

بذرافشان با بیان این‌که این میزان افزایش چشمگیر بوده است، تصریح می‌کند: این شرایط در حالی است که از لحاظ تقاضا، تغییری در بازار شاهد بودیم و این‌که بازار هیجانی شود، اتفاق نیفتاده است و بازار، روال عادی خود را طی می‌کند.

وی متذکر می‌شود: با این حال، افزایش قیمت اونس جهانی طلا، افزایش قیمت ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی مربوط به تنش منطقه، بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار داد. ولی این‌که بگوییم تقاضا در بازار تشدید شده، چنین اتفاقی نیفتاده است.

امکان بازگشت به قیمت‌های قبلی وجود دارد؟

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که امکان بازگشت به قیمت‌های قبلی وجود دارد؟ تاکید می‌کند: باید ببینیم در روزهای آینده خبرهای سیاسی و اقتصادی چه مراحلی را طی می‌کند. همچنین چه رقم‌هایی را اونس جهانی طلا به خود می‌بیند و بازار ارز چه شرایطی دارد.

بذرافشان عنوان می‌کند: اگر خبر خاصی وجود نداشته باشد، تغییری نباید وجود داشته باشد. با این حال، الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید ببینیم وضعیت اونس جهانی طلا به چه شکل است.

تقاضا در بازار کم می‌شود

ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران نیز درباره دلایل افزایش قیمت سکه و طلا می‌گوید: این افزایش به دلیل تنش‌های منطقه بوده که هم روی اونس جهانی طلا اثرگذار بوده و هم بازار ارز و سکه و طلا.

وی با بیان این‌که این اتفاقات روی قیمت طلا و سکه اثرگذار است، می‌افزاید: مدتی بود که آرامش در بازار حاکم بود، اما الان شاهد نوسان افزایشی قیمت‌ها هستیم که امیداریم به زودی بازارها به آرامش قبلی خود برگردد.

رئیس سابق اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح می‌کند: در این شرایط، چرخ تولید و دادوستد کند می‌شود و تقاضاکننده کمتر در مسیر خرید و فروش ورود پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.