• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 1209اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

فرهنگ استفاده از «نانِ سالم» از نانِ شب هم واجب تر است/ نان و قهوه و اتفاقی که می تواند برای شهروندان جذاب باشد بیمه مربیان رانندگی، اعتراض گسترده خودِ آن ها را در پی خواهد داشت/ احساس مسئولیت پوشالی برخی مسئولان و رسانه ها/ دست از سر صنف ما بردارید گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت مطالبه ۲۹ همت مالیات از محل کشف فرار مالیاتی محصولات کشاورزی شناسنامه دار می شوند طلا علی‎رغم کاهش اونس جهانی با نوسانات بازار ارز گران شد اتاق طلا موجب ایجاد کارخانه‌های محصولات طلا و جواهر و رشد اشتغال خواهد شد توزیع روزانه میوه و صیفی به حدود ۲۳ هزار تن رسید/ کمبودی در عرضه میوه‎های پاییز نخواهیم داشت نخستین رویداد ملی جهادگران و الگوهای موفق کسب و کار ناتوانی والدین در تهیه لوازم‌التحریر برای فرزندان خود بسیار ناراحت کننده است

15
محمدرضا خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم مربوطه تهران:

واردات موجب رقابت و ارتقای تولیدات داخلی می شود/ نبود رونق سابق در بازار فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت

  • کد خبر : 255
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
واردات موجب رقابت و ارتقای تولیدات داخلی می شود/ نبود رونق سابق در بازار فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: بعضی از کالاهای تولید داخل از نظر کیفی و کمی توان رقابت با نمونه خارجی را ندارد؛ لذا آزادی واردات رقابت در بازار ایجاد کرده و باعث ارتقای تولیدات داخلی می شود.

محمدرضا خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران به مشکلات واردات این صنف اشاره کرد و گفت: در کشور ۴۰ شرکت تولید موتور سیکلت و دوچرخه داریم که قطعات آنها باید از خارج وارد شود. ولی گمرک برای اعطای مجوز واردات و ترخیص کالا بسیار اذیت می کند و گاهی بیشتر از یک سال کالاهای ما در گمرک می ماند.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث واردات کالا مطرح می شود حمایت از تولیدات داخلی است. بعضی از قطعات تولید داخل کیفیت قابل قبولی دارد و توان رقابت با نمونه های خارجی را دارد، ولی بعضی از قطعات و یا کالاها هنوز توان رقابت با نمونه خارجی را ندارند یا جوابگوی نیاز بازار نیستند. یکی از این کالاها کلاه ایمنی است که امنیت جانی موتور سوار به آن بستگی دارد. به دلیل اینکه ما در کشور تولید داخل داریم واردات کلاه ایمنی ممنوع شده است، در حالیکه فقط یک کارخانه در کشور کلاه ایمنی تولید می کند که هم از نظر کیفی استانداردهای نمونه خارجی را ندارد و هم از نظرتعداد جوابگوی نیاز بازار نیست.

خادم‎منصوری تصریح کرد: وقتی واردات آزاد باشد رقابت ایجاد شده و تولیدکننده داخلی ملزم به ارتقای کیفیت و کمیت محصولات خود می شود

وی درباره کسب و کار این صنف در سال ۱۴۰۲توضیحاتی داد و گفت: کسب و کار صنف، رونق سال های قبل را ندارد؛ ولی نمی توان گفت که در رکود به سر می برد. به دلیل بی ثباتی قیمت ارز مردم برای خرید دچار یک سر درگمی مقطعی شده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران ادامه داد: متاسفانه رسته موتورسیکلت به دلیل بالا رفتن قیمت ها از رونق افتاده و مردم مانند قبل توانایی خرید یا تبدیل به احسن کردن موتورسیکلت را ندارند و بیشتر سعی می کنند موتورسیکلت خود را تعمیرکنند. در رسته فروش دوچرخه، فروش بهتر بوده و با تعطیلی مدارس در خرداد و بازار رونق بهتری را شاهد بودیم.

رشد فرهنگ دوچرخه سواری در میان بزرگسالان

وی افزود: خوشبختانه فرهنگ دوچرخه سواری نسبت به سال های قبل رشد داشته و استفاده از دوچرخه در میان بزرگسالان بیشتر شده است. ولی فعلا به دو دلیل بیشتر در پارک ها و مراکز ورزشی انجام می شود. یکی عدم امنیت جانی درخیابان ها و نبودن مسیر مخصوص دوچرخه، در مناطق بسیار محدودی از شهر تهران که مسیرتردد دوچرخه وجود دارد گاه با پارک موتور یا قراردادن وسایل این مسیرها مسدود می شود. دومین دلیل استفاده کم از دوچرخه گران شدن بیش از حد این کالا در سال های اخیر است. مردم مانند سال های قبل توان خرید آن را ندارند.

عدم شفافیت قوانین مالیاتی و درگاه ملی صدور مجوزها

خادم منصوری در ادامه به بیان برخی از مشکلات صنف خود پرداخت و گفت: یکی از مشکلات  این صنف عدم شفافیت قوانین مالیاتی است. البته در سال های اخیر این مشکل بهتر شده و تا حدی شفاف سازی مالیاتی انجام می شود.

وی تاکیدکرد: وزارت دارایی باید با دقت بیشتری محاسبات مالیاتی را انجام دهد. از آنجا که در میان کسبه تعدادی کسبه با قدرت مالی ضعیف تر هم وجود دارد که توان پرداخت مالیات سنگین را ندارند، اداره مالیات باید با این افراد با رافت بیشتر برخورد نماید.

او در ادامه تصریح کرد: مشکل بعدی صنف ما به درگاه ملی صدور پروانه کسب مربوط می شود. طبق قانون جدید تمام مدارک باید توسط متقاضی در درگاه ملی صدور مجوز اسکن و بارگذاری شود در حالیکه ممکن

است مدارک فاقد اعتبار کافی باشد و از نظر اتحادیه قابل تایید نباشد. ولی اتحادیه ها دیگر اجازه رسیدگی به اینگونه تخلفات را ندارند.

آماده همکاری با شهرداری برای رفع سد معبر هستیم

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود: سد معبر معضل دیگری است که صنف ما سال هاست با آن درگیر است. در خیابان وحدت اسلامی تاچهارراه رازی شاهد این هستیم که در پیاده رو اقدام به تعمیر موتورسیکلت می کنند یا موتورفروش ها موتورهای خود را در پیاده رو می چینند. بارها با مسئولان شهرداری جلسه حضوری برگزار کردیم و یا با مکاتبه درخواست کرده ایم که مکانی را در اختیار تعمیرکاران موتور قرار دهد تا تعمیرکاران به آنجا نقل مکان کنند و در پیاده رو اقدام به تعمیر موتور نکنند و برای عابرین پیاده ایجاد مزاحمت نشود.

خادم منصوری ادامه داد: بعد از گذشت ۱۰ سال از این جریان و پیگیری های مداوم هنوز به نتیجه نرسیده ایم و همچنان در پیاده رو سد معبر ایجاد می کنند. بارها مردم و ساکنین این منطقه به اتحادیه شکایت کرده اند. ما برای رفع این معضل آماده هر گونه همکاری با شهرداری منطقه هستیم. گاهی با این مورد برخورد می کنیم و در جواب می گویند به اتحادیه شما ربطی ندارد و به اتحادیه تعمیرکاران موتور و دوچرخه مربوط می شود. در سراسر ایران، فروشندگان موتور و تعمیرکاران، یک اتحادیه واحد دارند، فقط در تهران این دو شغل مشابه و همگن دو اتحادیه مجزا دارند که گاهی باعث ایجاد مشکل و موازی کاری می شود.

ضرورت ادغام دو اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت

وی تصریح کرد: ما از طرف اتحادیه خود بارها پیشنهاد ادغام این دو اتحادیه را با ریاست اتاق اصناف تهران مطرح کرده ایم. با ادغام این دو اتحادیه هم مردم راحت تر می توانند موضوعات و مشکلات خود را مطرح کنند و هم جلوی سوءاستفاده افراد سودجو و متخلف گرفته می شود.

خادم منصوری با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات جدایی این دو اتحادیه مربوط به خدمات پس از فروش است اضافه کرد: فروش موتورسیکلت و دوچرخه تحت پوشش اتحادیه است، ولی خدمات پس از فروش و تامین قطعات به اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتور مربوط می شود. همه مردم که این موضوع را نمی دانند. گاهی در بخش خدمات پس از فروش به مشکل برخورد کرده و به ما مراجعه می کنند، وقتی می گوییم شما باید به اتحادیه تعمیرکاران مراجعه کنید شاکی می شوند. با ادغام دو اتحادیه این معضل هم بر طرف می شود.

خادم منصوری در پایان تاکید کرد: ادغام دو اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران دوچرخه و موتور می تواند بسیاری از مشکلات و موازی کاری ها را حل کند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.