• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

9
رئیس اتحادیه صنف اشیای قدیمی و صنایع دستی تهران:

مردم در تامین مایحتاج خود مانده‌اند؛ صنایع دستی، تزئینات و کادو پیشکش!/ مرثیه‎ای بر هنرمندان صنایع دستی و رکود صنف اشیای قدیمی

  • کد خبر : 1764
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
مردم در تامین مایحتاج خود مانده‌اند؛ صنایع دستی، تزئینات و کادو پیشکش!/ مرثیه‎ای بر هنرمندان صنایع دستی و رکود صنف اشیای قدیمی
محمد عبداللهی، رئیس اتحادیه صنف اشیای قدیمی و صنایع دستی تهران با تاکید بر بالا رفتن قیمت‌ها و رکود بی‌سابقه صنف خود می گوید: مردم در تامین مایحتاج خود مانده‌اند؛ صنایع دستی، تزئینات و کادو پیشکش؛ کسی به فکر تزئین خانه خود نیست.

پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران؛ بر کسی پوشیده نیست که صنعت توریسم ایران در حال حاضر با چالش جدی مواجه شده که دلیل آن به شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی حاکم بر جامعه ارتباط پیدا می‌کند و این اتفاقی نیست که مربوط به دیروز و امروز باشد؛ بلکه در سال های اخیر هر از چند گاهی این صنعت علی‌رغم پتانسیل بالای خود برای رونق اقتصادی، گرفتار رکود شده است. اما به نظر می‌رسد آسیبی که اصناف مرتبط با این صنایع در حال حاضر و به ویژه در سال اخیر از این رکود دیده‌اند بسیار بیشتر از همه سال‌های گذشته و بی‌سابقه بوده است؛ چیزی که رئیس اتحادیه صنف اشیای قدیمی و صنایع دستی بر آن صحه می‌گذارد و به پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران، می‌گوید که این صنف در حال حاضر در بدترین وضعیت خود از بعد انقلاب به سر می‌برد. آن‌چه می‌خوانید حاصل گفت وگوی کوتاه با محمد عبداللهی است که با توجه به محتوا، می‌توان آن را مرثیه‌ای بر حال هنرمندان صنایع دستی و رکود صنف اشیای قدیمی دانست!

کسی به فکر تزئین خانه خود نیست

رئیس اتحادیه صنف اشیای قدیمی و صنایع دستی تهران، یکی از معضلات صنف خود را گران بودن مواد اولیه می‌داند که لزوما قیمت تمام‌شده نیست و نسبت به سابق گران‌تر تمام می‌شود.

به گفته محمد عبداللهی، شرایط رکود اقتصادی و تحریم‌ها توان خرید مردم را پایین آورده و آن‌ها تلاش‎شان بر تامین کالاهای ضروری‌شان است تا خرید کالاهای تزئینی؛ چه برای منزل خودشان چه برای هدیه دادن.

بدترین وضعیت!

بحث رکود صنعت توریسم هم از جمله چالش‌های دیگر و شاید مهم‌ترین چالش قرار گرفته پیش پای صنف اشیای قدیمی و صنایع دستی است. رئیس این صنف بیان می کند: به دلیل سیاست‌های داخلی و خارجی، ورود و خروج توریست با مشکل جدی مواجه شده و در حال حاضر به طور بی‌سابقه، صنف ما در بدترین وضعیت خود از بعد انقلاب قرار گرفته است.

هیچ‌کس از این هنرمندان حمایت نمی‌کند!

در اوضاع رکودی که صنف اشیای قدیمی و صنایع دستی تجربه می‌کند، بی‌‌شک آسیب‌پذیرترین افراد، هنرمندان صنایع دستی هستند؛ ضمن اینکه به دلایلی که در بالا ذکر شد، مغازه‌ها هم با ورشکستگی مواجه شده و به تعطیلی کشیده شده‌اند!

محمد عبداللهی، توضیح می‌دهد: متاسفانه هنرمندان چندین ساله ما، برای تامین مایحتاج خود به کارهای دیگری رجوع کرده‌اند؛ مشاغلی مثل مسافرکشی. آن‌ها هم که نمی‌توانند از هنر خود دست بکشند، به دنبال شغل‌های دوم و کاذب دیگری رفته‌اند!

رئیس اتحادیه صنف اشیای قدیمی و صنایع دستی تهران در پایان تاکید می کند: در حال حاضر هیج نهاد و سازمانی از این هنرمندان حمایت نمی‌کند و مشمول هیچ خدمات و تسهیلاتی نمی‌شوند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1764
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 160 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.