• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

16
اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران:

قیمت گل هم روزانه شد/ رشد قارچ گونه پیج‌ها و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی

  • کد خبر : 1178
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
قیمت گل هم روزانه شد/ رشد قارچ گونه پیج‌ها و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی
 رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: دلیل به روز محاسبه شدن قیمت گل این است که معمولا با کوچکترین اتفاقی قیمت آن دچار نوسان می‌شود؛ اما برخی افراد از این ویژگی نوسانی بودن قیمت، سوء استفاده می‌کنند.

اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در بررسی عوامل موثر بر قیمت گل گفت: دلیل به روز محاسبه شدن قیمت گل این است که معمولا با کوچکترین اتفاقی قیمت آن دچار نوسان می‌شود. اغلب در مواقع افزایش یافتن آمار جشن‌ها و مراسم‌ها قیمت گل بالا می‌رود. جالب است بدانید که در هفته‌های اخیر، بعد از درگیری بین فلسطین و اسرائیل شاهد کاهش قیمت گل در بازار بودیم.

وی افزود: گل در دسته مواردی است که نمی‌توان خرید و آن را انبار کرد به این دلیل که نهایتا بیشتر از چهار روز دوام نمی‌آورد. به عنوان مثال اگر در یک سفره آرایی یا مراسمی گل برای ۱۰ روز دیگر نیاز باشد، نمی‌توانیم از الان گل مربوط به آن را خریداری کرده تا در روز موعد مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین گل شاخه‌ای باید همان روز خریداری شود و قیمت آن هم متناسب با همان روز محاسبه می‌شود.

سوء استفاده افراد سودجو از نوسانی بودن قیمت گل

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران خاطرنشان کرد: برخی افراد از ویژگی به روز بودن قیمت گل در انجام خدمات‌شان و یا عقد قراردادها سوء استفاده می‌کنند و قیمت نهایی را به مشتریان خود اعلام نمی‌کنند. در حال حاضر ۵ رقم گل از نظر کیفیت وجود دارد. گل ممتاز، سوپر، درجه یک، درجه ۲ و حتی درجه ۳ نیز وجود دارد. مثلا گلی که در جاده بهشت زهرا به فروش می‌رسد از نظر کیفیتی با گلی که در مغازه‌ای درجردن به فروش می‌رسد، یکی نیست. از نظر کیفیت، دوام و جنس گل تفاوت‌های زیادی وجود دارد. به عنوان مثل گلی که اغلب روی کیک‌های قنادی به کار می‌رود، گل درجه ۳ است و قیمت پایین‌تری نسبت به گل‌های شاخه‌ای دارد. قیمت گل رز هم معمولا به شاخه آن بستگی دارد، یعنی هر چه شاخه کوتاه‌تر باشد قیمت آن ارزان‌تر می‌شود.

فعالیت مراکز غیر مجاز در زمینه آموزش گل آرایی

شاهرخی در ادامه گفت: آنچه که امروزه در بین کسب و کارها می‌بینیم رشد قارچ گونه پیج‌ها و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی است و گل و گیاه هم به تبع از این قاعده مستثنی نبوده و می‌بینیم که فعالیت این افراد زیاد شده است. متاسفانه آمار بالایی از این افراد مجوز فعالیت ندارند و به صورت غیر قانونی در فضای مجازی فعالیت دارند. قیمت گل به عوامل مختلفی ارتباط دارد و یک گل فروش با تجربه می‌تواند تخمین بزند که چقدر هزینه برداشته است.

وی افزود: در برخی از پیج‌های اینترنتی مشاهده شده است که آموزش گل آرایی انجام می‌دهند در صورتیکه اطلاعات و مهارت کافی برای این کار را ندارند. حتی دیده شده است این افراد غیر حرفه‌ای هزینه گزاف ۱۰ میلیون تومانی را برای آموزش گل آرایی در سه روز تقاضا می‌کنند. اغلب افراد تصور می‌کنند در مدت کوتاه و با دیدن چند مدل گل آرایی می‌توانند این حرفه را انتخاب کنند در صورتیکه جزئیات خاصی دارد. در برخی موارد باید طرح مد نظر را اول روی کاغذ پیاده کرد و بعد از آن به اجرا درآورد و بنابراین حرفه‌ای که انقدر ریزه کاری و مهارت نیاز دارد را فقط باید زیر نظر افراد با تجربه و دارای مجوز آموزش دید.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در پایان تاکید کرد: آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های دارای مجوز برای آموزش گل آرایی وجود دارد و افراد علاقمند برای یادگیری اصولی می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

شاهرخی ادامه داد: در خصوص فعالیت آموزشگاه‌های غیر مجاز شکایت هم داشته‌ایم چون این مراکز فعالیت اصولی ندارند و چیز به خصوصی را به کارآموزان آموزش نمی‌دهند. افراد با هزینه‌های اضافی و خرید گل و لوازم مورد نیاز و همچنین هزینه‌های بالای ثبت نام و به امید یادگیری یک حرفه جدید به این مراکز مراجعه می‌کنند ولی در نهایت به هدف‌شان نمی‌رسند.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.