• امروز : جمعه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 11 April - 2025
کل اخبار 1756اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

ترجیح خرید مصنوعات طلا به جای سکه و طلای آب شده/ بهترین جا برای سرمایه گذاری های خُردِ شهروندان پیگیری های اتحادیه تخفیف ۴۰ درصدی طرح ترافیک را به ۷۰ درصد رساند/ برای اولین بار تعداد صدورِ جواز از ابطال آن پیشی گرفت فعالیت های اتحادیه و تیم جدید نویدبخشِ سالی به دور از تلاطم برای همکاران صنفی خودروهایی که در بم معطل یک امضای وزارت صمت خاک می خورند و دولتی که دستش را از گلوی صنف برنمی دارد! وحدت مشکلات در همه صنوف/ در زبان از کمک به تولید کننده می گوییم و در عمل آن ها را تحت فشار قرار می دهیم رنگ هم کالای لوکس و زینتی شد/ بیش از ۶۰ درصد خانواده ها نظافت را جایگزین رنگ کرده اند هرجا فشارِ نرخ دستوری باشد فساد ایجاد می شود/ در حال حاضر هیچ ارگان تصمیم گیرنده ای نداریم/ نان سنگک را آزاد کنید سی و دومین نمایشگاه تخصصی آرایشی بهداشتی و عطریات از فردا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود تداخل پلیس+۱۰ در کسب و کار عکاسان/ چرخه معیوب و غیرشفاف باید اصلاح شود عقب‌نشینی مردم از سرمایه‌گذاری در صنعت/ دولت و حاکمیت باید در کنار بخش خصوصی باشند و با آن رقابت نکنند رکود شدید در بازار/ مغازه‌ها تعطیل شده و آینده‌ای مبهم پیش روی ماست ورود سیب‌زمینی جنوب به بازار؛ کاهش قیمت در راه است قیمت میوه‌های نوبرانه از اردیبهشت متعادل می‌شود

13
اصغر فرضی پور، رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازم یدکی مربوطه تهران:

فعالیت دلالان در بازار موتورسیکلت، قیمت ها را افزایش داده/ بیشترین تراکم واحدهای صنفی در خیابان های هلال احمر و ۱۷ شهریور است

  • کد خبر : 7131
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
فعالیت دلالان در بازار موتورسیکلت، قیمت ها را افزایش داده/ بیشترین تراکم واحدهای صنفی در خیابان های هلال احمر و ۱۷ شهریور است
افزایش قیمت خودرو و مشکلات اقتصادی، تقاضا برای موتورسیکلت را به‌شدت افزایش داده از سوی دیگر، چالش‌هایی مانند تحریم‌ها، نوسانات ارز و محدودیت‌های تولید، بر این صنعت موثر بوده و تولید داخلی با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که داشته‌، همچنان با چالش‌هایی در زمینه کیفیت، تنوع و فناوری روبه‌روست. اصغر فرضی‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه، به مقایسه کیفیت و عملکرد موتورسیکلت‌های داخلی با محصولات خارجی پرداخته و به این سؤال پاسخ داده که آیا موتورسیکلت‌های ایرانی می‌توانند با برندهای جهانی رقابت کنند؟

بیشتر قطعات و نیازهای اولیه تولید موتورسیکلت وارداتی هستند و با ارز وارد کشور می‌شوند. اصغر فرضی‌پور، می‌گوید: بالا رفتن قیمت ارز و تنش‌های سیاسی ایجاد شده در یک سال اخیر تأثیر قابل توجهی بر قیمت تمام‌شده موتورسیکلت داشته است. همچنین با افزایش قیمت خودرو و مشکلات مربوط به خرید آن، بسیاری از افراد به سمت خرید موتورسیکلت به‌عنوان یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه روی آورده‌اند که این امر باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت شده است. در برخی موارد نیزکاهش عرضه موتورسیکلت در بازار، به‌دلیل محدودیت‌های واردات یا مشکلات تولید، این افزایش قیمت را ایجاد کرده است. فعالیت دلالان در بازار موتورسیکلت و ایجاد التهاب در بازار نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر بر افزایش قیمت محسوب می‌شود.

ارزان‌ترین موتورسیکلت

در حال حاضر موتورسیکلت‌هایی که در داخل کشور ساخته می‌شوند به لحاظ قیمت، کارایی، مزایا و حتی معایب دارای تنوع زیادی هستند. رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازم یدکی مربوطه تهران، ادامه می‌دهد: در این میان بعضی از موتورسیکلت‌ها ارزان‌تر و درواقع اقتصادی‌تر هستند؛ این به آن معنا نیست که این محصولات کیفیت ندارند؛ مثلا قیمت موتورسیکلت طرح کلیک از ۱۰۰تا ۱۵۰میلیون تومان است. این طرح از موتورسیکلت در بیشتر شرکت‌ها ساخته می‌شود و به‌راحتی در دسترس و قابل خریداری است.

خدمات پس‌از فروش موتورسیکلت

فرضی‌پور درباره گارانتی موتورسیکلت‌های تولید داخل می‌افزاید: براساس قوانین حمایت از مصرف‌کننده، تمام عرضه‌کنندگان موتورسیکلت، موظف هستند محصول خود را به‌مدت حداقل یک سال گارانتی کنند. یکی از شرایط اصلی دریافت مجوز تولید موتورسیکلت، تامین قطعات و ارائه خدمات پس ‌از فروش است. شرایط گارانتی هر شرکت ممکن است متفاوت باشد؛ بنابراین، قبل از خرید، حتماً شرایط گارانتی را به دقت مطالعه کنید. معمولا گارانتی موتورسیکلت‌های داخلی یک سال است اما ممکن است برخی از شرکت‌ها گارانتی‌های طولانی‌تری را ارائه دهند. توصیه می‌کنم حتما قبل از خرید موتورسیکلت، شرایط گارانتی شرکت‌های مختلف را مقایسه کنید و با نمایندگی‌های مجاز آنها تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری کسب کنید.

تولیدات داخلی

آمارها نشان می‌دهد بیش از ۹۰درصد موتورسیکلت‌های مورد استفاده در کشور از تولیدات داخلی هستند که در ۴۰شرکت سازنده در کشور تولید می‌شوند. اصغر فرضی‌پور، می‌گوید: موتورسیکلت‌ها به‌صورت سوکتی وارد کشور و در شرکت‌های داخلی مونتاژ می‌شوند. البته در سال‌های اخیر، شاهد جهش قابل‌توجهی در تولید موتورسیکلت‌های داخلی بوده‌ایم.

راسته‌های اصلی فروش موتورسیکلت

در تهران دو راسته اصلی مختص فروش موتورسیکلت وجود دارد. رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه در این‌باره توضیح می‌دهد: خیابان هلال‌احمر و ۱۷ شهریور از راسته‌های اصلی و مرکز تجمع فروشندگان موتورسیکلت هستند. مراکز دیگری هم در تهران وجود دارند و اگر کسی قصد خرید موتورسیکلت داشته باشد در این راسته‌ها هر نوع موتوری را می‌تواند پیدا کند.

موتور دست‌دوم بخریم یا نخریم؟

موتور‌های کارکرده و دست‌دوم همیشه بازار خوبی داشته‌اند. فرضی‌پور، می‌گوید: خیلی از افراد بعد از مدت کوتاهی استفاده، موتورسیکلت خود را می‌فروشند و اقدام به خرید موتور نو می‌کنند. موتورهای دست‌دوم موجود در بازار مانند موتورهای دست‌دوم قدیمی مستهلک نیستند و خیلی از آنها موتورهای سالم و بسیار خوبی هستند. خرید موتورسیکلت دست‌دوم از موتور نو راحت‌تر است، به این صورت که بعد از توافق اولیه باید به دریافت برگه خلافی اقدام شود، سپس با دریافت وکالت یا اینکه به همراه فروشنده به مرکز تعویض پلاک مراجعه شود و بعد از انجام این مرحله می‌توان موتور را تحویل گرفت. اما هنگام خرید موتور نو باید منتظر ماند تا مدارک صادر شود که این صدور مدارک شامل یک زمان شاید چند هفته‌ای می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=7131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.