• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

16
جبار ایلکا رئیس اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت فروشان تهران:

فصل کاری ماست ولی رکود شدید است/ هیچ فروشی نداریم؛ وضعیت بازار بسیار خراب است و اعضای اتحادیه، خرج زندگی خودشان را هم درنمی‌آورند

  • کد خبر : 2172
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
فصل کاری ماست ولی رکود شدید است/ هیچ فروشی نداریم؛ وضعیت بازار بسیار خراب است و اعضای اتحادیه، خرج زندگی خودشان را هم درنمی‌آورند
پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران. برخی اصناف علی رغم اینکه در فصل کاری شان به سر می‌برند اما همچنان گرفتار رکود و کسادی بازار خود هستند. صنف چادردروزان و بزرنت‌فروشان از آن دسته است. با آغاز فصل بارش گمان می‌رفت این صنف به لحاظ فروش تکانی بخورد اما با عدم تغییر شرایط بازار و تداوم کسادی، این تورم و گرانی بود که بار دیگر بر ناتوانی مردم در تامین چادر و برزنت برای مصارفی نظیر اتومبیل خود یا سایراستفاده‌ها صحه گذاشت. مصارف دیگر چادر و برزنت برای کوهنوردی یا سفر است که آن هم روزانه نیست و نمی‌شود روی فروشش حساب باز کرد.

با جبار ایلکا، رئیس اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت فروشان در خصوص مشکلات این صنف، گفتگویی کوتاه داشتیم که در زیر می‌خوانید.

نه گوش شنوایی وجود ندارد و کسی به حرف ما توجه نمی‌کند

رئیس اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت فروشان، می‌گوید: الان فصل کاری ماست ولی رکود شدید است؛ هیچ فروشی نداریم؛ وضعیت بازار بسیار خراب است و اعضای اتحادیه، خرج زندگی خودشان را هم درنمی‌آورند.

او در پاسخ به مشکلات موجود در صنف می‌گوید که گوش شنوایی وجود ندارد و کسی به حرف ما توجه نمی‌کند.

ایلکا می گوید که همکارانش حتی نمی‌توانند حق عضویت خود را پرداخت کنند، بحث دارایی، بیمه و مالیات که مشکل همه صنوف است در کنار رکود بودن بازار، زندگی اعضای این صنف را به چالش کشیده است.

تاثیر گرانی پتروشیمی بر گرانی کالای صنف

رئیس اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت فروشان، به تحریم‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید که این شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها بر صنف ما تاثیر گذاشته است. ایلکا توضیح می‌دهد که علی‌رغم اینکه بیش از ۹۰ درصد تولیدات ما داخلی است اما چون بخش اعظم آن به پتروشیمی  وابسته است، گرانی در آن زمینه، منجر به گرانی کالای ما هم می‌شود.

او می‌گوید که دولت نظارتی بر بالا رفتن قیمت محصولات پتروشیمی ندارد و این برای بار چندم است که در مدت اخیر قیمت آن را بالا برده.

کالای یکبار مصرف عرضه نمی‌کنیم که فروش روزانه داشته باشیم

رئیس اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت فروشان، در خصوص رکود بازار، به خرید شهروندان اشاره می‌کند و می‌گوید در حال حاضر و در این فصل، راننده‌ها باید چادر بخرند ولی ولی هیچ‌کس نمی‌آید خرید کند چون گران است و توان خرید وجود ندارد. از طرفی کسانی که برای مصارف کوهنوردی و مسافرت و … خرید می‌کنند هم هرچند سال یکبار و اگر چادرشان خراب شود، به ما سر می‌زنند لذا این کالا به این جهت که شبیه اجناس یکبار مصرف، فروش روزانه ندارد و با توجه به شرایط موجود که وصفش رفت، با رکود بسیاری مواجه شده و تنها کسانی که در این میان متضرر می‌شوند، ما اعضای اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت‌فروشان هستیم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.