• امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 14 October - 2024
کل اخبار 1290اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

آیا مقصران واقعی محاکمه خواهند شد؟!/ وقتی رویه نظارت را از دست اتحادیه‎های صنفی و اتاق اصناف خارج می‎کنند! شبهات سامانه نوین اصناف باید رفع شوند حضور میدانی روسای اتحادیه های صنفی تهران در بازار سوخته شادآباد محمدصادق مفتح، جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی شد فصل تلخکامی قنادان و کاهش تقاضای شهروندان علیرغم میل به شیرینی بازارِ جوراب و کشباف های زمستانه داغ می شود؟ به زودی با کمبود جدیِ نیروی کار مواجه خواهیم شد رونقِ کار قاچاقچی ها در ورود ممنوعِ کالاهای محوری خرازانِ شهر سرپرست دبیر اجرایی اتاق اصناف تهران منصوب شد نشست رئیس، هیات رئیسه و روسای اتحادیه‌های صنفی تهران درخصوص سامانه وصول مطالبات صنفی سلب اختیارات و خلعِ ید اتحادیه ها در حمایت از همکاران صنفی نصب دوربین چهره برای طلافروشی ها اجباری شد مستاجران از پیک اجاره عبور کردند/ بازار مسکن آرام است بازار گوشی تلفن‌همراه دارد تک‌قطبی می‌شود/ تلفن‌همراه را نباید با هیچ صنعتی گره بزنند

0
علی بهره مند، رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادیِ تهران:

فصل تلخکامی قنادان و کاهش تقاضای شهروندان علیرغم میل به شیرینی

  • کد خبر : 6197
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
فصل تلخکامی قنادان و کاهش تقاضای شهروندان علیرغم میل به شیرینی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، تغییر فصل و ورود به نیمه دوم سال، بسیاری از کسب و کارهای شهر را با فرصت و البته چالش های متعددی روبرو می کند. یکی از این صنوف، دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی ها هستند که به گفته رئیس اتحادیه این صنف در تهران، این دوره، به دلیل رویدادهای مختلف مانند جشن های مذهبی، تولدها، سالگردها و مناسبت های خاص، معمولا با افزایش تقاضا برای محصولات قنادی همراه است. در عین حال، به زعم او رقابت شدید در این صنعت و نوسانات اقتصادی نیز می تواند چالش هایی را برای قنادی ها ایجاد کند.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادیِ تهران در این خصوص که واحدهای صنفی به لحاظ تامین مواد اولیه با چه چالش ها و کمبودهایی مواجه هستند، توضیح داده است که «نوسانات اقتصادی از یک سو می تواند قیمت مواد اولیه را بیش از پیش تحت تاثیر قرارداده و موجب افزایش آن ها و از سوی دیگر بر قدرت خرید مشتریان تأثیر گذاشته و به کاهش تقاضا برای محصولات قنادی منجر شود.» بهره مند، تاکید می کند که افزایش هزینه های مواد اولیه، اجاره و دستمزدها می تواند بر سودآوری قنادی ها تأثیر بگذارد.

اما آنچه واحدهای صنفیِ علی بهره مند را به صورت اختصاصی و همه صنوف را در نگاهی کلی با چالش مواجه کرده کدامند؟ رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادیِ تهران، معتقد است که تهدیدات گسترده ای صنوف و قنادان ومیزان اشتغال آن ها را در معرض خطر قرارداده است.

او به مواردی اشاره می کند از آن جمله که «افت شدیدِ قدرت خرید مردم در دوران رکود اقتصادی، تقاضا برای محصولات غیر ضروری مانند شیرینی و کیک را کاهش می دهد.»

بهره مند، می گوید: افزایش هزینه های اجاره، آب، برق، گاز و دستمزد کارکنان بر سودآوری کسب و کارها تاثیر منفی گذاشته و از سوی دیگر، تغییرات قوانین مالیاتی، کارگری و بهداشتی، می تواند به طور قابل توجهی هزینه های کسب و کارها را سرریز کند؛ یافتن نیروی کار ماهر و آموزش دیده هم در بسیاری از صنوف، به ویژه مشاغل فنی و تخصصی، با مشکل مواجه کرده است.

به اعتقاد رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادیِ تهران برای مقابله با تهدیداتی که ذکر شد، واحدهای صنفی او چاره ای جز انجام اقداماتی نظیرِ«نوآوری در محصولات و ارائه کالاهای جدید و متنوع با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و سالم»، «مدیریت و کاهش هزینه های تولید وعملیاتی از طریق بهینه سازی فرآیندها و استفاده از فناوری های جدید» و در نهایت «آموزش پرسنل وارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان برای ارائه خدمات بهتر» ندارند.

اما یکی دیگر از موضوعاتی که این روزها واحدهای صنفی را با چالش مواجه کرده، تقابل فعالان مجازی با واحدهای مجاز صنفی است. رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادیِ تهران، توضیح می دهد که «با گسترش فضای مجازی و تجارت الکترونیک، رقابت در تمام صنایع از جمله صنعت قنادی شدت گرفته است.»

بهره مند، افزوده: بسیاری از افراد بدون داشتن پروانه کسب معتبر، اقدام به فروش محصولات خود در فضای مجازی می کنند که این امر می تواند برای واحدهای صنفی مجاز و دارای پروانه ایجاد چالش کند وسلامت شهروندان را به خطر اندازد.

به گفته او: برخی فعالان فاقد مجوز در فضای مجازی بدون رعایت استانداردهای بهداشتی و کیفیت مطلوب، محصولات خود را با قیمت های نامتعارف عرضه می کنند که می تواند موجبات ضرر و زیان شهروندان را فراهم کند از سوی دیگر، عدم نظارت کافی بر فعالیت های مجازی، امکان کلاهبرداری و فروش محصولات تقلبی را افزایش می دهد و به اعتبار کلی صنعت آسیب می زند.

به اعتقاد رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادیِ تهران، فعالان واحدهای صنفی مجازی که با انبوهی از هزینه های ناشی از فعالیت قانونی مواجهند در مقابل رقبا ی فضای مجازی که بدون مجوز و آسوده فعالیت می کنند دچار سرخوردگی و یاس می شوند  به این دلیل که هزینه ها و نظارت های متنوع ناشی از فعالیت رسمی، آن ها را به شدت محدود کرده و هزینه هایشان را افزایش می دهد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6197
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 29 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.