• امروز : شنبه, ۲۴ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 September - 2024
کل اخبار 1186اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت کاهش اختلافات و کلاهبرداری‌ها با ثبت معاملات اموال غیرمنقول در سامانه کاتب ۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده‎هاست!/ ثبت نام های خودرو جز سرگرمی، نتیجه‌ای به همراه ندارد سهم صنعت چاپ در ارزش‌افزوده صادراتی کشور بسیار بالاتر از صادرات مستقیم آن است نان سنگک در این مقطع افزایش قیمت ندارد

6
داود محمدی، رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران:

تعطیلی بالغ بر ۶۰ درصد دفاتر پیک موتوری های تهران/ شهرداری موازی کاری می کند/ چند مجوز باید بگیریم تا اجازه دهید کار کنیم؟

  • کد خبر : 5254
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
تعطیلی بالغ بر ۶۰ درصد دفاتر پیک موتوری های تهران/ شهرداری موازی کاری می کند/ چند مجوز باید بگیریم تا اجازه دهید کار کنیم؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، مشکلات این صنف، مثل گذشته به قوت خود باقی هستند و چیزی عوض نشده؛ این بخشی از صحبت های داود محمدی، رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران است که در این گفتگو به ما توضیح داده چطور سیاست های نادرست، موازی کاری ها و برخی فعالیت های غیر قانونی و البته غیر تخصصیِ آزادانه، کمرِ این صنف را شکسته؛ مسئولان هم توجهی به این امر ندارند که البته این رفتار به شائبه ادغام صنوف توسط آن ها قوت می بخشد.

وانت بارها از در خانه که بیرون می آیند باید پول پرداخت کنند

رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران، می گوید: سوای مشکلاتی نظیر کمبود قطعات، کمبود بنزین، کسادی کار و مسائل دیگری که آن را به تحریم و گرانی ارتباط می دهیم، در حوزه حمل و نقل وانت، شهرداری دست به نوعی از موازی کاری زده است.

عضو کارگروه حمل ونقل اتاق اصناف تهران که در بازدیدهای میدانی در سطح شهر تهران هم پرداخته، توضیح می دهد که یک واحد صنفی در قانون نظام صنفیِ پذیرفته شده از طریق سیستم های جدید، مجوزهای پروانه کسب را دریافت می کند اما یک وانت بار که با زحمت قابل توجهی کار می کند، منهای پروانه کسبی که از سمت اصناف صادر می شود، باید سه پروانه کسب هم از طریق شهرداری تهیه کند!

به گفته داود محمدی: به هیچ عنوان در ذهن نمی گنجند که یک پروانه کسب از اتحادیه بگیری و بعد شهرداری تو را ملزم می کند به اینکه پروانه اشتغال و پروانه فعالیت از او بگیری و تازه برای تردد روزانه(هر ترددی) باربرگ بزنی!

رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران، می گوید که «این قانون به همه ترددهای وانت حتی ترددهای شخصی و خانوادگی هم کار دارد و اگر مبلغ تعیین شده به شماره مورد نظر واریز نشود، طرح ترافیک شما آزاد حساب می شود.از طرفی رقم طرح ترافیک امسال رقم بالایی و روزی ۱۰۰ هز ار تومان است و واقعا برای راننده در کنار گرانی بنزین، نبود قطعات و لاستیک و چند مساله دیگر که به آن اشاره شد، صرفه نمی کند.»

محمدی تصریح می کند که «همه این مسائل دست به دست هم داده اند تا یکسری از همکاران ما کار در این صنف را رها کنند و کمر این صنف بشکند.»

او می گوید: از همه حوزه ها در این صنف ورود کرده اند؛ در فضای مجازی اسنپ و الوپیک می آید، از این طرف تیپاکس عرض اندام می کند و هر کسی برای خودش قانونی درست کرده که این باعث شده تداخل صنفی ایجاد شود و متاسفانه دست ما هم بسته است و هیچ کاری نمی توانیم بکنیم!

بالغ بر ۶۰درصد دفاترمان تعطیل شده/ برند کوثر زیر نظر کیست؟

اما رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران در حوزه پیک های موتوری تهران هم می گوید که «به جرات از زمانی که کار در انحصار فضای مجازی قرارگرفته به این دلیل که راهکاری نداشته اند، بالغ بر ۶۰ درصد دفاترمان تعطیل شده؛ دفاتری که یک زمانی فعالیت بالایی و روزی ۳۰۰، ۴۰۰ تماس دریافتی داشته اند، ورشکسته و تعطیل شده، جمع کرده و رفته اند.»

محمدی می گوید که «در درگاه ملی مجوزها یکسری قوانین داریم که به یک واحد صنفی جواز بدهند و این معقول به نظر می رسد که از گذشته بوده منتها فرمت آن تغییر کرده اما ما می بینیم که در این راستا برندی مثل کوثر پروانه بهره برداری می دهد و مشخص نیست زیر نظر چه کسی یا کسانیست! وقتی هم از اماکن بپرسید چرا این ها را پلمپ نمی کنند، جواب نمی دهند.»

او به کنایه می گوید که «طرف پروانه بهره برداری می گیرد و آویزان می کند؛ در پنج متر جا که نه سرویس بهداشتی، نه دستشویی و نه پارکینگ دارد، واحدی افتتاح کرده و اصلا ما را به داخل برای بازرسی راه هم نمی دهند!»

شرایط ما واقعا اورژانسی است

به گفته رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران: این سیستم به هم ریخته و نمی شود رقابت کرد به این دلیل که کارکردن سخت شده و در مورد آینده صنوف هم اگر به این روال پیش برود، بیشتر اتحادیه ها وارد فرآیند ادغام می شوند و با این روال و نحوه تصمیم گیری و عملکرد مسئولان، من فکر می کنم گاهی خود آن ها هم همین نظر را دارند که اتحادیه هایی که مستقیما با مردم در ارتباط هستند را حمایت نمی کنند!»

محمدی در خصوص آسیب هایی که فعالیت های خارج از حوزه اتحادیه دارند، می گوید که «ارباب رجوع می تواند رئیسش را ببیند اما وقتی که مسئولش شهرداری و جاهای دیگری نظیر آن باشد نمی تواند او را ملاقات کرده و دردش را به او بگوید به همین دلیل است که می گویم شرایط مناسبی نداریم و من فکر می کنم شرایطمان واقعا اورژانسی است.»

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5254
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 74 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.