• امروز : شنبه, ۲۴ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 September - 2024
کل اخبار 1186اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت کاهش اختلافات و کلاهبرداری‌ها با ثبت معاملات اموال غیرمنقول در سامانه کاتب ۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده‎هاست!/ ثبت نام های خودرو جز سرگرمی، نتیجه‌ای به همراه ندارد سهم صنعت چاپ در ارزش‌افزوده صادراتی کشور بسیار بالاتر از صادرات مستقیم آن است نان سنگک در این مقطع افزایش قیمت ندارد

6
رئیس اتاق اصناف تهران در نشست با هیات امنا و معتمدین بازار بزرگ تهران:

رفع مشکلات بازار با مدیریت اتاق اصناف تهران ممکن است/ اگر غیرت اصناف نبود بازار به حال خود رها می شد/ مسئولان، تنها مشکلات را دست به دست کرده اند

  • کد خبر : 5209
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
رفع مشکلات بازار با مدیریت اتاق اصناف تهران ممکن است/ اگر غیرت اصناف نبود بازار به حال خود رها می شد/ مسئولان، تنها مشکلات را دست به دست کرده اند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، در دومین جلسه ای که به صورت رسمی با این موضوع بازار و ضرورت رسیدگی به مشکلات آن در اتاق اصناف تهران، برگزار شد، حمیدرضا رستگار، رئیس این سازمان مردم نهاد، گفت که «متولی بازار ما صنوف، متولی صنوف، اتحادیه ها و متولی اتحادیه ها، اتاق اصناف تهران است لذا تمام ارگان ها و سازمان ها اگر بخواهند کمکی کنند باید در چارچوب قانون نظام صنفی باشد.»

نشست رئیس اتاق اصناف تهران با هیات امنا و معتمدین بازار بزرگ تهران روز گذشته در محل این اتاق برگزار شد. در این نشست به ریاست و میزبانی حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران، علاوه بر جمعی از معتمدین بازار، محمد توکلی، مشاور و دستیار ویژه رئیس اتاق اصناف تهران در بازار بزرگ، عبدالله اسفندیار، رئیس اتحادیه خرازی فروشان تهران همین طور روسای برخی دیگر از اتحادیه های صنوف و سرهنگ نعمت کاکاوند، فرمانده بسیج اتاق اصناف تهران، حضور داشتند.

رئیس اتاق اصناف تهران در این نشست، با توجه به ارتباط شرایط اصناف، بازار و کسب و کار به موضوعات مستقیم و غیرمستقیم  به ضرورت توجه، برنامه ریزی و رعایت برخی نکات اشاره کرده که اگر از مسیر همکاری همه جانبه و هماهنگی بازار بزرگ با اتاق اصناف تهران، محقق شود، می تواند به نتایج مطلوب و ایده آل منتج شده  و اگر در مدیریت خللی وارد شود، نتایج مطلوبی عاید و واصل نخواهد شد.

نگین اقتصادی کشور، حساسیت و آسیب پذیری آن/ از منافع بازار استفاده کرده و پاسخگو نبودند!

به گفته حمیدرضا رستگار، بازار بزرگ تهران، نگین اقتصادی کشور است به طوری که اگر بخواهیم از بزرگ ترین، با قدمت ترین و اثرگذارترین بازار در کشو نام ببریم، هیچ بازاری به اندازه بازار تهران نه مورد توجه است و نه دیده می شود اما این نکته هم حائز اهمیت است که بازار در عین اینکه مثال گوهر است اگر موضوعات مختلف معتنابه آن مورد توجه قرار نگیرد، آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف تهران، با اشاره به پیشینه مدیریت و ضعف های آن در توجه واقعی و عدم گره گشایی مسائل بازار، تشریح کرده: مدیریت به آن صورت بود که خیلی ها سعی می کردند از منافع بازار استفاده کنند اما آنجا که وقت کار و پیگیری مشکلات بود کسی پاسخگو نبود.

بنا بر شواهد موجود و همکاری های صورت گرفته، در دوره فعلی، مدیریت اتاق اصناف تهران با توجه به رویکرد رئیس و هیات رئیسه در پیگیری موضوعات مدیریت واحدی شکل گرفته است؛ به گفته رستگار: اصل بر این قرار گرفته که افراد صاحب جایگاه نظرات خود را ارائه کنند؛ یعنی آن ها که شانیت دارند.

بسیاری هنوز متوجه ضرورت بررسی و رسیدگی به مشکلات بازار نیستند/ مسئولین آمده، شعاری سر داده و رفته اند!

رئیس اتاق اصناف تهران، با توجه به تجربه حضور در سازمان ها و ارگان های مختلف به این مهم رسیده که «بسیاری هنوز متوجه ضرورت بررسی و رسیدگی به مشکلات بازار نیستند؛ ما متوجه شدیم که این راه به جایی که منتج به خیر شده و اقدامی که منفعت مردم در آن باشد ختم نمی شود!» او که سالیان متوالی در دل بازار حضور داشته و به واسطه مسئولیت هایی که پیش تر در این حوزه بر عهده اش بوده، این طور برآورد می کند که به نظر، دولت ها و مسئولین مختلف در تمام رده ها، آمده، بحثی را به صورت شعاری و مصرفی مطرح کرده و رفته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، رستگار با اشاره به شکل فزاینده مشکلات بازار و استهلاک آن اعم از ابنیه و تاسیسات مختلف تاکید کرده که این مشکلات حل نشده و آقایان تنها  آن را دست به دست کرده اند و تا مشخص شود چه کسی مسئول است، نفر بعدی آمده و اظهار کرده که در جریان نیست!

با توجه به موارد مطروحه، بازار ما به جایی رسیده که پاک کردن صورت مساله جای حل مشکل را گرفته. اما صورت مساله چیست؟ به گفته رئیس اتاق اصناف تهران: دید برخی آقایان این است که به جای پرداختن به مسائل و مشکلات و شناسایی آن ها، از جابجایی بازار حرف می زنند؛ آن ها می گویند که چه لزومی دارد بازار اینجا باشد؟ آن را به جای دیگری منتقل کنیم! سازمان ها و ارگان هایی ورود کرده یا بعضا موازی کاری داشته اند و در نهایت کاری برای هیچ کس انجام نشده و اگر هم کاری کرده اند نه برای بازار که بیشتر برای رفع مسئولیتشان بوده و این به صورت کلی است؛ حال این که همه سازمان ها و ارگان ها مختلف هرکدام سهمی در این زمینه داشته اند.

تمام ارگان ها و سازمان ها اگر بخواهند کمکی کنند باید در چارچوب قانون نظام صنفی باشد

در دومین  جلسه ای که به صورت رسمی با این موضوع در اتاق اصناف تهران، برگزار شد، رئیس اتاق اصناف تهران، گفت که «متولی بازار ما صنوف، متولی صنوف، اتحادیه ها و متولی اتحادیه ها، اتاق اصناف تهران است لذا تمام ارگان ها و سازمان ها اگر بخواهند کمکی کنند باید در چارچوب قانون نظام صنفی باشد.»

رستگار اظهار خوشبختی کرده که در کنار اصناف، بسیج اصناف حضور دارد؛ نیرویی که که در ارگان و سازمان های مختلف به عنوان یک نیروی حاکمیتی کنار اصناف و کسبه بوده و به آن ها کمک کرده.

او به عنوان رئیس اتاق اصناف تهران به نیابت از اتحادیه ها تصریح کرد که «ما از بازار تهران هیچ چیزی نمی خواهیم؛ صرفا اگر کاری می کنیم به عنوان کسی که مسئولیت داریم و وظیفه ما بوده اتفاق می افتد؛ ما از  کار بزرگوارانی که در صنوف و حرفه های مختلف فعال بوده و برای بازار بزرگ تهران زحمت می کشند، حمایت می کنیم.»

آیا ما به عنوان حاکمیت باید مسئولیت ها را به گردن واحد صنفی بیاندازیم؟/ قانون حقی را برای ما متصور است؟

رستگار از این موضوع اظهار ناراحتی می کند که  متاسفانه در بازار زمانی که قرار است برای آن کاری انجام شود، هیچ کسی حاضر نیست مسئولیت بپذیرد و اگر خدای نکرده اتفاقی بافتد، دنبال مقصر می گردند؛ اول شروع می کنند از یک کاسب جزء، بعد دنبال پاساژها و واحدهای صنفی می روند و در نتیجه اگر اتفاقی رخ دهد همه به گردن هم می اندازند و برخی این وسط شروع می کنند که در مورد خطرات چاه و سیم کشی و غیره اظهار نظر کرده اما سوال این است که چه کسی باید این موارد را رسیدگی کند؟

اما چه کسی باید به این ها رسیدگی کند؟ چه کسی باید پیگیری کند؟ مسئولش کیست؟  رئیس اتاق اصناف تهران، می پرسد: آیا ما به عنوان حاکمیت باید مسئولیت ها را به گردن واحد صنفی بیاندازیم؟

او این گفته را تکرار می کند که تا حدی شرایط کسب و کار برای مردم سخت شده که دایر نگه داشتن یک واحد صنفی، مصیبت اعظم است؛ اگر غیرت ما و عشق و علاقه به کسب و کار نبود، بازار را به حال خود رها می کردیم و عطای آن را به لقایش می بخشیدیم.

رستگار معتقد است که در بازار بزرگ تهران، هر کسی به سهم خود، مسئول است؛ او ضمن این که تنها دولت، مسئول و مقصر نیست، او بار دیگر این پرسش را مطرح کرده که «ما به عنوان کسی که حق کسب و پیشه، مالیات، عوارض شهرداری، هزینه های دایر بودن محل خود و غیره را پرداخت می کنیم و علاوه بر آن اشتغال هم ایجاد کردیم آیا قانون، حقی را برای ما متصور است؟»

او تاکید کرده «این حق اگر پراکنده باشد، نمی تواند به نتیجه برسد اما اگر دقیقا از یک مسیر پیش برویم انشا الله می توانیم آن طور که شان بازار است عمل کنیم.»

رستگار با ذکر نمونه از ساماندهی بازار در کشور همسایه ما ترکیه، به کم لطفی هایی که به بازار ما می شود، اشاره و تاکید کرده که «ما باید زوایای مختلفی را در بازار ببینیم؛ بحث اقتصادی، فرهنگی، شهری و فضای شهری و تسهیلاتی که باید ایجاد شود برای ما اهمیت خاص دارد.»

بازار باید توسط خود بازاریان اداره شود/ روشن نگاه داشتن چراغ یک واحد صنفی از دید ما یک ایثار و جهاد است

رئیس اتاق اصناف تهران از رنج و سختی مواجهه با مسائل بازار گفته با این شرح که «در هر مساله ای که ورود می کنید، می بینید اشکالی وجود دارد؛ حقیقت هم این است که منافع این بازار برای ما کسبه است و مشکلاتش هم برای ما است؛ به این معنا که ما هم در منفعت آن دخیل هستیم هم در ضرر و زیانی که احیانا ایجاد می شود؛ این برای ما تکلیفی را ایجاد می کند و بهترین راه این است که برای مسائلمان تصمیم درست و منطقی بگیریم.»

رستگار توضیح داده که «بازار ما مشکلات مختلف، موضوعات و برنامه های خود را دارد؛ بازار تهران برنامه خاص خود را دارد. موضوع بازار ما موضوع خاص خود است و من به این قائلم که آن چه باید اتفاق بیافتد این است که بازار توسط خود بازاریان اداره شود و این شامل موضوعات مختلف نظیر مالیات، بیمه، میراث، شهرداری و سایر مباحث آن می شود.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، رئیس اتاق اصناف تهران، آمادگی خود و سازمان مردم نهاد تحت اداره اش را برای شنیدن و پیگیری مسائل بازار اعلام کرده تا به گفته او آن چه را قانون به صورت تکلیف برای آن ها متصور شده انجام دهند.

او ضمن اشاره به بهره گیری تجارب افراد تاثیرگذار در بازارهای مختلف، خطاب به حضار، اظهار امیدواری کرده که با دست توانای آن ها و پیگیری اتاق اصناف به رفع مشکلاتی بپردازند که در بازار آزاردهنده شده.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران: روشن نگاه داشتن چراغ یک واحد صنفی حقیقتا مشکل و از دید ما یک ایثار و جهاد است؛ مهم ترین بحث رهبر معظم انقلاب و همه روسای جمهور هم بحث جدی اقتصاد و پویایی ان بوده و هست؛ امیدوارم  مانند همیشه، با تمام قدرت پای کسب و کارتان باشید و هر جا هم که ما بتوانیم کمک کنیم در خدمت شما هستیم.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5209
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 131 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.