• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

13
اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه تهران:

رشد بی رویه فروشگاه های اینترنتی؛ آفت گل فروشی های تهران/ تعامل تولیدکنندگان و فروشندگان باعث ثبات قیمت گل شده است

  • کد خبر : 366
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۵۲
رشد بی رویه فروشگاه های اینترنتی؛ آفت گل فروشی های تهران/ تعامل تولیدکنندگان و فروشندگان باعث ثبات قیمت گل شده است
رئیس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه تهران با بیان اینکه فروش اینترنتی گل در کشور معضل بزرگ صنف است گفت: رشد بی رویه فروشگاه های اینترنتی گل و مشکلات حاصل از آن مانند آفت به گل فروشی های تهران آسیب می رساند.

اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق بیان کرد: مشکلی که به تازگی با آن مواجه شده ایم علاقمندی تعداد زیادی از افراد به حرفه گل فروشی است. این افراد به جای ورود صحیح و اصولی به این شغل با راه اندازی سایت یا پیج در فضای مجازی اقدام به فروش اینترنتی گل می کنند و مشکلات عدیده ای را برای صنف ما به وجود آورده اند.

وی ادامه داد: این فروش های بی رویه و غیراصولی اینترنتی گل که به خصوص از زمان شیوع کرونا شدت گرفته، گاهی باعث گرانی گل می شود، ولی در مغازه های دارای مجوز قیمت گل آنچنان افزایش نداشته و اگر در یکی از این واحد های صنفی گران فروشی رخ دهد با متخلف برخورد می کنیم.

شاهرخی تصریح کرد: ولی رسیدگی به فروشگاه های اینترنتی و مجازی یا رسیدگی به شکایات مردم علیه آنان خارج از اختیارات اتحادیه فروشندگان گل است.

فروش گل در پایتخت کم و بیش در جریان است

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در وضعیت بازار این صنف بیان کرد: فروش گل در پایتخت کم و بیش در جریان است و مردم برای خود یا دیگران گل می خرند. تمام گل های مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود. قیمت گل یک روند افزایشی مناسب با تورم داشته و بیشتر از آن گران نشده است. تعامل تولید کنندگان و فروشندگان گل باعث ثبات قیمت گل شده است.

وی وضعیت بازار گل و گیاه تهران را اینگونه توصیف کرد: گل و گیاهان تزیینی که همان گل های شاخه بریده و گیاهان آپارتمانی هستند، نه رونق سال های قبل را دارد و نه در رکود کامل به سر می برند. به هر حال خانوارها کم و بیش به گل فروشی ها مراجعه می کنند و برای نگهداری در منزل گل می خرند و یا برای هدیه دادن گل یکی از گزینه های پرطرفدار است.

پیاز گل، بذر و مقداری از کود و سم مورد نیاز وارداتی هستند

شاهرخی درباره تامین گل و گیاه برای بازار در توضیحاتی گفت: خوشبختانه تمام گل و گیاهان آپارتمانی مورد نیاز کشور، تولید داخل است و از خارج هیچ نوع گلی چه شاخه ای چه آپارتمانی وارد کشور نمی شود، که البته لازم به ذکر است واردات گل ممنوع است. ولی پیاز گل و بذر و مقداری از کود و سم مورد نیاز وارداتی هستند. چون تولیدات داخل به اندازه نیاز نیست و همچنین توان تولید بعضی از آنها را در کشور نداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر به روند افزایش تورم و افزایش قیمت کالاهای بازار نگاهی کنیم متوجه می شویم که گل جزو معدود کالاهایی است که یک افزایش قیمت محدود و هم گام با تورم موجود داشته؛ یعنی در اصل گران نشده و تحت تاثیر تورم جامعه قرار دارد.

ضرورت حمایت دولت برای افزایش کاشت گل زیاد

وی در رابطه با مشکلات موجود در صنف  گفت: مشکلات صنف که بسیار زیاد است، اما ما با سعی و تلاش مشغول رفع و رجوع آنها هستیم. ما فروشندگان با تولیدکنندگان گل تعامل زیاد داریم که از افزایش قیمت گل جلوگیری کنیم. اگر دولت به تولید کنندگان گل کمک کند و تولید گل و گیاه افزایش یابد حتی ممکن است قیمت گل پایین بیاید و قابل کنترل باشد.

برای تحقق این امر باید کاشت گل زیاد شود. البته تولیدکنندگان هم مشکلات زیادی دارند. یکی از این مشکلات هزینه تمام شده تولید است. دستمزد کارگر، هزینه حامل های انرژی، آب و برق، اجاره زمین و .. روز به روز افزایش پیدا می کند. چون تعداد زیادی از فروشندگان گل در تولید هم فعالیت دارند با مشکلات این بخش آشنایی بیشتری دارند.

وی افزود: ما در صادرات گل هم کم و بیش فعال هستیم و به کشورهای حاشیه دریای خزر در شمال کشور گیاهان آپارتمانی صادر می کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران این نکته را هم خاطرنشان کرد: تورم مانند تمام اصناف شغل ما را هم در بر گرفته، قیمت بالای وسایل تزئینی گل از قبیل کاغذهای تزئینی و روبان و اقلامی که برای دسته گل یا سبد گل استفاده می شود باعث بالا رفتن قیمت نهایی دسته گل و سبد گل می شود. ولی خود شاخه گل به تنهایی آنچنان قیمت بالایی ندارد.

افزایش تولید و پرورش گیاهان آپارتمانی

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران به گیاهان آپارتمانی هم اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر بخصوص از زمان کرونا تولیدکنندگان گل به تولید و پرورش گیاهان آپارتمانی روی آوردند و تولید این گل ها خیلی بیشتر شده چون برعکس گل های شاخه ای که فقط چند روز ماندگاری دارند آنها عمر زیادی دارند.، ضمن اینکه با تحقیق و کار بر روی گیاهان تنوع زیادی نسبت به قبل در گیاهان آپارتمانی به وجود آمده و

گل های بسیار زیبایی به بازار عرضه شده است.

شاهرخی افزود: تقاضای برای گل های آپارتمانی نسبت به قبل بیشتر شده است. خانواده ها به نگهداری و پرورش گل در منزل علاقه زیادی دارند، همچنین بعضی افراد برای هدیه دادن، گلدان گل آپارتمانی را انتخاب می کنند چون ماندگار است.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=366
  • نویسنده : ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 310 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.