• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

11
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران:

خودتحریمی صدمات جبران ناپذیری به بازار وارد کرده است/ کاهش عرضه روغن موتور به بازار

  • کد خبر : 1442
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
خودتحریمی صدمات جبران ناپذیری به بازار وارد کرده است/ کاهش عرضه روغن موتور به بازار
محمدرضا آل سارا گفت: محدودیت های غیراصولی و خود تحریمی در عرضه کالا باعث آشفته شدن بازار و کاهش عرضه شده است در حالی که کالا را باید در اختیار بازار و خریداران قرار بدهیم.

محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران در مورد توزیع روغن اظهار داشت: عرضه و توزیع روغن موتور در حال حاضر کاهش یافته و با مشکلاتی روبه رو شده است. با کمک انجمن تولیدکنندگان روغن موتور درصدد رفع آن هستیم.

افزایش تولید روغن موتور تقلبی؛ چالش بزرگ صنف

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران افزایش تولید روغن موتور تقلبی را از معضلات این صنف دانست و گفت: تولید روغن موتورهای تقلبی باعث شده هم تعمیرکار و هم مصرف کننده دچار مشکل شوند. استفاده از این روغن های تقلبی باعث خرابی قطعات خودرو شده است. متاسفانه با وجود افزایش نظارت ها، همچنان این کالای تقلبی در بازار به وفور پیدا می شود و مصرف کنندگان را دچار مشکل کرده است.

آل سارا در تشخیص روعن اصل از تقلبی  بیان کرد: تنها راه تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی، داشتن برچسب شناسه کالاست.

وی خبر داد: بنابر تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، همه کارخانجات تولیدی و واردکنندگان تایر و همچنین نمایندگان توزیع و خرده فروشی مکلف به ثبت اطلاعات، تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین هستند.

عدم تناسب خروجی و ورودی سامانه جامع تجارت باعث رسوب و انباشت کالا و سرمایه اعضا می‌شود

آل سارا با اشاره به اینکه طرح سامانه جامع تجارت و ثبت کالاها برای جمع‌آوری کالاهای غیراصل طرح خوبی است، افزود: این طرح بسیار مهم و قابل انجام است، مشروط بر آنکه زمان لازم به آن اختصاص داده شود. یعنی زمانی که کالایی تولید، فروش یا واردکننده، وارد می‌کند برای ثبت در سامانه جامع تجارت زمان کافی را در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از ثبت در این سامانه، کالا در سامانه کالا به فروش می‌رسد. این ورودی و خروجی با هم همخوانی ندارند به این معنی که نسبت ورودی به طور مرتب از طرف تولیدکننده و واردکننده در سامانه ثبت می‌شود اما خروجی آن متناسب با ورودی نیست. این اتفاق باعث رسوب و انباشت کالا و سرمایه اعضا می‌شود.

برای تعادل بازار باید برخی سایزهای لاستیک وارد شود

وی همچنین با اشاره به اینکه تولید لاستیک خودروهای سواری در کشورمناسب است افزود: با این وجود باید برای تعادل بازار برخی سایزهای لاستیک وارد شود تا هم بازار و هم قیمت به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت لاستیک و روغن موتور است، محدودیت های غیراصولی در عرضه کالا می تواند فرصتی برای سودجویان باشد.

آل سارا با تاکید بر اینکه ما نباید خودتحریمی کنیم و باید کالا را در بازار و در اختیار خریداران قرار بدهیم، توضیح داد: همین اتفاق در مورد روغن موتور هم باید در نظر گرفته شود و طبق زمانی که به توافق برسیم همانند لاستیک از سامانه خارج و در اختیار صاحبان کالا قرار بگیرد.

فروش لاستیک‌های مورد نیاز مردم در اختیار واحدهای صنفی قرار بگیرد

وی تصریح کرد: اگر فروش لاستیک‌های مورد نیاز مردم در اختیار واحدهای صنفی قرار بگیرد در این صورت با نرخ مصوب، لاستیک به وفور و با قیمت مناسب به مشتریان عرضه خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر، تعویض روغن و پنچر گیران تهران بیان کرد: اگر سازمان حمایت بتواند مطابق خواسته تولیدکنندگان تایر قیمت ها را افزایش دهد و لاستیک با قیمت واقعی خود به خریداران عرضه شود و همچنین اگر لاستیک ها نیز از طریق تمامی نمایندگان عرضه شود در مدت زمان کوتاهی شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

آل سارا اظهار کرد: هنگامی که تولیدکنندگان توزیع محدود دارند این پیام مخابره می شود که لاستیک و تایر در بازار دچار کمبود است از این رو قیمت ها غیر واقعی می شود.

وی در پایان با اشاره به نقش اتاق اصناف گفت: قطعا در شرایط فعلی اتاق اصناف می تواند در راستای اهداف عدالت اجتماعی با همکاری اتحادیه های زیر مجموعه نقش تاثیرگذاری در بهبود شرایط داشته باشد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1442
  • نویسنده : جعفرقلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 236 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.