• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

8
رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو تهران:

جان اعضای اتحادیه صنف نقاشان خودرو در خطر است/ قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و  قرار نگرفتن در زمره مشاغل سخت

  • کد خبر : 2118
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
جان اعضای اتحادیه صنف نقاشان خودرو در خطر است/ قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و  قرار نگرفتن در زمره مشاغل سخت
حسین جوانمرد، رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو تهران در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، کارشناسان غیرمجاز در فضای مجازی و نقاشان خیابانی را دو مورد دردسرساز برای این صنف معرفی کرد و گفت: فعالان این صنف در معرض مواد شیمیایی خطرناک و آسیب‌زا قرار دارند.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ افزایش سن بازنشستگی، این روزها ذهن بسیاری از مردم را درگیر خود کرده و این درگیری در خصوص مشاغل سختی که به دلایل نامعلوم، مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، بیشتر هم هست. صنف نقاشان خودرو یکی از آن‌هاست و جان اعضای آن با وضعیت کنونی بیمه به جد در خطر است. قرار گرفتن آن‌ها در معرض مواد شیمیایی خطرناک و آسیب‌زا، مسئله‌ایست که به راحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد. در این خصوص با حسین جوانمرد مداینی، رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو تهران، گفت وگویی داشتیم تا علاوه بر توجه به این معضل مهم، نگاهی کوتاه به دو مورد دردسرساز برای اعضای این اتحادیه بیندازیم؛ کارشناسان غیر مجاز در فضای مجازی و نقاشان خیابانی.

بیمه و سن بازنشستگی یک مشکل جدی است

رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو تهران در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران با اشاره به مشکل بیمه اعضای اتحادیه، نسبت به سختی کار در این صنف و عواقب و تبعاتی که برای سلامت اعضای آن دارد، هشدا می‌دهد. حسین جوانمرد با اشاره به سختی کار، توضیح می دهد: از آنجا که اعضای این اتحادیه با مواد شیمیایی، رنگ و تینر سر و کار دارند و جسم و جان آن‌ها در معرض آسیب‌ها و بیماری‌های بسیاری قرار دارد، در بحث بیمه و سن بازنشستگی باید مورد توجه قرا گرفته و با توجه به قانون مشاغل سخت به سن بازنشستگی برسند.

جوانمرد می‌‌افزاید: اعضای این صنف، بعد از مدتی کارکردن، گرفتار بیماری‌های ریوی شده و سایر مشکلات ناشی از در معرض مواد شیمیایی قرارگرفتن هم آن‌ها را تهدید می‌کند؛ مواردی که می‌تواند منجر به سرطان شده و مشکلات جدی برای اعضاء و کارکنان این صنف به بار بیاورد.

رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو تهران در ادامه به یکی از تبعات حل نشدن مشکل بیمه اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر، اعضای صنف، سن‎شان بالا رفته و جوانان هم با توجه به سختی کار و خطراتی که این صنف و سلامت اعضایش را تهدید می‌کند، تمایلی به حضور در این صنف ندارند و به همین دلیل آینده صنف نقاشان خودرو با چالش جدی مواجه شده است.

دردسرهای کارشناسان غیرمجاز فضای مجازی

بحث دیگری که رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو تهران به آن اشاره می‌کند، کارشناسی خودرو توسط افرادیست که از طریق سایت‌ها و به‌صورت غیرمجاز و در محل، بالای سر خودرو می‌روند که اکثرا هم کارشناسی‌شان غلط از آب در می‌آید و پر از اشکال بوده و بیشتر مواقع کار افراد را به دادسراها برای شکایت و پیگیری آن می کشاند.

جوانمرد می‌گوید: کارشناسی‌ها باید در مغازه و توسط اعضای صنف و زیر نظر اتحادیه انجام شود؛ اما تبلیغات غیرکارشناسی پلتفرم‌های فضای مجازی مثل دیوار، هم برای مشتری هم اعضای صنف، چالش‌هایی را ایجاد کرده است.

نقاشان کنار خیابان و عدم نظارت شهرداری

نقاشان کنار خیابان، معضل دیگری هستند که برای اعضای اتحادیه صنف نقاشان خودرو مشکلاتی را به وجود آورده‌اند. رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو تهران، می‌گوید: شهرداری به نقاشان کنار خودرو هیچ توجه و نظارتی ندارد و شهروندان زیادی هم به دلایل متفاوت اتومبیل خود را به دست این نقاشان می‌سپارند و بعد که کار خراب می شود به ما برمی‌گردند و از طرفی به این اشخاص برای شکایت یا پیگیری کارشان دسترسی هم ندارند.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2118
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 182 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.