• امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
کل اخبار 1409اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گوشت را گران کردید مردم به سمت سوسیس و کالباس رفتند/ حالا شهروندان از خرید فرآورده های گوشتی هم محروم شده اند/ با وجود کیفیت، صادراتمان به افغانستان و چند کشور دیگر محدود شده! با احترام و مدارا و مراقبت از جو صمیمانه یک صنف، شاهد وحدت و رفعِ مشکلات خواهیم بود وحدتِ تابلوسازان در جشنواره نهم آذرماه/ تابلوهای شهر زیبا می شوند فعالان صنفی در خصوص آسیب های قانون بودجه نظر بدهند/ از سازوکار‌های شما در داوری و حل اختلاف حمایت می کنیم/ دعاوی مابین هم‌صنفان به مصالحه کشیده شوند اندیشکده حمکرانی اقتصاد هوشمند اتاق اصناف تهران؛ از بازنگری در قوانین کسب و کار و رشد اقتصاد دیجیتال تا حضور اصناف در ساختارهای تصمیم گیری و مشورتی کشور چابک سازی می کنید یا لاک پشت سازی؟/ خیلی چراغ خاموش، همان مالیات را گرفتید!/ ناعدالتی ها و ناترازی هایِ صنف ما مُشت گره کرده استانِ تهران و فریاد یکرنگی از دریچه یک اتاقِ واحد/ اصناف استان تهران یکصدا پیام همدلی را فریاد زدند آخرین دستاوردهای ابزارآلات این هنر را در دومین نمایشگاه صنعت موسیقی ببینید ظرفیت های بالای یک صنف در پیشرفت گسترده اقتصادی، فرهنگی و اشتغالزایی به تماشا گذاشته شد پیگیری اهم موضوعاتِ صنفی در دیدار نایب رئیس اتاق اصناف تهران با استاندار پلیس و اتاق برای امنیت اقتصادی جامعه همراه شدند/ اعلام آمادگی همه جانبه اصناف برای همکاری با پلیس امنیت اقتصادی قیمت طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده/ مردم با خیال راحت، مبادلات خود را انجام دهند ممنوعیت واردات کالا دستاوردی برای دولت نداشت/ زیان‌های سنگینی که ممنوعیت واردات کالا بر جای گذاشت با توزیع برنج و شکر تنظیم بازار تاحدودی التهابات مرتفع شده/ چالش در بازار حبوبات و روغن صدور فاکتور الکترونیک میوه همچنان در بلاتکلیفی به سر می‎برد رکود و کاهش تقاضا همچنان ادامه دارد/ پیش‎بینی بازار فردا ۳۰ آبان ماه

20
فرهاد حقیقی، رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی:

توان رقابت با آموزشگاه‌های رانتی را نداریم/ همه‌چیز آزاد اما نرخ مصوب افزوده‌شده، دولتی است!/ نه اتومبیل‌ها یارای ادامه مسیر دارند و نه واحدهای صنفی

  • کد خبر : 3865
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
توان رقابت با آموزشگاه‌های رانتی را نداریم/ همه‌چیز آزاد اما نرخ مصوب افزوده‌شده، دولتی است!/ نه اتومبیل‌ها یارای ادامه مسیر دارند و نه واحدهای صنفی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسان اتاق اصناف تهران، وضعیت این صنف رو به ورشکستگی است و تعداد متقاضی، هر روز کمتر می شود و به‌جای آن تعداد واحدهای غیرقانونی و وابسته به دستگاه‌های ذی‌نفوذ، بیشتر؛ این وضعیت، ترسیم‌کننده رقابتی مخرب است که از طریق سوءاستفاده از موقعیت و امکانات دستگاه‌های دولتی، زمینه ورشکستگی آموزشگاه‌ها را فراهم آورده.

از طرفی، درصد افزایش نرخ، به هیچ‌وجه کفاف هزینه‌هایی که آن‌ها هم با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند را نمی‌دهد؛ در واقع همه‌چیز آزاد اما نرخ مصوب افزوده‌شده، دولتی است! وسایلی که لازمه فعالیت واحدهای صنفی هستند، فرسوده‌اند و با وجود نامه‌نگاری‌های دولتی، نه اجرایی شده و نه حتی اندکی به مرحله عملیاتی‌شدن، نزدیک.

آن‌چه گفته شد، شمایی کلی از وضعیت صنف آموزشگاه‌های رانندگی تهران است. فرهاد حقیقی، رئیس اتحادیه این صنف، معتقد است که اگر اوضاع به همین منوال، ادامه پیدا کند، نه اتومبیل‌ها یارای ادامه مسیر دارند و نه واحدهای صنفی؛ در زمان گفتگویی که با او ترتیب داده بودیم، به اذعان خودش، ۱۰ واحد صنفی، درخواست تعلیقشان روی میز موجود بود!

نرخ‌ها برای مصرف‌کننده زیاد است؛ برای ارائه‌دهند مقرون به‌صرفه نیست

با توجه افزایش نرخ‌ها در سال جدید، رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی در ارتباط با صنف خود، اینطور توضیح می‌دهد که «تمام تجهیزات و امکاناتی که ما داریم با قیمت آزاد محاسبه شده و تهیه می‌کنیم مثل خودرو و دستمزد و بیمه و سایر امکانات مورد نیاز با قیمت آزاد محاسبه می‌شود اما نرخ‌مان دولتی است و خیلی هم سختگیرانه است. حال برابر تورم سال، همه کالاها و خدمات، افزایش نرخ دارند؛ مواردی نظیر حمل و نقل و مترو و طرح ترافیک و غیره درصدهای متفاوتی افزایش نرخ پیدا کردند و دوباره همان مشکلات قبلی به قوت خود باقی می‌مانند.»

بنا به اظهارات حقیقی: به همین دلیل است که نرخ‌ها به نحوی ارائه شده‌اند که برای متقاضی و مخاطب زیاد است، برای ارائه‌دهنده خدمات کم است و مقرون به صرفه نیست.

با استفاده از امکانات دولتی و ارائه تخفیف بالا، آموزشگاه‌ها را ورشکسته می‌کنند!

اما مشکلی که از سال گذشته و در گفتگوهایی مرتبط از زبان رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی، نقل شد به واحدهای غیرقانونی ارتباط پیدا می‌کند. حقیقی در این زمینه توضیح می‌دهد که «در مکانی دولتی، مِلکی دولتی را اجازه گرفته و چون کارمندش هم کارمند دولت است و حقوق نمی‌دهد و حقوقش را هم از خود دولت می‌گیرد، خدمات خود را با درصد بالایی نظیر۶۰ درصد تخفیف ارائه می‌دهد و به همین دلیل است که ما به هیچ‌وجه توان رقابت با این آموزشگاه‌هایی که به‌راحتی از امکانات دولتی استفاده می‌کنند را نداریم.»

چیزی‌که حقیقی از آن صحبت می‌کند در واقع و به معنای واقعی کلمه، استفاده برخی از رانت دولت است. او توضیح می‌دهد که واحدهای صنفی زیادی درخواست تعلیق خود را به اتحادیه می‌دهند و ادامه کار با این روال و این رقابت نابرابر و با توجه به هزینه‌هایی که دارند، برایشان صرف نمی‌کند.

تعرفه آموزشگاه‌های رانندگی، بالاترین تعرفه بیمه تامین اجتماعی است

نکته دیگری که رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی به آن اشاره می‌کند، بحث تامین اجتماعی است. به گفته او تامین اجتماعی  در ابتدای هر سال، نرخ آن‌ها را به‌صورت آزاد با بالاترین تعرفه اعلام می‌کند.

حقیقی می‌گوید که اگر نگاهی کلی بیاندازید، خواهید دید که تعرفه آموزشگاه‌های رانندگی، بالاترین تعرفه بیمه تامین اجتماعی است در حالی‌که افزایش نرخ‌مان کمترین است و دولتی.

از طرف دیگر، بحث خودروهایی مطرح می‌شود که مورد استفاده آموزشگاه‌های رانندگی و مربیان است. بحثی که از نگاه رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی، یک معادله مجهول است. به گفته او: برابر آیین‌نامه و مصوبه دولت، هر ۷ سال یکبار باید خودروی خود را جایگزین کنیم اما نه تسهیلاتی می دهند و نه رسیدگی می‌کنند؛ البته دولت به خودروساز نامه داده اما خودروساز می‌گوید که من توان تامین خودروهای شما را ندارم از این طرف هم مربی ما توان ندارد که از بازار آزاد ماشین تامین کند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.