• امروز : شنبه, ۲۴ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 September - 2024
کل اخبار 1186اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت کاهش اختلافات و کلاهبرداری‌ها با ثبت معاملات اموال غیرمنقول در سامانه کاتب ۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده‎هاست!/ ثبت نام های خودرو جز سرگرمی، نتیجه‌ای به همراه ندارد سهم صنعت چاپ در ارزش‌افزوده صادراتی کشور بسیار بالاتر از صادرات مستقیم آن است نان سنگک در این مقطع افزایش قیمت ندارد

9
حمید نیکدل، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوایِ تهران:

بوی ماه مهر و تامین بی دغدغه کتاب های درسی

  • کد خبر : 5480
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
بوی ماه مهر و تامین بی دغدغه کتاب های درسی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوایِ تهران، می گوید که در خصوص تامین کاغذ مشکلی وجود نداشته و توزیع کنندگان، کارِ پخش را به خوبی انجام می دهند؛ قیمت کاغذ هم نسبت به سال گذشته 10 الی 15 درصد پایین آمده.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوایِ تهران در خصوص فراوانی یا کمبود کاغذ در حال حاضر و نیز قیمت آن می گوید که در خصوص تامین کاغذ مشکلی نداریم و توزیع کنندگانِ ما پخش را به خوبی انجام می دهند؛ قیمت آن هم نسبت به سال گذشته ۱۰ الی ۱۵ درصد پایین آمده.

حمید نیکدل با تاکید بر اینکه ایجاد شرایط تسهیل کننده فعالیت برای تجار، مسیر فعالیت را هموارتر می کند،  توضیح می دهد: به این دلیل که حدود ۸۰ درصد از محصولات سلولزی وارداتی هستند و اگر ارز را به موقع به تجار بدهند، آن ها به نحو شایسته می توانند کالا را به دست مصرف کننده که چاپخانه دار است، برسانند کمااینکه این کار را انجام داده اند.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوایِ تهران: قیمت یک بسته کاغذ آچار، نسبت به سال گذشته، سی هزار تومان افت قیمت داشته؛ او با بیان اینکه قیمت هیچ کالا و جنسی در ایران چه تولیدات داخلی و چه خارجی، پایین نیامده، به این نکته اشاره می کند که تامین کننده کاغذ و زنجیره تولید هم کار خود را به خوبی انجام داده و تجاری که کاغذ را وارد می کنند، توانستند کاغذ مملکت را تامین کنند و هم اکنون هیچ مشکلی بابت کاغذ در ایران وجود ندارد.

نیکدل با اشاره به اینکه کشور ایران به این دلیل که با خشکسالی مواجه است و از کمبود آب رنج می برد و جنگل های آن در معرض تهدید جدی و در یک قدمی نابودی هستند، به ۸۰ درصد وارداتی بودن محصولات بر می گردد و می گوید: از آن جا که دولت زیرساخت هایی در خصوص ممانعت از نابودی ذخایر آب و به تبع، حفاظت از جنگل ها را ندارد، مجبور هستیم که فعلا واردات انجام دهیم.

اما به نقش مهم اتحادیه در بهبود و تسریع روندی می رسیم که هم اکنون اوضاع مناسبی را برای کاغذ رقم زده؛ رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوایِ تهران، می گوید: اعضاء و تجار ما همراهی می کنند که جنس را وارد و با سود حداقلی به بنکدار ما عرضه می کنند.

او با بیان اینکه «سود ما در عمده فروشی یک درصد و در خرده فروشی حدود دو درصد است»، تصریح می کند که اتحادیه با کمترین سود کاغذ مملکت ایران تامین می کند.

به این ترتیب نوعی کار تیمی و هماهنگ شده هم در زنجیره تولید و داخلی و هم در زنجیره توزیع که واردکننده هستند شکل گرفته تا کاغذ تامین شود. بنا به اظهارات نیکدل: دولت سیزدهم همکاری های خوبی داشته اند و الان کاغذ مازندران تولید خود را به چهل هزار تُن رسانده و امسال هم قول داده اند که ۵۰ هزار تن تولید کاغذ به جهت تولید کتاب تحویل دهند.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوایِ تهران، این بدان معناست که در زمینه کاغذ برای کتاب های درسی مشکلی وجود ندارد و مهر ماهی بدون کمبود در انتظارمان خواهد بود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5480
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 75 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.