• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

10
محمد نیرومند، رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران:

با رکود صنعت ساختمان پویایی صنوف وابسته از بین رفته است/ تصمیم یک شبه سازمان نظام مهندسی و اختلال در کار طراحان لوله کشی ساختمان

  • کد خبر : 806
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
با رکود صنعت ساختمان پویایی صنوف وابسته از بین رفته است/ تصمیم یک شبه سازمان نظام مهندسی و اختلال در کار طراحان لوله کشی ساختمان
رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران گفت: با رکود صنعت ساختمان، کسب و کار صنوف وابسته به آن از جمله صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان با رکود شدید مواجه شده است.

محمد نیرومند، رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران درباره وضعیت کسب وکار صنف متبوع خود در شش ماه ابتدایی سال  ۱۴۰۲ گفت: صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان هم مانند تمام اصناف دیگر در سال جاری، رکود شدیدی را تجربه کرد؛ اما تفاوت شغل ما با بعضی از اصناف این است که تاسیسات مکانیکی ساختمان که در واقع طراحی و اجرای لوله کشی آب و فاضلاب و لوله کشی گاز ساختمان ها را شامل می شود به رونق صنعت ساختمان، وابستگی مستقیم دارد.

وی افزود: هر وقت که صنعت ساختمان پویا و فعال باشد کسب وکار صنف ما و چند اتحادیه دیگر هم رونق پیدا می کند؛ ولی اکنون متاسفانه ساختمان سازی در رکود شدیدی به سر می برد.

رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران در ادامه به بیان مشکلات صنف خود پرداخت: در حال حاضر با یک بحران و مشکل بزرگ مواجه هستیم که در توضیح آن باید به تصمیم ناگهانی و بدون اطلاع قبلی سازمان نظام مهندسی تهران در خصوص اقدام به لغو مجوز طراحی لوله کشی گاز ساختمان توسط اشخاص ذیل اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان اشاره کرد.

نیرومند افزود: در واقع طراحی لوله‎کشی گاز را بعد از ۴۰ سال از مجریان آن گرفتند و به ناظرین نظام مهندسی دادند. این کار بدون اطلاع قبلی و بدون مجوز از وزارت صمت صورت گرفت. قبلا به این شکل بود که هم‎زمان با طراحی نقشه ساختمان اعضای صنف ما نقشه لوله‎کشی آب و فاضلاب و گاز را طراحی می کردند و مهندس ناظر آن را تایید می کرد و در زمان مناسب خود اجرا می شد. ولی حالا در ویرایش جدید ماده ۱۷ ساختمان، طراحی لوله‎کشی گاز از  این اتحادیه گرفته شده و به مهندسین ناظر سپرده شده است. با این اوصاف که هنوز هم اعضای صنف ما آن را انجام می دهند ولی دستمزدش را مهندس ناظر دریافت می کند؛ چون به نام او ثبت می شود.

او افزود: سوال ما این است که چرا بدون اطلاع وزارت صمت این تصمیم گرفته و اجرا شده است؟ در کمیته چهار نفره ما به عنوان مشاور وزارت صمت حضور داریم. چه عاملی باعث شده که یک شبه و بدون هماهنگی طراحی لوله‎کشی گاز از مجری آن گرفته شود؟ بارها هم از اتحادیه و هم از طریق وزارت صنعت، معدن، تجارت به این موضوع اعتراض کردیم ولی به نتیجه ای نرسیدیم. حقیقت این است که درحق اعضای صنف ما در رسته لوله کشی گاز اجحاف می شود.

رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران بیان کرد: اصول کار ما این است که خود مجری کار، طراحی لوله کشی را هم انجام دهد. حالا هم همین اتفاق عملا می افتد ولی دستمزد مربوط به طراحی لوله کشی گاز را مهندس ناظر دریافت می کند. اعضای صنف هم برای اینکه در این شرایط اقتصادی کار را از دست ندهند، اجبارا با این وضعیت کنار می آیند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=806
  • نویسنده : ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 251 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.