• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

10
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیر وسایل الکترومکانیکی تهران:

بالا بودن قیمت مواد اولیه و دلار تولیدات داخلی و واردات را با چالش مواجه کرده است/ خطر جمع شدن واحدهای این صنف در صورت عدم حمایت دولت

  • کد خبر : 2792
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
بالا بودن قیمت مواد اولیه و دلار تولیدات داخلی و واردات را با چالش مواجه کرده است/ خطر جمع شدن واحدهای این صنف در صورت عدم حمایت دولت
علی‌اکبر ایلخانی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیر وسایل الکترومکانیکی تهران با اشاره به چالشهای تولیدات داخلی و واردات به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه و دلار بر ضرورت حمایت‌های دولت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ مشکل مالیات این روزها گریبان همه صنوف را گرفته که عدم حمایت‌های مسئولان از ماهیت و حیات اصناف را تکمیل می‌کند. اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیر وسایل الکترومکانیکی از این دست است؛ صنفی که با تولید و تعمیرات انواع و اقسام متنوع و متفاوتی از کالاهای ضروری و روزمره زندگی افراد در ارتباطند؛ از ریش‌تراش برقی و سنگ دریل تا جاروبرقی و چرخ گوشت و سشوار و…

علی‌اکبر ایلخانی، در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، به گوشه‌ای از این مشکلات اشاره و بر ضرورت حمایت‌های دولت تاکید کرده است.

ضرورت تغییر اینتاکدها

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیر وسایل الکترومکانیکی در مقایسه وضعیت اقتصادی این صنف با سایر مشاغل، توضیح می‌دهد که جاروبرقی، چرخ‌گوشت و غیره، همه اجناسی هستند که تا خراب نشوند کسی نمی‌خواهد آن را تعمیر کند و وقتی برای تعمیر آن هم می‌روند، اجرتی ۱۰ درصدی از آن‌ها اخذ می‌شود و در مواجهه با اداره مالیات، باید ۲۵ درصدِ عین ۱۰۰ درصدی که فاکتور دارید، را پرداخت کنید.

به عقیده علی‌اکبر ایلخانی، مهم‌ترین مشکل، همین نحوه اخذ مالیات است و ضرورت تغییراینتاکدها باید در اولویت قرار بگیرد.

با همه مشکلات کسب و کار ادامه دارد

اما آیا بازار این صنف هم گرفتار رکود است و اگر هست به چه میزان اعضای اتحادیه صنف را درگیر کرده است؟ رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیر وسایل الکترومکانیکی، می‌گوید: معمولا چندین سال است که صنف، این رکود را دارد اما به هر حال کسب و کساد به هر قیمتی که شده صورت می گیرد و اگر مسائل دارایی و بیمه روبراه شوند، کسبه و واحدهای صنفی می‌توانند زندگی خود را اداره کنند.

به اعتقاد علی‌اکبر ایلخانی، در حال حاضر، تولیدی‌ها از این بایت مشکل دارند که کالاهایشان گران تمام می‌شود.

او توضیح می‌دهد: در حال حاضر برخی اجناس از خارج می‌آیند و برخی در داخل تولید می‌شود که در هر دو صورت به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه و بالا بودن قیمت دلار، گران تمام می‌شود؛ یک جاروبرقی که ۳۰۰ هزار تومان می‌خریدیم و هنوز آن را داریم الان باید حداقل سه، چهار یا پنج میلیون بخریم!

بچه‌های ما هم استعدادش را دارند هم توانش را

به گفته ایلخانی، دولت در تولید باید بیشتر حمایت کند؛ چراکه از تولیدی کوچک، تولیدی بزرگ به وجود می‌آید؛ اگر مسئولان بخواهند سوبسیدهایی برای انرژی و مالیات تخصیص نداده یا دارایی آن‌ها را پایین‌تر نگیرد، خب کم‎کم جمع می‌کنند و ما باید به کشورهای دیگر وابسته شویم در صورتی‌که اگر حمایت شوند، بچه‌های ما هم استعداد و هم توانش را دارند که بتوانند همه چیز را تولید کنند.

در حال حاضر به گفته رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیر وسایل الکترومکانیکی بازار داخلی توان تولید حدود ۸۰ درصد از اجناس را دارد.

شمول وسایل الکترومکانیکی در زندگی مردم

از ریش‌تراش برقی تا ماکروویو و سنگ دریل و… همه جزو تولید و تعمیرات صنف تولیدکنندگان و تعمیر وسایل الکترومکانیکی می‌گیرند.

همچنین تولید سیم‌پیچی الکترو موتور و همچنین تولید موتورهای کولرو لوازم گردنده مثل آبمیوه‌گیری، چرخ گوشت، بخارشور و همه لوازم برقی دیگری از این دست، جزو تولیدات و تعمیرات اتحادیه این صنف حساب می‌شود. تابلوی فشار ضعیف و قوی، ترانسفورماتور و اینورتر هم همگی زیرمجموعه خدمات این صنف قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2792
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 206 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.