• امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 14 October - 2024
کل اخبار 1290اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

آیا مقصران واقعی محاکمه خواهند شد؟!/ وقتی رویه نظارت را از دست اتحادیه‎های صنفی و اتاق اصناف خارج می‎کنند! شبهات سامانه نوین اصناف باید رفع شوند حضور میدانی روسای اتحادیه های صنفی تهران در بازار سوخته شادآباد محمدصادق مفتح، جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی شد فصل تلخکامی قنادان و کاهش تقاضای شهروندان علیرغم میل به شیرینی بازارِ جوراب و کشباف های زمستانه داغ می شود؟ به زودی با کمبود جدیِ نیروی کار مواجه خواهیم شد رونقِ کار قاچاقچی ها در ورود ممنوعِ کالاهای محوری خرازانِ شهر سرپرست دبیر اجرایی اتاق اصناف تهران منصوب شد نشست رئیس، هیات رئیسه و روسای اتحادیه‌های صنفی تهران درخصوص سامانه وصول مطالبات صنفی سلب اختیارات و خلعِ ید اتحادیه ها در حمایت از همکاران صنفی نصب دوربین چهره برای طلافروشی ها اجباری شد مستاجران از پیک اجاره عبور کردند/ بازار مسکن آرام است بازار گوشی تلفن‌همراه دارد تک‌قطبی می‌شود/ تلفن‌همراه را نباید با هیچ صنعتی گره بزنند

2
عباس پناهی راد، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جورابِ تهران:

بازارِ جوراب و کشباف های زمستانه داغ می شود؟

  • کد خبر : 6173
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
بازارِ جوراب و کشباف های زمستانه داغ می شود؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، عباس پناهی راد، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جورابِ تهران راد با تاکید بر رکودِ وضعیت اقتصادی حوزه پوشاک طی ماه های اخیر به بحث مالیات بر ارزش افزوده و فراگیرشدن عمده فروشی اشاره کرده و توضیح داده که «مالیات ها عجیب و غریب از سال 1401 حاکم و واحدها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.»

با آغاز فصل سرما، پوشاک زمستانی هم به عنوان یکی از کالاهای مورد نیاز پاییزه و زمستانه شهروندان در معرض توجه بیشتری قرارگرفته و به نظر می رسد بر وضعیت کسب و کار برخی واحدهای صنفی نظیر تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جورابِ تهران، تاثیراتی داشته باشد. رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جورابِ تهران، ضمن تائید این نکته، توضیح داده است که  کشباف های  واحدهای او که بافت های زمستانی دارند، تا شهریور و مهر ماه می بایست کلیه اجناس خود را فروخته باشند و قطعا برای بافنده های آن ها این تغییر فصل تاثیرگذار است اما برای واحدهایی که پارچه تریکویی می بافند تفاوتی ندارد.

به گفته عباس پناهی راد، تولیدکننده های کالای کشباف و جورابِ تهران از مهر ماه تا تابستان کالای خود را ارئه می دهند که بتواند آن را به عمده فروش ها و بعد به خرده فروش ها واگذار کنند. به همین جهت و با توجه آنچه رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جورابِ تهران، می گوید قطعا کشباف های واحدهای صنفی او در این شرایط تکانی می خورند اتفاقی که البته مشمول همه کالاها نمی شود.

پناهی راد با دیدی وسیع تر به مشکلات واحدهای صنفی نگاه کرده و می افزاید: رکودی که بر صنوف حاکم است ریشه در عدم توانمندی شهروندان و ناتوانی آن ها در تامین کالا و خدمات دارد.

به گفته او: پوشاک از آن قسم کالاهایی ست که یک خانوار خلاف برخی نیازهای اولیه نظیر خوارک، دستش در حذف آن بازتر است و این بالارفتن قیمت ها، پایین بودن دستمزدها و عدم توانایی خرید در حال حاضر بیشتر واحدهای صنفی در عرصه پوشاک را دچار لطمه کرده است.

پناهی راد با تاکید بر رکود وضعیت اقتصادی حوزه پوشاک طی ماه های اخیر به بحث مالیات بر ارزش افزوده و فراگیرشدن عمده فروشی هم اشاره کرده و توضیح می دهد که «مالیات ها عجیب و غریب از سال ۱۴۰۱ حاکم و واحدها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.»

بنا به اظهارات رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جورابِ تهران، کسانی که از سال ۸۷ به اینسو ثبت نام نکرده و به اصطلاح از قانون مالیاتی تمکین نکرده باشند، رها شده اند و کسی کاری به آن ها ندارد. و این مشکلی است که به گفته پناهی راد همه صنوفی که مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شده اند را شامل می شود. او می گوید قول هایی درخصوص کاهش ضرایب مالیاتی به آن ها داده اند اما  تا این زمان هنوز اجرایی نشده است.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6173
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 34 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.