• امروز : یکشنبه, ۱۱ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 1 June - 2025
کل اخبار 1890اخبار امروز : 2

اطلاعیه ها

زیر تیغِ موازی کاری های بخش دولتی و انجمن های خصوصی / مسئولان بگویند چرا شبکه مویرگی توزیع را نادیده می گیرند؟ حبوبات پیشی گرفت؛ افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت در عرض چندماه!/ در سایر اقلام؛ خرما اول شد؛ روغن کمیاب در فصل جابجایی فقط از باربری های مجاز، استفاده کنید/ آسیب های استفاده از بدون جوازها غیر قابل جبران است آنچه باید درباره «هولوگرام» رسته مشاوران خدمات رنگ خودرو بدانید/ این هولوگرام در سایت اتحادیه قابل رهگیری است همدلی در صنف و جمع سلایق از مشارکت در انتخابات تا حال و هوای معنوی تور زیارتی مشهد مقدس لزوم تقویت نقش اتحادیه‌ها و اصناف در حوزه نان/ واگذاری کامل سامانه تخصیص آرد و نظارت بر نانوایی‌ها به اصناف ایجاد بازار رقابتی نابرابر توسط دولت، فعالان بازار قطعات را به حاشیه راند ثبات دوماهه بازار فرصتی مطمئن برای مبادلات مطمئن/ خریداران همچنان در سردرگمی و تردید هستند فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم‌خانگی به مردم خیانت می‌کنند/ بهره ۳۱ درصدی بانک چگونه پرداخت می‌شود؟! رکود و کاهش تقاضا همچنان در بازار طلا ادامه دارد صورتحساب نوع ۳ همان رسید دستگاه‌های کارتخوان است/ تایید خبر مالیاتی برای اصناف بررسی فرصت‌های همکاری با فعالان صنعت چاپ چین/ برای پیشرفت صنف چاپ باید به ارتقای منافع جمعی فکر کنیم

5
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم یدکی (واردکننده) تهران:

باتلاق رکود در بازار موتورسیکلت و دوچرخه/ نیازمند توجه جدی مسئولان هستیم

  • کد خبر : 8523
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۷
باتلاق رکود در بازار موتورسیکلت و دوچرخه/ نیازمند توجه جدی مسئولان هستیم
اصغر فرضی‌پور، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم یدکی(واردکننده) تهران گفت: در حالی که چرخ‌های اقتصاد به سختی می‌چرخند، بازار موتورسیکلت و دوچرخه در ایران با رکودی بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم یدکی(واردکننده) تهران گفت: در حالی که چرخ‌های اقتصاد به سختی می‌چرخند، بازار موتورسیکلت و دوچرخه در ایران با رکودی بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کنند. درباره مشکلات گریبان‌گیر این صنف اظهار کرد: صنف ما یک صنف تخصصی است که تلفیقی از سه صنف دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی می‌شود که هر کدام از این اصناف شرایط و مشکلات خاص خود را دارند اما مشکل اصلی این است که این چالش‌ها نادیده گرفته می‌شوند.

رکود مطلق در بازار دوچرخه

وی درباره مشکلات گریبان‌گیر این صنف، بیان کرد: هر چند مشکلات ما ریشه در تحریم‌ها دارد، اما مشکلات واردات، ترخیص، تخصیص ارز و مهم‌تر از همه، عدم حمایت واقعی وزارت صمت، دست به دست هم دادند و باعث شدند که صنف دوچرخه در رکود کامل به سر ببرد و در حال حاضر تقاضا برای دوچرخه پایین آمده است و موتورسیکلت هم مشکلات خاص خود را در واردات و خدمات پس از فروش دارد.

قطعات بی‌کیفیت، بلای جان مصرف‌کنندگان شده است

اصغر فرضی‌پور، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتور و دوچرخه و لوازم یدکی(واردکننده) تهران گفت: در حالی که چرخ‌های اقتصاد به سختی می‌چرخند، بازار موتورسیکلت و دوچرخه در ایران با رکودی بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کنند. با اشاره به اینکه شعار حمایت دولت از تولیدکنندگان گفت: چرا با وجوی که حمایتی نمی‌شود تنها شعار می‌دهند، به اعتقاد ما موتورسیکلت حتماً باید خدمات پس از فروش داشته باشد و این مسئله هم مستلزم تامین قطعات است، اما واردات قطعه به سختی انجام می‌شود و به قول مقام معظم رهبری، به جای هفت‌خوان رستم از هفتاد خان رستم عبور می‌کنیم و سوال اینجاست که آیا وزارت صمت برای تسهیل این مسیر تلاشی هم کرده است؟

فرضی‌پور با بیان اینکه وجود لوازم یدکی تقلبی در بازار، مشکلات زیادی ایجاد کرده است، اظهار کرد: مشکل اصلی وفور کالاهای تقلبی در بازار است که تشخیص آن‌ها بسیار دشوار است و این قطعات بی‌کیفیت، جان مردم را به خطر می‌اندازد.

آیا وزارت صمت گوش شنوایی برای درد دل‌های اصناف دارد؟

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما به عنوان رئیس اتحادیه چه اقداماتی برای مقابله با قاچاق و قطعات بی‌کیفیت انجام داده‌اید، گفت: ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم. بارها با وزارت صمت مکاتبه کرده‌ایم و هشدارهای لازم را داده‌ایم. اما گوش شنوایی نیست، صنف ما مشکلاتش سه‌گانه است؛ هم در حوزه دوچرخه مشکل داریم، هم در موتورسیکلت و هم در لوازم یدکی؛ اما در حال حاضر، در دو حوزه دوچرخه و موتورسیکلت با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

به گفته فرضی‌پور، تولیدکنندگان نیاز به حمایت ویژه دارند، چرا که این افراد قشر مظلومی هستند و به نظر می‌رسد با هماهنگی و همکاری وزارت صمت برطرف خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم یدکی(واردکننده) تهران عنوان کرد: در مجموع ۴۰ تولیدکننده موتور سیکلت وجود دارد که از این تعداد، ۲۰ تولیدکننده فعال هستند. همچنین اشاره شده که نسبت به این ۲۰ تولیدکننده ۵۰۰ تأمین‌کننده و تهیه‌کننده قطعات وجود دارد، اما ما در تامین قطعات با مشکلات جدی مواجه هستیم. واردات موتورسیکلت هم با موانع زیادی روبه‎رو است و تولیدکنندگان این بخش واقعا مظلوم واقع شده‌اند.

 فرضی‌پور ادامه داد: وزارت صنعت و معدن باید در این زمینه همراهی و همکاری لازم را داشته باشد تا پرچم صنف ما بالا باشد. ما تولیدکننده هستیم و قشر صنعتی مظلومی محسوب می‌شویم، اما بسیاری از مشکلات با هماهنگی و همراهی وزارت صنعت و معدن قابل حل است.

وی در پایان اظهار کرد: در مورد تخصیص ارز، یک تولیدکننده موتورسیکلت باید مراحل زیادی را طی کند؛ از اخذ استاندارد، تا عرضه محصولات، واردات و تامین قطعات که وزارت صمت باید در تمام این زمینه‌ها همکاری کند. اما با وضعیتی که در کشور به وجود آمده است، رکود کامل بر بازار دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی حاکم شده است. و اینکه بازار خوبی نداریم و نیازمند توجه جدی مسئولان هستیم. اگر به ما توجه نشود، صنف ما نابود خواهد شد!

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=8523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.