• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

14
محمدرضا فرجی، نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران:

 انواع خارجی کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، واردات رسمی ندارند/ پتانسیل تبدیل کتاب‌خوان‌های الکترونیکی  به بازاری رقابتی

  • کد خبر : 510
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
 انواع خارجی کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، واردات رسمی ندارند/ پتانسیل تبدیل کتاب‌خوان‌های الکترونیکی  به بازاری رقابتی
  نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره بازار کتاب‌خوان‌های الکترونیکی گفت: این کتاب‌خوان ‌ها به ‌طور رسمی وارد نمی‌شوند در نتیجه برای آنها گارانتی وجود ندارد.

محمد‌رضا فرجی، نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: به‌طور کلی نکته مهمی که درباره کتاب‌خوان‌های الکترونیکی وجود دارد، مربوط به بحث کامل بودن کتابخانه و دسترسی به کتاب‌های مرجع و آرشیو کامل کتاب‌هاست.

وی ادامه داد: بر همین اساس بحث بومی بودن این دستگاه‌ها برای ما بسیار مهم است. چرا که در مدل‌های خارجی مانند کیندل آمازون، کاربران برای دسترسی به کتاب‌هایی که در بازارگاه آمازون وجود ندارد، دچار محدودیت‌هایی می‌شوند.

فرجی اضافه کرد: نکته مهم دیگر مربوط به موضوع پشتیبانی کامل از زبان فارسی است که طبیعتا در مدل‌های ایرانی به صورتی بهتر انجام شده است.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص کتاب‌خوان‌های ایرانی گفت: در حال حاضر برندهای موجود ایرانی “فیدیبوک” و “می‌بوک” هستند. فیدیبوک در سال ۹۷ عرضه شد که مشابه نمونه کیندل آمازون است و کتاب‌خوان “می‌بوک” هم که محصول طاقچه است، در بازار به‌ فروش می‌رود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: می‌بوک برندی جهانی است و مشکلاتش برای کاربران ایرانی از مدل کیندل بسیار کمتر است. همچنین “می‌بوک” از نظر سخت‌افزاری نسبت به “فیدیبوک” قوی‌تر است.

نایب رئیس اتاق اصناف  تهران تصریح کرد: با این اوصاف این بازار می‌تواند برای تولیدکنندگان ایرانی به بازاری رقابتی تبدیل شود که فرصت‌ها و مزایای بیشتری نسبت به رقبای خارجی برای آنها خواهد داشت.

کتاب‌خوان‌های الکترونیکی که در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد، در ایران چندان مورد استقبال قرار نگرفته‌اند. نبود تقاضای قابل توجه باعث شده است این محصولات از طریق تجاری وارد کشور نشوند، در نتیجه برای مدل‌های خارجی گارانتی وجود ندارد. با این حال برخی مدل‌های داخلی توانایی رقابت با مدل‌های خارجی را دارند. با این همه قیمت بالای آنها یکی از چالش‌های بزرگ است.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.