• امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل اخبار 1209اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

فرهنگ استفاده از «نانِ سالم» از نانِ شب هم واجب تر است/ نان و قهوه و اتفاقی که می تواند برای شهروندان جذاب باشد بیمه مربیان رانندگی، اعتراض گسترده خودِ آن ها را در پی خواهد داشت/ احساس مسئولیت پوشالی برخی مسئولان و رسانه ها/ دست از سر صنف ما بردارید گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت مطالبه ۲۹ همت مالیات از محل کشف فرار مالیاتی محصولات کشاورزی شناسنامه دار می شوند طلا علی‎رغم کاهش اونس جهانی با نوسانات بازار ارز گران شد اتاق طلا موجب ایجاد کارخانه‌های محصولات طلا و جواهر و رشد اشتغال خواهد شد توزیع روزانه میوه و صیفی به حدود ۲۳ هزار تن رسید/ کمبودی در عرضه میوه‎های پاییز نخواهیم داشت نخستین رویداد ملی جهادگران و الگوهای موفق کسب و کار ناتوانی والدین در تهیه لوازم‌التحریر برای فرزندان خود بسیار ناراحت کننده است

7
رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران:

اقتصاد پویا و رشد سرمایه‎گذاری بخش خصوصی، نیازمند قوانین و مقررات جامع و آینده‎نگر/ محیط کسب و کار تحت تاثیر مستقیم قوانین و مقررات است

  • کد خبر : 2741
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
اقتصاد پویا و رشد سرمایه‎گذاری بخش خصوصی، نیازمند قوانین و مقررات جامع و آینده‎نگر/ محیط کسب و کار تحت تاثیر مستقیم قوانین و مقررات است
مهدی باقرپور، رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران تاکید کرد: برای ایجاد یک اقتصاد پویا و رشد سرمایه‎گذاری بخش خصوصی، نیازمند قوانین و مقررات جامع و آیندهنگر هستیم.

رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران با اشاره به تاثیر مستقیم قوانین و مقررات بر محیط کسب و کار گفت: میدان و اقتصاد دو بال پیشرفت و توسعه کشور هستند. به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و سردارانی همچون شهید سلیمانی‎ها، میدان هر روز بهتر از دیروز به پیش می‌رود؛ اما اقتصاد؟

وی با تاکید بر تاثیر فعالیت اصناف بر روی صنعت و تجارت گفت: صنعت به عنوان تکیه‎گاه اصلی رشد اقتصاد شناخته می شود و سایر بخش‎های اقتصادی همچون کشاورزی و خدمات نیز پس از آن رشد می‎کنند. در این بین اصناف در پایش تقاضا و ارسال آن به بخش صنعت و تجارت و همچنین در زمان توزیع نقش بسزایی دارند.

باقرپور اضافه کرد: بر همین اساس برای ایجاد یک اقتصاد پویا و رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی، نیازمند قوانین و مقررات جامع و آینده‎نگر هستیم. محیط کسب و کار تحت تأثیر مستقیم قوانین و مقررات است.

اصلاح قانون نظام صنفی متناسب با نیاز امروز و آینده، آثار مستقیم بر روند کار اصناف دارد

وی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام صنفی متناسب با نیاز امروز و آینده آثار مستقیم بر روند کار اصناف دارد افزود: اصناف علاوه بر تغییر قانون برای استفاده حداکثری از ظرفیت خبرگان و پیشکسوتان نیازمند قوانین مترقی برای مدیریت کسب و کارهای تخصصی در فضای مجازی است. تردیدی نیست که مسیر توسعه کسب و کارها در سطح بین‌المللی از طریق پلت‌فرم‌های متنوع و متکثر در فضای مجازی به روش‌ها و دلایلی گوناگون نظیر هدایت مخاطبان و مشتریان به جذب خدمات به صورت برخط، کاهش اتلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر، سرعت و دقت بالا، کاهش ضریب خطای انسانی و… توجه بیش از پیش به این مهم را افزایش داده و به ضرورتی انکارناپذیر بدل ساخته است. در ایران نیز به تبع دیگر کشورها، باید چه در حوزه‌های تقنینی و چه در بخش‌های اجرایی توجهی خاص و ویژه به این نوع از فعالیت اقتصادی صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین مطابق ماده ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار دستگاه‌های اجرایی موظفند که درخصوص تصمیم‌گیری پیرامون حوزه‌های اقتصادی از تشکل‌های بخش خصوصی نظرخواهی و مشورت کنند. با عنایت به این موضوع باید نقش مشورتی و مشارکتی اصناف در تصمیم سازی های اقتصادی با توجه به جایگاه خاص و ویژه اصناف در عرصه اقتصاد یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

باقرپور کاهش تصدگری و افزایش تسهیل‎گری دولت را یکی دیگر از نیازهای اصلی اصناف برشمرد و اظهار کرد: دولت به جای تصدی‎گری امور اصناف باید محیط و مسیر فعالیت اصناف را فراهم و با افزایش تسهیل‎گری به آنها در ارتقاء و بهبود شرایط کسب و کار کمک کند.

رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران، استفاده از پتانسیل اصناف برای توسعه صادرات خرد در فضای مجازی یکی دیگر از نیازهای اصناف در شرایط کنونی معرفی کرد.

تاثیرات مخربی در رشد اقتصاد، تولید و صنعت دارد

باقرپور با ابراز تاسف از تصمیماتی که پشت درهای بسته و بدون مشورت با بخش خصوصی گرفته می شود تصریح کرد: این رویه و تصمیماتی که برای اصناف و بدون در نظر گرفتن راهکارها و نکته نظرات تخصصی آنها گرفته می شود تاثیرات مخربی در رشد اقتصاد، تولید و صنعت دارد.

رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران با اشاره به نمونه‎ایی از این تصمیمات بدون مطالعه و اخذ نظر کارشناسی در حوزه ابزارآلات اشاره کرد و گفت: ابزار شروع جریان تولید و از الزامات قطعی آن است؛ اما متاسفانه در سال ۹۷ به بهانه حمایت از تولید و دقیقا در جهت مخالف آن واردات آچار و ابزارآلات دستی که مورد استفاده طیف وسیع خدمات و صنایع مختلف قرار دارد با ممنوعیت ثبت سفارش روبه رو شد.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم موجب ورود کالای بی‎کیفیت از مبادی غیررسمی، تضییع حقوق بیت‎المال و افزایش هزینه‎های تولید است؛ خواستار بررسی موارد فوق‎الاشاره از سوی وزیر صمت شد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2741
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 220 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.