• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

14
ناصر اقبالی، رئیس اتحادیه رنگ فروشان تهران:

افول در فروش رنگ ساختمانی با رکود صنعت ساختمان/ امسال خبری از رنگ‎آمیزی نیمکت ها و کلاس ها هم نشد

  • کد خبر : 850
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
افول در فروش رنگ ساختمانی با رکود صنعت ساختمان/ امسال خبری از رنگ‎آمیزی نیمکت ها و کلاس ها هم نشد
به گفته رئیس اتحادیه رنگ فروشان تهران، این صنف هم مانند اصناف دیگر در رکود است. با رکود ساختمان سازی فروش رنگ های ساختمانی خیلی کم شده و رنگ های صنعتی و اتومبیل هم در حد خیلی معمولی فروخته می شود.

ناصر اقبالی، رئیس اتحادیه رنگ‎فروشان تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران  بیان کرد: شرایط اقتصاد جامعه و تورم موجود باعث شده در کل بازار رکود شدیدی به وجود آید. صنف ما هم از این قاعده مستثنی نیست. فعلا به جز حوزه مواد غذایی که مایحتاج ضروری را تامین و عرضه می کنند و مردم ناچار به تهیه آنها هستند بقیه صنوف در اولویت دوم یا سوم یا حتی پایین تر لیست خرید خانوارها قرار گرفته اند.

وی با اشاره به تاثیر رکود صنعت ساختمان سازی در کاهش فروش رنگ بیان کرد: صنف ما حدود ۵۰ درصد تحت تاثیر صنعت ساختمان قرار دارد. وقتی که ساختمان سازی رونق داشته باشد فروش ما در بخش رنگ‎های ساختمانی بالا می رود؛ ولی متاسفانه در حال حاضر صنعت ساختمان هم در رکود به سر می برد. در بخش رنگ های صنعتی و اتومبیلی، وضعیتی معمولی یا پایین تر را می گذرانیم. چون به هر حال مردم کم و بیش به این نوع رنگ ها نیاز دارند.

رئیس اتحادیه رنگ‎فروشان تهران ادامه داد: اگر صنعت ساختمان در نیمه دوم سال هم فعال شود، امیدواریم فروش در بخش رنگ های ساختمانی دوباره بالا برود؛ هرچند که بخش رنگ ساختمان ها به سال آینده می انجامد.

اقبالی در خصوص شرایط بازار در شش ماه دوم سال گفت: ما خوشبین و امیدوار هستیم که اوضاع اقتصادی کمی بهبود پیدا کند و بازار کمی بهتر شود؛ ولی با شواهد موجود جامعه احتمال وقوع آن بسیار کم است. هر ساله مرداد و شهریور ماه آموزش و پرورش اقدام به رنگ آمیزی مدارس و کلاس های درس و میز و نیمکت ها می کرد ولی امسال اصلا خبری نبود.

وی به مشکلات صنف خود هم اشاره کرد: با اینکه فصل مالیات را پشت سر گذاشته ایم هنوزهم تعدادی از واحدهای صنفی ما برای پرداخت مالیات خود مشکل دارند. چند برابر شدن میزان مالیات، روش های جدید محاسبه مالیات، روش های نوین برای پر کردن اظهار نامه و پرداخت، تعدادی از اعضا صنف را با مشکل مواجه کرده است. اعضا قدیمی تر و پیشکسوت ما هنوز با این روش کنار نیامده اند و می خواهند به روش سنتی مالیات خود را پرداخت کنند که این موضوع برای آنها مشکل ساز شده است. برای رفع این مشکلات اتحادیه اقدام به تشکیل کلاس های آموزشی و مشاوره توسط مشاور مالیاتی کرده تا اعضا بتوانند راحت تر مشکلات مالیاتی خود را رفع و رجوع کنند.

رئیس اتحادیه رنگ فروشان تهران در بیان دیگر مشکل این صنف گفت: قبلا به میزان زیادی رنگ به کشورهای همسایه صادر می کردیم؛ ولی چند سالی است که به خاطر تحریم ها و مسائل دیگر صادرات ما به صفر رسیده است. اگر دوباره بتوانیم در بخش صادرات فعالیت خود را از سر بگیریم هم برای ما خوب است و هم موجب ارز آوری بالایی به کشور می شود.

اقبالی در خاتمه با اشاره به تاریخچه اتحادیه مذکور گفت: اتحادیه رنگ فروشان تهران در سال ۱۳۳۳ به طور کاملا مستقل از اصناف دیگر با ۱۵۰ عضو از قدیمی ترین فعالان در صنف رنگ در اداره ثبت به طور رسمی ثبت گردید و از آن موقع تا کنون به طور مداوم به فعالیت خود ادامه داده و جزء قدیمی ترین اتحادیه های تهران به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=850
  • نویسنده : ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 227 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.