• امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل اخبار 1245اخبار امروز : 5

اطلاعیه ها

نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مقاومت، سید حسن نصرالله چرا از سرای ایرانی ناراحتیم؟/ نظارت فقط بر کاسبانِ ما در۲۰ متر فضا نیست؛ به سراهای ۲۰ هکتاری ایرانی هم بپردازید! اتفاقات ناخوشایندی از سوی وزراتخانه در حال رخ دادن است/ به اتحادیه ما در رابطه با کسر ضرایب مالیاتی بی توجهی می شود/ بسیاری از واحدهای چوب و تخته از تهران خارج شده اند ناکارآمدی سازمان‌های حقوق بشری در اشاعه صلح/ مسلمین جهان، موضع محکم‌تری نسبت به این رژیم سفاک اتخاذ کنند شهادتِ سید مقاومت تصویری دوباره از ددمنشیِ رژیم مجعول و غاصب فلسطین اشغالی است دولت های قبلی به اصناف مثل کیسه پول نگاه می کردند/ پزشکیان شکست می خورد اگر به رویه قبل با اصناف برخورد کند بازار پارچه به چالش کشیده شد/ کجای دنیا کارخانه ای با تولید محدود برای یک صنعت عظیم، تصمیم می گیرد! اتحاد اصناف و حل مشکلات درون سازمانی به دستِ اتاق/ مسئولان، برنامه های دولت قبل را پیگیری کنند اصناف، بازوان توانمندِ نمایندگان منتخب ملت در مجلس هستند/ شعار سال دستاویز برخی دولتمردان برای سرکوب بخش خصوصی نشود دفتر ارتباط مردمیِ نماینده مجلس در اتحادیه صنف لوازم یدکی، افتتاح شد/ در دسترس ترین مکان برای رساندن حرفتان به گوش مسئولان چهاردهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد چوب شرکت های تولیدکننده «خامه» لایِ چرخ قنادی هایِ تهران فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد هشدار وزارت صمت به بروز بحران در بازار برنج/ برنج خارجی گران شد رسوب ۱۰۰ هزارتن برنج خارجی در گمرکات کشور افزایش قیمت طلا ناشی از تنش‎های سیاسی است/ طلا‌فروش‌ها از این شرایط راضی نیستند کمبودی در عرضه میوه‌های پاییز نداریم

2
اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:

افزایش قیمت طلا ناشی از تنش‎های سیاسی است/ طلا‌فروش‌ها از این شرایط راضی نیستند

  • کد خبر : 5972
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
افزایش قیمت طلا ناشی از تنش‎های سیاسی است/ طلا‌فروش‌ها از این شرایط راضی نیستند
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران می‌گوید: «بازار جهانی ۲۰ دلار کاهش داشته، اما تنش‌های سیاسی باعث شده بازار داخلی ما افزایش قمیت را تجربه کند.»
شوک‌های سیاسی چند روز گذشته باعث ایجاد تنش در تمامی بازار‌ها خواهد شد. خاورمیانه جنگزده و تحریم‌‌شده هر لحظه آماده تنش اقتصادی است. با خبر حمله اسرائیل به لبنان، بازار طلا، دلار و نقره و دیگر فلزات، واکنش جدی نشان دادند و طلا به ۴ میلیون تومان در هر گرم رسید. طبق گفته کارشناسان این روند تا دو هفته پیش رو ادامه خواهد یافت و تمامی بازار‌ها تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، معتقد است با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، در ایران به خاطر تحولات منطقه‌ای رشد قابل توجهی ثبت شده است.

او می‌گوید: «در بازار جهانی، طلا حدود  ۲۰ دلار کاهش قیمت داشته، اما تنش‌های سیاسی و اقتصادی منطقه و خاورمیانه باعث شده امروز بازار داخلی ما برخلاف کاهش قیمت جهانی، افزایش قیمت را تجربه کند.

بذرافشان می افزاید: الان طلا از قیمت ۴ میلیون در هر گرم گذشته و سکه هم ۱.۵ میلیون افزایش داشته و به کانال ۴۸ میلیون تومان رسیده است. بازار طلا بازاری نیست که التهابی داشته باشد، تنها اخبار سیاسی باعث شده شرایط نوسان افزایشی را تجربه کنیم.

وی تاکید می کند: بازار افزایش تقاضا ثبت نکرده و افزایش قیمت، افزایشی سیاسی بوده. طلا‌فروش‌ها از این شرایط راضی نیستند.»

او معتقد است که چالش‌های قانونی داخلی نیز بر روند فعلی بازار طلا و رکود و افزایش قیمت اثرگذار بوده است.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران می‌گوید: «ما چالش داخلی در حوزه طلا نداریم. یک سری سامانه‌های دست و پاگیر و قوانین باعث ایجاد مشکل شده، اما همکاران ما اتحاد و همدلی خوبی در کار دارند. یک سری قوانین غیرکارشناسی در مجلس باعث ایجاد چالش و برهم‌زدن آرامش کاری شده است.

بذرافشان تصریح می کند: اصناف باید آرامش صنفی داشته باشند. فروش طلا و مسئله سود و مالیات مشکل است. ضرایب مالیاتی برای زمانی است که سکه ۱ تا ۱۰ میلیون بوده، اما الان ضرایب ما بسیار بالاست. بالا بودن ضرایب مالیاتی، باعث شده سود طلافروشی همخوانی نداشته باشد. بازار ما یک رکود خاصی را تجربه می‌کند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.