• امروز : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
کل اخبار 1209اخبار امروز : 6

اطلاعیه ها

فرهنگ استفاده از «نانِ سالم» از نانِ شب هم واجب تر است/ نان و قهوه و اتفاقی که می تواند برای شهروندان جذاب باشد بیمه مربیان رانندگی، اعتراض گسترده خودِ آن ها را در پی خواهد داشت/ احساس مسئولیت پوشالی برخی مسئولان و رسانه ها/ دست از سر صنف ما بردارید گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت مطالبه ۲۹ همت مالیات از محل کشف فرار مالیاتی محصولات کشاورزی شناسنامه دار می شوند طلا علی‎رغم کاهش اونس جهانی با نوسانات بازار ارز گران شد اتاق طلا موجب ایجاد کارخانه‌های محصولات طلا و جواهر و رشد اشتغال خواهد شد توزیع روزانه میوه و صیفی به حدود ۲۳ هزار تن رسید/ کمبودی در عرضه میوه‎های پاییز نخواهیم داشت نخستین رویداد ملی جهادگران و الگوهای موفق کسب و کار ناتوانی والدین در تهیه لوازم‌التحریر برای فرزندان خود بسیار ناراحت کننده است

4
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه فروشِ تهران:

افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی

  • کد خبر : 5744
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، امروز شنبه 24 شهریور 1403، شاهد افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا و به تبع، بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی بوده ایم. رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه فروشِ تهران، ضمن ارائه آخرین قیمت های بازار طلا و سکه، این افزایش قیمت ها را غیرمنتظره خوانده با این حال گفته که بازار در شرایط التهابی به سر نمی برد. پیش بینی می شود در روزهای آینده شاهد نوسانات یک تا سه درصدی در بازار طلا باشیم.

اخبار طلا و واحدهای صنفی مربوطه همه روزه نیاز به خبررسانی دارند در حال حاضر مهم ترین اخبار و در صدر آن ها افزایش انفجاری قیمت طلا است. به گفته رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه فروشِ تهران امرز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳، شاهد افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا  بوده ایم.

نادر بذرافشان، تصریح کرد: آخرین قیمت های ناشی از این افزایش، ۲۵۲۴ دلار در ماه های گذشته بود که امروز با ۵۹ دلار افزایش به ۲۵۷۸ دلار رسید؛ افزایشی که بی سابقه بوده و تا به حال اونس جهانی طلا، تجریه این قیمت را نداشته.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر پایتخت، به بررسی افزایش قیمت ها در بازار داخلی هم اشاره کرده و گفت: در بازارهای داخلی هم امروز افزایش قیمت ها را شاهد بودیم به این ترتیب که؛ هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۲ هزار تومان افزایش، ۳ میلیون و ۷۱۴ هزار تومان، فروخته شد. در بازار سکه هم افزایش قیمت به این شکل بوده: تمام سکه طرح جدید با ۵۰۰ هزار تومان افزایش، ۴۴ میلیون و سیصد هزار تومان، طرح قدیم با ۵۵۰ هزار تومان افزایش، ۳۹ میلیون تومان، نیم سکه با سیصدهزار تومان افزایش، ۲۳ میلیون و نهصد هزار تومان، ربع سکه با سیصد هزار تومان افزایش، ۱۵ میلیون و نهصد هزار تومان، سکه یک گرمی بانک مرکزی هم با یکصدهزار تومان افزایش، ۷ میلیون و سیصد هزار تومان.

بذرافشان، در خصوص حباب سکه هم افزود که نسبت به روز پنجشنبه حدود ۳۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته ایم که الان از مرز ۸ میلیون گذشته و در حال حاضر، حباتب سکه در بازار داخلی، هشت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است؛ اونس نقره هم ۳۰ دلار و هفتاد و دو سنت و هر گرم نقره تا این لحظه در بازارهای داخلی، ۵۹ هزار و نهصد تومان مبادله شده.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه فروشِ تهران در این خصوص که آیا قیمت ها همین طور صعودی بالا می روند، تصریح کرد که «بخشی از این افزایش قیمت ها مربوط به افزایش جهانی بوده اند؛ وقتی بازار جهانی افزایش قیمت پیدا می کند به تبع بازارهای داخلی دنیا هم تحت تاثیر قرار می گیرند چه افزایش و چه کاهش.»

اما بذرافشان به این نکته هم اشاره کرد که «بازار داخلی ما تا حدودی متفاوت است. به این دلیل که ما نوسانات بازار ارز داریم؛ مواقعی بازار جهانی کاهشی بوده اما بازار ارز ما با عرضه و تقاضای بیشتر، افزایشی هم شده.»

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه فروشِ تهران به تشریح تاثیر افزایش قیمت امروز و روز گذشته بازار جهانی طلا بر بازار داخلی پرداخت با این توضیح که « یک بخش آن افزایش بهره ارز در اروپاست که این باعث شده تغییراتی به وجود بیاید و واکنش آن روی انس جهانی طلا بوده، بازارهای داخلی هم تحت تاثیر قرار گرفته اند و حالا باید ببینیم روزهای آینده شرایط بازار جهانی و بازار داخلی ارز ما به چه سمت و سویی می رود.»

به اعتقاد بذافشان: این افزایش ها تا حدی غیر منتظره بوده هم در بازار جهانی و هم در بازار داخلی ولی بازار در شرایطی نیست که بگوییم التهاب به وجود آمده یا تقاضا بهتر شده؛ در واقع بازار، همان روال عادی خود را طی می کند ضمن این که ممکن است در روزهای آینده نوسانات یک تا سه درصدی با این شرایط داشته باشیم و باید ببینیم به چه سمت و سویی می رویم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5744
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 25 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.