• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل اخبار 1298اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

با توان و آبروی صنوف شادآباد را دوباره می سازیم/ فوریت تشکیل کارگروه اتاق اصناف تهران متشکل از روسای اتحادیه ها و نمایندگان بازار شادآباد پشت بام خوابی را تکذیب می کنم/ قشر آسیب پذیر از رده تامین خانه خارج شده/ اجاره نشینی اتباع در شمار بالا و ایجاد مزاحمت برای همسایه ها مورد تائید ما نیست نوع ادبیاتِ شما توهین آمیز و سامانه تان متخلف است/ آقایان فکر می کنند تنها کار اتحادیه ها، دریافت حق عضویت است!/ لطفا بگویید پول هایی که می گیرید، دقیقا کجا خرج می شود؟ تا انتها با شما هستیم آیا مقصران واقعی محاکمه خواهند شد؟!/ وقتی رویه نظارت را از دست اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف خارج می کنند شبهات سامانه نوین اصناف باید رفع شوند حضور میدانی روسای اتحادیه های صنفی تهران در بازار سوخته شادآباد محمدصادق مفتح، جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی شد فصل تلخکامی قنادان و کاهش تقاضای شهروندان علیرغم میل به شیرینی بازارِ جوراب و کشباف های زمستانه داغ می شود؟ به زودی با کمبود جدیِ نیروی کار مواجه خواهیم شد رونقِ کار قاچاقچی ها در ورود ممنوعِ کالاهای محوری خرازانِ شهر دستور پزشکیان برای اخذ مالیات با بررسی تراکنش‌‎های بانکی صدور مجوز فروش کتاب به کیوسک‌ مطبوعات نگران‌کننده است/ رقیب جدید کتابفروشی‌ها مدت زمان خانه‌دار شدن به ۷۰ تا ۸۰ سال رسیده است/ اتفاق خاصی در انتظار بازار مسکن نیست تک نرخی شدن ارز به ثبات بازار کاغذ کمک می‌کند/ با واردات مناسب هیچ کمبودی نداریم

11
محمد ولدخانی رئیس اتحادیه بنکداران (طاقه‌فروشان پارچه) :

اجرای قانون پایانه های فروشگاهی زمانی قابل اجرا است که لیست هزینه های مودیان محاسبه و لحاظ شود/ یکبار هم شده مدیران مالیاتی از طریق اتحادیه‌ها آموزش‌های لازم را ببینند

  • کد خبر : 2175
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
اجرای قانون پایانه های فروشگاهی زمانی قابل اجرا است که لیست هزینه های مودیان محاسبه و لحاظ شود/ یکبار هم شده مدیران مالیاتی از طریق اتحادیه‌ها آموزش‌های لازم را ببینند
پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران. اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان جهت شفاف‌سازی و عدالت مالیاتی زمانی قابل اجراست که لیست هزینه‌های مودیان(اصناف) محاسبه و لحاظ شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران. اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان جهت شفاف‌سازی و عدالت مالیاتی زمانی قابل اجراست که لیست هزینه‌های مودیان(اصناف) محاسبه و لحاظ شود.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه در مورد اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، می‌گوید: «در راستای شفاف سازی و عدالت مالیاتی، اجرای این قانون نیاز به آموزش کافی، تدریجی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و… دارد.»

محمد ولدخانی، همچنین از ثبت‌نام مرحله به مرحله گروه‌ها و در ابتدا اشخاص حقوقی در بازه زمانی دو ساله جهت اجرا خبر داد تا از مشکلات و عواقب بعدی آن جلوگیری شود.

به گفته او «سازمان امور مالیاتی نیز باید کلیه هزینه‌های بالای زندگی یک واحد صنفی و مودی آن را  با توجه به تورم روزافزون کشور لحاظ کند.»

 

پوشاک هم از اولویت مردم خارج شد

عدم وجود نقدینگی در جامعه باعث شده که پوشاک و منسوجات از سبد خانوار دور شود و اولویت‌های دیگر جایگزین شود. ولدخانی با بیان این وضعیت، توضیح می‌دهد که «عملاً این کالا خریداری ندارد و به طَبَعِ آن فروش این صنف به حداقل رسیده که جوابگوی حتی مخارج زندگیشان هم نیست.»

ریاست اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه، می‌گوید: اعضای صنف ما برای امرار معاش روزانه حتی حاضرند جنس‌های خود را با حداقل سود و یا زیر قیمت بفروشند، اکثر چک‌های مشتریان نیز برگشت می‌خورد؛ در چنین شرایطی چه کسی پاسخ اعضای اتحادیه را می دهد؟

ولدخانی به قوانین دست و پاگیری اعم از سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها و غیره اشاره می‌کند که با توجه به عدم آموزش اعضا عملاً امکان‌پذیر نیست و هشدار می‌دهد که باید در جهت رفاه حال اعضای صنف که از ابتدای سال با رکود شدیدی روبه‌رو شده تدبیری اندیشه شود.

 

در این شرایط امکان سود آوری به حداقل و یا با ضرر است

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه پیشنهاد می‌دهد که «در این شرایط یکبار هم شده مدیران مالیاتی از طریق اتحادیه‌ها آموزش‌های لازم را ببینند تا از این مسیر، در نحوه رسیدگی و نحوه پاسخگویی تجدید نظری از سوی آن‌ها اتفاق بیافتد.»

به گفته ولدخانی: «در راستای عدالت مالیاتی همیشه میزان سودآوری، یک درصد هم تضمین شده نیست چرا که در این شرایط امکان سود آوری به حداقل و یا با ضرر است.»

او به زمان کرونا اشاره می‌کند که عملاً فعالیت نداشتیم، مالیات نه تنها پولش را مطالبه کرد بلکه جرایم را هم دریافت کرد.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه، می گوید: همه ما در این کشور زندگی می‌کنیم و می‌توانیم درک کنیم که این قشر از جامعه همیشه در صحنه‌ها حضور داشتند چه در زمان انقلاب و چه در زمان بلایای طبیعی و از جمله زمان کرونا‌. لذا خواهشمند است سازمان به اصناف نگاه ویژه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.