• امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل اخبار 1245اخبار امروز : 5

اطلاعیه ها

نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مقاومت، سید حسن نصرالله چرا از سرای ایرانی ناراحتیم؟/ نظارت فقط بر کاسبانِ ما در۲۰ متر فضا نیست؛ به سراهای ۲۰ هکتاری ایرانی هم بپردازید! اتفاقات ناخوشایندی از سوی وزراتخانه در حال رخ دادن است/ به اتحادیه ما در رابطه با کسر ضرایب مالیاتی بی توجهی می شود/ بسیاری از واحدهای چوب و تخته از تهران خارج شده اند ناکارآمدی سازمان‌های حقوق بشری در اشاعه صلح/ مسلمین جهان، موضع محکم‌تری نسبت به این رژیم سفاک اتخاذ کنند شهادتِ سید مقاومت تصویری دوباره از ددمنشیِ رژیم مجعول و غاصب فلسطین اشغالی است دولت های قبلی به اصناف مثل کیسه پول نگاه می کردند/ پزشکیان شکست می خورد اگر به رویه قبل با اصناف برخورد کند بازار پارچه به چالش کشیده شد/ کجای دنیا کارخانه ای با تولید محدود برای یک صنعت عظیم، تصمیم می گیرد! اتحاد اصناف و حل مشکلات درون سازمانی به دستِ اتاق/ مسئولان، برنامه های دولت قبل را پیگیری کنند اصناف، بازوان توانمندِ نمایندگان منتخب ملت در مجلس هستند/ شعار سال دستاویز برخی دولتمردان برای سرکوب بخش خصوصی نشود دفتر ارتباط مردمیِ نماینده مجلس در اتحادیه صنف لوازم یدکی، افتتاح شد/ در دسترس ترین مکان برای رساندن حرفتان به گوش مسئولان چهاردهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد چوب شرکت های تولیدکننده «خامه» لایِ چرخ قنادی هایِ تهران فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد هشدار وزارت صمت به بروز بحران در بازار برنج/ برنج خارجی گران شد رسوب ۱۰۰ هزارتن برنج خارجی در گمرکات کشور افزایش قیمت طلا ناشی از تنش‎های سیاسی است/ طلا‌فروش‌ها از این شرایط راضی نیستند کمبودی در عرضه میوه‌های پاییز نداریم

2
عباس هادی زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده های چوبیِ تهران:

اتفاقات ناخوشایندی از سوی وزراتخانه در حال رخ دادن است/ به اتحادیه ما در رابطه با کسر ضرایب مالیاتی بی توجهی می شود/ بسیاری از واحدهای چوب و تخته از تهران خارج شده اند

  • کد خبر : 5983
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
اتفاقات ناخوشایندی از سوی وزراتخانه در حال رخ دادن است/ به اتحادیه ما در رابطه با کسر ضرایب مالیاتی بی توجهی می شود/ بسیاری از واحدهای چوب و تخته از تهران خارج شده اند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده های چوبیِ تهران در توضیح مشکلات واحدهای صنفی خود تخمین می زند که اتفاقات ناخوشایندی در مسیر اتحادیه ها بابت معرفی رسته های بلاتکلیف از سوی وزراتخانه در حال رخ دادن است؛ اتفاقی که ناخودآگاه روسای اتحادیه را مقابل هم قرار داده که اهداف اصلی را تحت الشعاع قرار می دهد. به گفته عباس هادی زاده، اتحادیه ها به جای وحدت رویه برای اعتلای خود دچار درگیری هایی برای تعیین رسته ها شده اند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده های چوبیِ تهران در رابطه با معضلاتی که هم صنفی هایش را درگیر کرده، اظهار تاسف می کند که در بحث کسر ضرایب مالیاتی با وجود ارائه بیشترین مدارک، رسته های مربوط به اتحادیه مورد بی مهری قرار گرفته و به آن ها توجه نمی شود.

عباس هادی زاده، این درخواست را از مسئولان ذی ربط مطرح می کند که در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی شده و ضرایب مالیاتی واحدهای صنفی او ازجمله رسته های مربوط به چوب و تخته و از جمله خرده فروشی و عمده فروشی نئوپان و ام دی اف، در معرض توجه ویژه قرار گرفته و پیگیری های لازم در خصوص حل مشکل ضرایب بالای مالیاتی آن ها صورت بگیرد.

هادی زاده به مشکل دیگری که به همه اتحادیه ها معطوف می شود اشاره کرده و چالش جدید حق عضویت را مطرح کرده و تشریح می کند: مشکلاتی که توسط قانون ۵ نظام صنفی به دوش اتحادیه ها گذاشته شده برای تسهیل امور کسب و کار تحت الشعاع قرار گرفته و تقریبا اتحادیه ها از رده حمایتیِ اعضای خود خارج شده اند.

بحث بعدی که رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآورده های چوبی به آن اشاره می کند، سامانه مودیان است خاصه نسبت به اتحادیه چوب و تخته تهران به واسطه اینکه به گفته او امروز اقبال عمومیِ تمامی واحدهای صنفی به سمتی رفته که از سامانه مودیان به نحو احسنت استفاده کنند و طبیعی است که از شخصیت حقیقی به سمت شخصیت حقوقی تغییر ماهیت دهند.

او می افزاید: عملا بسیاری از واحدهای ما به این دلیل که واحدهای صنفی چوب و تخته مشمول تبصره ۴ ماده ۲۶ می شوند، از تهران خارج شده و به شهرک های اقماری اطراف رفته اند و ما با توجه به خواسته آن ها در انتقال از شخصیت حقیقی به حقوقی، نمی توانیم برایشان جوازی  صادر کنیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده های چوبیِ تهران، تاکید می کند که تنها اتحادیه تخصصی چوب و تخته در کل ایران هستیم دوستانمان باید بروند از اتحادیه درودگران شهر ری جواز بگیرند.

هادی زاده، توجه ما را به این موضوع جلب می کند که تولیدات ام دی اف در سطح کشور رتبه نهم در دنیا را دارد و می افزاید: با توجه به این که تولید کننده ما سال های متوالی و دهه ها از اتحادیه تهران جواز دارد و نیازهای تخصصی خود را از این محل، تامین می کند، با توجه به اینکه دوستان ما در اتحادیه درودگران، تقریبا کمترین تخصص را در صنایع بالادستی و محصولات ام دی اف دارند مسئول پیگیری می شوند و مشخص است که  مشکلاتی پیش خواهد آمد.

در بحث اتحادیه های مرتبط، به گفته او حتی اگر اتحادیه چوب و تخته هم در شهر ری بود از نظر او موضوع حل می شود. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده های چوبیِ تهران این تقاضای عاجل را از مسئولان مطرح می کند که برای اتحادیه ها، از دست دادن اعضا یک موضوع است اینکه اعضا باید تحت پوشش اتحادیه خودشان باشند، یک امر مهمِ دیگر که باید مورد رسیدگی واقع شوند.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5983
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 11 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.