• امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
کل اخبار 1409اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گوشت را گران کردید مردم به سمت سوسیس و کالباس رفتند/ حالا شهروندان از خرید فرآورده های گوشتی هم محروم شده اند/ با وجود کیفیت، صادراتمان به افغانستان و چند کشور دیگر محدود شده! با احترام و مدارا و مراقبت از جو صمیمانه یک صنف، شاهد وحدت و رفعِ مشکلات خواهیم بود وحدتِ تابلوسازان در جشنواره نهم آذرماه/ تابلوهای شهر زیبا می شوند فعالان صنفی در خصوص آسیب های قانون بودجه نظر بدهند/ از سازوکار‌های شما در داوری و حل اختلاف حمایت می کنیم/ دعاوی مابین هم‌صنفان به مصالحه کشیده شوند اندیشکده حمکرانی اقتصاد هوشمند اتاق اصناف تهران؛ از بازنگری در قوانین کسب و کار و رشد اقتصاد دیجیتال تا حضور اصناف در ساختارهای تصمیم گیری و مشورتی کشور چابک سازی می کنید یا لاک پشت سازی؟/ خیلی چراغ خاموش، همان مالیات را گرفتید!/ ناعدالتی ها و ناترازی هایِ صنف ما مُشت گره کرده استانِ تهران و فریاد یکرنگی از دریچه یک اتاقِ واحد/ اصناف استان تهران یکصدا پیام همدلی را فریاد زدند آخرین دستاوردهای ابزارآلات این هنر را در دومین نمایشگاه صنعت موسیقی ببینید ظرفیت های بالای یک صنف در پیشرفت گسترده اقتصادی، فرهنگی و اشتغالزایی به تماشا گذاشته شد پیگیری اهم موضوعاتِ صنفی در دیدار نایب رئیس اتاق اصناف تهران با استاندار پلیس و اتاق برای امنیت اقتصادی جامعه همراه شدند/ اعلام آمادگی همه جانبه اصناف برای همکاری با پلیس امنیت اقتصادی قیمت طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده/ مردم با خیال راحت، مبادلات خود را انجام دهند ممنوعیت واردات کالا دستاوردی برای دولت نداشت/ زیان‌های سنگینی که ممنوعیت واردات کالا بر جای گذاشت با توزیع برنج و شکر تنظیم بازار تاحدودی التهابات مرتفع شده/ چالش در بازار حبوبات و روغن صدور فاکتور الکترونیک میوه همچنان در بلاتکلیفی به سر می‎برد رکود و کاهش تقاضا همچنان ادامه دارد/ پیش‎بینی بازار فردا ۳۰ آبان ماه

15
رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران:

آیا کوروش و جانبو با سوپرمارکت‌ها شاخ به شاخ شده‌اند؟/ مالیات ۱۰ درصدی با سود ۳ درصدی نمی‌خواند!

  • کد خبر : 1855
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
آیا کوروش و جانبو با سوپرمارکت‌ها شاخ به شاخ شده‌اند؟/ مالیات ۱۰ درصدی با سود ۳ درصدی نمی‌خواند!
رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران با اشاره به روزانه و محدود شدن خرید مردم در واکاوی مشکلات صنف خود می گوید: مشکل مالیات صنف خیلی حادتر است و سایر مسائل را در درجه ثانویه قرار می‌دهد.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه تاثیر غیر قابل انکاری بر درآمدزایی، فروش و رونق بازار اصناف مختلف گذاشته است. در این میان برخی که بیشتر مربوط به کالاها، اجناس و خدمات خارج از دایره نیازهای اولیه نظیر خوراک، پوشاک و مسکن است، بیشتر متضرر شده اند و برخی کمتر؛ اما همگی در این ضرر و زیان شریکند.

صنف سوپرمارکت‌داران هم یکی از آن اصنافی است که ممکن است در نگاه اول به نظر زیانی را متقبل نشده باشد؛ چراکه یکی از معدود اصنافی بوده که در شرایط دشوار و محدودیت‌های شدید هم نظیر دوران شیوع کرونا همچنان در کوچه و پس‌کوچه‌ها و همه مناطق و محلات در حال فعالیت بودند. اما این صنف هم مشکلات خاص خود را دارد که پررنگ ترین‎شان بحث مالیات است و اگر با وجود هایپرمارکت‌هایی که روز به روز بر تعداد و عنوان آن‌ها افزوده می‌شود، فکری به حال این چالش‌ها نشود، نسل جوانی را که قرار است گردانندگان این صنف باشند را ناامید کرده، سوپرمارکت‌ها را به تعطیلی کشانده و کم کم این مغازه‌های رنگارنگ را هم از سطح محلات حذف می‌کنند.

حاشیه سود ما به مالیاتمان نمی‌خواند

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران در میان مشکلات و چالش‌هایی که پیش پای صنفش قرار دارد، معضل اصلی را مالیات می‌داند و می‌گوید: ضریب مالیاتی این صنف به دلیل فروش بخش اعظمی از کالاهای اساسی که حاشیه سود کمی دارند با ضریب مالیاتی صنف ما که ۱۰ است، نمی‌خواند.

داود فکوری، توضیح می‌دهد: طیف عظیمی از کالاهای ما را انواع روغن و لبنیات شامل می‌شود؛ شما به یک سوپرمارکت نگاه کنید؛ یک یخچالش فقط لبنیات است و با این حال حاشیه سود همه این‌ها برای ما، ۳ درصد و در خوشبینانه‌ترین حالت، ۵ درصد است؛ ما مالیات ۱۰ درصدی می‌دهیم و این‌ها با هم هم‌خوانی ندارند!

آیا هایپرمارکت‌ها یک رقیب محسوب می شوند؟

از رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت‌ و مواد پروتئینی تهران راجع به تاثیر هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌‌های بزرگ که این روزها با اسامی مختلفی نظیر کوروش، جانبو، ماهان و… مشغول فعالیت هستند، بر فروش سوپرمارکت‌ها می‌پرسیم. فکوری می‌گوید که «بی تاثیر نبوده چرا که فروشگاه‌ها، اجناس را به صورت کلی و با حجم بیشتر بالا خریداری می‌کنند و درصد کمی تخفیف که در فروشگاه‌ها روی برخی اجناس می‌گذارند به ضررشان تمام نمی‌شود. این تخفیف دادن شامل حال ما نمی‌شود.

فکوری ادامه می‌دهد: «البته مدل خرید مردم نشان می‌دهد که در برخی مواقع این فروشگاه‌ها جواب نداده‌اند و مردم مانند سابق، خریدشان را از سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها انجام می دهند.»

خرید مردم روزانه شده است

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران به اوضاع اقتصادی و شرایط دشوار زیستی در جامعه هم اشاره کرده و می‌گوید: این روزها مردم بیشتر به فکر تامین مواد مصرفی روزانه خود هستند؛ برای نمونه به سوپرمارکت می‌آیند یک بسته ماکارونی، یک رب گوجه‌‌فرنگی، یک پاکت سیگار یا یک شیر و یک بسته دستمال کاغذی می‌خرند؛ در واقع مردم می‌‌خواهند روز خود را راه بیاندازند و خرید کلی که شامل تخفیف هم بشود و خیلی بخواهیم دست پایین در نظر بگیریم، دو و نیم، سه میلیون برایشان خرج برمی‌دارد و خب این از توان مالی شهروندان عادی جامعه و قشر متوسط خارج است؛ چه برسد به طبقات پایین‌تر.

او می‌گوید که «این‌ها واقعیت جامعه هستند به این دلیل که حقوق‌ها کفاف نمی‌دهند و باید در بخش‌های مختلفی نظیر مواد غذایی، آموزشی، درمانی، پوشاک، مسکن و … تقسیم شود!

به فکر نسل آینده سوپرمارکت‌داران باشیم

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت‌ و مواد پروتئینی تهران به مشکل اولی برمی‌گردد و تاکید می‌کند که اگر بتوانیم مشکل مالیات را حل کنیم، بقیه مشکلات هم تا حد زیادی تسهیل می‌شوند.

فکوری ادامه می‌دهد که «برای نمونه ما مشکل برق هم داریم؛ اما مالیات خیلی حادتر است و سایر مشکلات را در درجه ثانویه قرار می‌دهد.»

او می‌گوید: اگر مسئولان مالیاتی به کمک اتاق اصناف، مالیات را کاهش دهند، صنف می‌تواند نفسی بکشد. فکوری به جوانانی اشاره می‌کند که در صنف سوپرمارکت‌داران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌گوید: برنامه ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که این اشخاص در صنف بمانند و ناامید نشده یا این کار را رها نکنند.

توزیع این پنج کالای اساسی تداوم داشته باشد

نکته پایانی که مورد اشاره و تاکید رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت‌ و مواد پروتئینی تهران قرار می‌گیرد، این است که توزیع کالاهای اساسی برای سوپرمارکت‌داران باید تداوم داشته باشد. منظور او از کالاهای اساسی عبارتند از شکر، گوشت، مرغ، برنج و تخم مرغ؛  پنج کالایی که گاهی توزیع‎شان در اتحادیه به ‌صورت قطره‌چکانی بوده در حالی‌که توزیع آن‌ها در محلات ضعیف بسیار می‌تواند موثر باشد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1855
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 292 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.