• امروز : سه شنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 22 April - 2025
کل اخبار 1789اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

بیش از یک سال نامه نگاری برای جدا کردن ماشین آلات دوخت صنعتی از خانگی/ فرهنگ سازی با این صنعت با نمایشگاه های تخصصی همگی بیکار نشسته ایم، ببینیم نتایج مذاکرات چه می شود!/ خریدِ فاکتورباز دستپختِ اقتصادیِ سیاست نوسانات ارز به قیمتِ از بین رفتن امنیت شهروندان/ مردم تا مجبور نشوند از تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی استفاده نمی کنند ACTIVE یا NOT ACTIVE مساله این است!/ سهمِ بازار عکاسی و فیلمبرداری از کالای قاچاق؛ ۵۰ درصد ما سوپرمارکت داران، بزرگ شدن فرزندان خود را نمی بینیم/ داغِ زخمِ تیشه فروشگاه های زنجیره ای بر ریشه های شهر تاثیر منفی ۴۵درصدی نوسانات ارزی بر کار خیاطانِ شهر/ خرید و فروش به نتایج مذاکرات موکول شده سنت دیرینه و میراثی ماندگار که در حال فروپاشی ست/ قیمت تمام شده محصولات سنتی، قابل رقابت با تولیدات صنعتی و زیرپله ای نیست به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در صنعت پوشاک وهم افزایی موثر در راستای تحققِ شعار سال با پیگیری های رئیس اتاق اصناف تهران همکاری های مشترک صنوف با ازبکستان رقم می خورد/ رایزنی با نمایندگان سایر سفارتخانه ها در دستورِ کار تجمع حماسی اصناف، کسبه و بازاریان تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه مذاکرات تاثیر گذاشت/ بازار یکباره کاهشی شد/ نسبت به بازار جهانی حباب نداریم و مردم می توانند مبادلات خود را به راحتی انجام دهند اولین جلسه هم اندیشی و همفکری/ بررسی عملکرد کارگروه های اصناف و بازار در سال ۱۴۰۳ و برنامه‌های پیش رو در ۱۴۰۴ وقتی یک سرویس چُدن با حقوق یک ماه برابری می کند/ کجای دنیا چنین تورمی را سراغ دارید؟ کاهش قدرت خرید مردم بزرگ‌ترین دغدغه صنف نوشت‌افزار/ سامانه‌ها نتیجه‌ای جز افزایش هزینه تولید ندارند بازار شکر کماکان ملتهب/ افزایش قیمت چای و وفور حبوبات در بازار سیاست‌های اقتصادی و ارزی اصلاح شود چرا نحوه تأمین مالی فروشگاه‌های بزرگ بررسی نمی‌شود؟

6
رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی تهران:

۲۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی!/ در رقابت نابرابر با دستگاه‌های دولتی قرار گرفته‌ایم

  • کد خبر : 8637
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۹:۵۷
۲۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی!/ در رقابت نابرابر با دستگاه‌های دولتی قرار گرفته‌ایم
فرهاد حقیقی، رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی تهران با تامل‎انگیز بودن ۲۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی گفت: در کشوری که سالانه حدود ۲۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی دارد، حذف آزمون آیین‌نامه یا برخی مراحل اخذ گواهینامه و کاهش ساعات آموزش از ۴۴ به ۲۰ ساعت، ضربه بزرگی به کیفیت آموزش وارد کرده است و متاسفانه فردی که هیچ درکی از خطر، قوانین و تصادفات ندارد، مستقیماً پشت فرمان می‌نشیند.

رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی تهران اظهار کرد: سال ۱۴۰۳ برای ما سال خوبی نبود، هرچند مشکلات عمده‌ای نیز وجود دارد اما سال گذشته برای هیچ صنفی سال خوبی نبود و  ما هم مشکلات خاص خودمان را داشتیم.

وی افزود: ما در رقابت نابرابر با دستگاه‌های دولتی قرار گرفته‌ایم، چرا که این نهادها در اماکن اداری، نظامی و دولتی اقدام به تأسیس مراکز خدماتی برای آموزش رانندگی کرده‌اند، بدون آنکه مالیات، بیمه یا هزینه اجاره و نگهداری ساختمان را پرداخت کنند و همین امر باعث شده که قیمت خدماتشان تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند، در حالی که بخش خصوصی با این شرایط توان رقابت ندارد.

حقیقی با بیان اینکه بسیاری از همکارانش به دلیل این رقابت ناعادلانه ورشکست شده‌اند، ادامه داد: ما بارها از راه‌های قانونی از جمله دیوان عدالت اداری اقدام کرده‌ایم و حتی احکام لازم را گرفته‌ایم، اما این دستگاه‌ها با بی‌توجهی و بعضاً تغییر نام واحدهایشان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

او همچنین به طرح‌هایی چون “آسان گواهینامه” اشاره کرد و افزود: در کشوری که سالانه حدود ۲۰ هزار کشته در تصادفات رانندگی دارد، حذف آزمون آیین‌نامه یا برخی مراحل اخذ گواهینامه و کاهش ساعات آموزش از ۴۴ به ۲۰ ساعت، ضربه بزرگی به کیفیت آموزش وارد کرده است و متاسفانه فردی که هیچ درکی از خطر، قوانین و تصادفات ندارد، مستقیماً پشت فرمان می‌نشیند.

رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی تهران با اشاره به آمارها گفت: در دهه ۸۰، زمانی که آموزش اجباری نبود، ۳۶ هزار کشته سالانه داشتیم، اما پس از اجباری شدن آموزش، این عدد به حدود ۱۴ هزار نفر کاهش یافت و همین امر نشان می‌دهد که آموزش یک هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده و جان انسان‌هاست.

حقیقی در پایان از مسئولان درخواست کرد: درخواست ما از دولت و مسئولان این است  که به جای موازی‌کاری و رقابت ناعادلانه، از بخش خصوصی حمایت کنند چرا که اگر تنها ۲ درصد از بودجه کشور صرف رشد تولید ناخالص داخلی می‌شود، ۸ درصد آن صرف تصادفات رانندگی می‌گردد و بهتر است بخشی از این هزینه صرف آموزش رانندگی شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=8637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.