• امروز : یکشنبه, ۲۵ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 15 December - 2024
کل اخبار 1482اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

مرکز مبادلات ارز، طلا و سکه فاصله اعلامی خود در حراج را با بازار داخلی کاهش دهد جرمِ اعضای این صنف مشخص شد: فروش کالای ایرانی!/ تنبیهِ یک عمر فعالیت ملی و تشویق قاچاق کالا آیین گرامیداشت روز ملی خیاط نمایشِ پتانسیل غنیِ این صنف این بار در اهواز/ نمایشگاه ها نباید با فاصله خیلی کمی برگزار شوند/ بهترین ها برای«هنرصنعتِ» طلا و جواهر کشور با «نمایشگاه ایران» آجیل ممتاز شب یلدا بدون نخودچی و بادام زمینی هفتصدهزارتومان/ رایزنی برای واردات، ادامه دارد/ آجیل فروش ها نهایت همراهی را با هم میهنان خود خواهند داشت بارِ نرخِ پایین بر دوش اتحادیه صنف حمل و نقل کالای شهری، سنگینی می کند سرمایه گذاری بازار جهانی با حضور نماینده چین در اتاق اصناف تهران/ محمد ولدخانی؛ پیش قدم در جذب سرمایه گذار خارجی قطعه‌سازان ایرانی اجازه تولید قطعات خودروهای چینی را ندارند/ تحریک بازار با معامله حواله خودروهای وارداتی جانبازان قشر ضعیف جامعه دیگر توانایی خرید کله پاچه را ندارند/ ضرورت توجه خاص دولت به صنف طباخان بزرگترین مانع در حوزه واردات قطعات خودرو عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت است قیمت میوه و سبزیجات در آستانه شب یلدا/ روند کاهشی قیمت گوجه و سیب‌زمینی شیرینی فروشان برای پخت شیرینی شب یلدا روغن ندارند/ شیرینی کالای فوق لوکس شده است

25
حسن هاشمی، رئیس اتحادیه خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران:

کاهش چشمگیر تعداد رانندگان تاکسی سرویس‎ها/ راه‎اندازی تاکسی اینترنتی کسب و کار تاکسی سرویس ها را مختل کرده است

  • کد خبر : 439
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۴۹
کاهش چشمگیر تعداد رانندگان تاکسی سرویس‎ها/ راه‎اندازی تاکسی اینترنتی کسب و کار تاکسی سرویس ها را مختل کرده است
رئیس اتحادیه خودروی کرایه و موسسات توریستی تهران با بیان اینکه راه‎اندازی تاکسی اینترنتی کسب و کار تاکسی‎سرویس ها را مختل کرده است گفت: دیگر کمتر کسی برای جابه جایی به آژانس ها رجوع می کند.

حسن هاشمی، رئیس اتحادیه خودروی کرایه و موسسات توریستی تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران درباره وضعیت کسب و کار صنف خود گفت: کسب و کار صنف ما که در شرایط خیلی بدی به سر می برد. با راه‎اندازی تاکسی سرویس اینترنتی، زنگ خور تاکسی تلفنی و موسسات تاکسی سرویس ها به شدت پایین آمد و دیگر کمتر کسی برای جابه جایی به آژانس رجوع می کند.

وی شیوع کرونا را یکی دیگر از عوامل موثر در وضعیت فعلی این صنف برشمرد و افزود: کرونا از عواملی بود که کسب و کار ما را از رونق انداخت. با شروع همه گیری بیماری کرونا تعداد زیادی از رانندگان برای جلوگیری از ابتلای خود و خانواده هایشان از موسسات جدا شدند و یا تغییر شغل دادند و یا جذب تاکسی اینترنتی ها شدند و این موضوع باعث شد ما با کمبود ماشین و راننده مواجه شدیم و نتوانسیم پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم و ریزش مشتری شدیدی داشتیم.

هاشمی ادامه داد: چندی پیش از جناب رستگار، ریاست و هیئت مدیره اتاق اصناف درخواست کردیم که به صنف ما کمک کنند و راهکار جدیدی برای برون رفت از این وضعیت ارائه شود. حال یک کارگروه تخصصی حمل و نقل در اتاق تحت نظر هیئت رئیسه و آقای ابوالحسنی، نایب رئیس اول این اتاق تشکیل شده و قرار است با بررسی شرایط یک برنامه جدید برای صنف ما هم تعریف شود. امیدواریم به اعضای صنف کمک شود تا از این شرایط وخیم شغلی نجات پیدا کنند.

رئیس اتحادیه خودروی کرایه و موسسات توریستی تهران با اشاره به کاهش اعضای فعال این صنف به ۴۰۰ نفر  اذعان کرد: این اتحادیه قبلا در شهر تهران نزدیک به ۱۸۵۰ نفر عضو فعال داشت ولی در حال حاضر این تعداد به کمتر از ۴۰۰ نفر رسیده است. نزدیک ۶۵درصد اعضای ما ایثارگران و جانبازان هستند که در سال های قبل به منظور کمک به این قشر برای آنها مجوز صادر گردید ولی الان این عزیزان هم بیکار شده اند.

او خاطر نشان کرد: مشکل بعضی از اعضای صنف در مورد مغازه یا دفتر آژانس است. مالکیت بعضی از اعضا به صورت سرقفلی است. علیرغم ارزش بالای ملک، مالک ملکی مغازه، اجازه تغییر کاربری را به مالک سرقفلی نمی دهد. مکان های اجاره ای باید اجاره بهای خیلی بالایی را پرداخت کند ولی درآمد آژانس آنقدر نیست که جوابگوی هزینه های جاری باشد.

هاشمی تصریح کرد: دفتر یک موسسه تاکسی سرویس باید دفتر کار، پارکینگ، اتاق استراحت برای رانندگان، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام داشته باشد. حال ببینید اجاره یک دفتر کار با این شرایط چقدر بالاست و یا مالکیت آن چقدر ارزشمند است. ولی وقتی درآمد کافی نداشته باشیم این سرمایه گذاری اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

رئیس اتحادیه خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران عنوان کرد: مشکل دیگر ما تامین بنزین و قطعات یدکی مورد نیاز اتومبیل های آژانس است. در خصوص قطعات یدکی اصلا سهمیه نداریم و تمام هزینه تعمیر و نگهداری خودروها را آزاد پرداخت می کنیم.

وی در خصوص مشکل بنزین هم گفت: برای بنزین مصرفی قبلا سهمیه داشتیم؛ ولی مدتی است که سهمیه ها قطع شده و می گویند باید کارکرد هر خودرو را وارد سامانه کنید و به ازای کارکرد مقداری از هزینه بنزین را پرداخت می کنند. اینقدر این مبلغ ناچیز است که رانندگان تمایلی به عضویت در سامانه ندارند. اگر در آینده بنزین گران شود ناچار به عضویت در این سامانه هستیم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.