• امروز : شنبه, ۲۳ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 12 April - 2025
کل اخبار 1756اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

ترجیح خرید مصنوعات طلا به جای سکه و طلای آب شده/ بهترین جا برای سرمایه گذاری های خُردِ شهروندان پیگیری های اتحادیه تخفیف ۴۰ درصدی طرح ترافیک را به ۷۰ درصد رساند/ برای اولین بار تعداد صدورِ جواز از ابطال آن پیشی گرفت فعالیت های اتحادیه و تیم جدید نویدبخشِ سالی به دور از تلاطم برای همکاران صنفی خودروهایی که در بم معطل یک امضای وزارت صمت خاک می خورند و دولتی که دستش را از گلوی صنف برنمی دارد! وحدت مشکلات در همه صنوف/ در زبان از کمک به تولید کننده می گوییم و در عمل آن ها را تحت فشار قرار می دهیم رنگ هم کالای لوکس و زینتی شد/ بیش از ۶۰ درصد خانواده ها نظافت را جایگزین رنگ کرده اند هرجا فشارِ نرخ دستوری باشد فساد ایجاد می شود/ در حال حاضر هیچ ارگان تصمیم گیرنده ای نداریم/ نان سنگک را آزاد کنید سی و دومین نمایشگاه تخصصی آرایشی بهداشتی و عطریات فرصتی برای آشنایی با نوآوری ها و دستاوردهای جدید در حوزه زیبایی و سلامت تداخل پلیس+۱۰ در کسب و کار عکاسان/ چرخه معیوب و غیرشفاف باید اصلاح شود عقب‌نشینی مردم از سرمایه‌گذاری در صنعت/ دولت و حاکمیت باید در کنار بخش خصوصی باشند و با آن رقابت نکنند رکود شدید در بازار/ مغازه‌ها تعطیل شده و آینده‌ای مبهم پیش روی ماست ورود سیب‌زمینی جنوب به بازار؛ کاهش قیمت در راه است قیمت میوه‌های نوبرانه از اردیبهشت متعادل می‌شود

18
شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی:

کارخانه‌ها درحال تغییر قیمت هستند/ مردم هر ۲۰روز یکبار با قیمت‌های جدیدی مواجه می‌شوند/ اقلام از سبد خانوارها حذف شده

  • کد خبر : 4469
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کارخانه‌ها درحال تغییر قیمت هستند/ مردم هر ۲۰روز یکبار با قیمت‌های جدیدی مواجه می‌شوند/ اقلام از سبد خانوارها حذف شده
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، این روزها همه درآمد سوپرمارکت‌ها دوباره جنس شده و به فروشگاه برمی‌گردد و این چرخه معیوب و بی‌رونق هیچ منفعتی برای این صنوف نداشته تاجایی که آن‌ها را وادار به جمع‌کردن واحدهایشان کرده است. مشتری هم که پیشتر کم شده بود و در واقع بالارفتن قیمت‌ها در فواصل زمانی کم، پیش از این، اقلام سوپرمارکت‌ها را از سبد خانوارها حذف کرده بود.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی، معتقد است بخش عمده مشکلات واحدهای صنفی که موضوعِ بخش عمده‌ای از جلسات آن‌ها را هم شامل می‌شود، بر محور ضرایب مالیاتی می‌چرخد.

به‌گفته شاهرخ شریفی، تورم و بالارفتن قیمت‌ها منجر به این شده که کارخانه‌ها به‌صورت مدام، قیمت‌ها را تغییر می‌دهند؛ از سویی مشتری هم که وارد فروشگاه می‌شود این سوال برایش پیش می‌آید که چرا در عرض ۲۰ روز و حتی کمتر از آن، قیمت‌ها تا این حد تغییر کرده و بالا رفته است؟

شریفی درخصوص این افزایش قیمت‌ها، توضیح می‌دهد: کارخانه‌ها با توجه به مصوبه‌هایی که دارند، قیمت‌های جدیدی اعمال می‌کنند؛ قیمت‌هایی که به‌ هیچ‌وجه روند نزولی نداشته و همگی رو به افزایش هستند. از سوی دیگر، مغازه‌دارها هم که در چرخه تورم گرفتارشده‌اند به‌جای این‌که به سودی نسبی دست پیداکرده و بتوانند چرخ زندگی و اقتصاد واحدهای صنفی خود را بچرخانند، مدام در حال اضافه‌کردن جنس به مغازه‌هایشان هستند.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی، درخصوص ضرایب مالیاتی در توضیحی بیشتر، متذکر می‌شود: عددی که برای افزایش ضریب مالیاتی سوپرمارکت درنظرگرفته‌اند بدون مهندسی اعمال و در این زمینه، سلیقه‌ای رفتارشده.

او توضیح می‌دهد که «هزینه‌ها کارشناسی نشده؛ یک سوپرمارکت از ساعت ۷ صبح تا دوازده شب کار کند با یک مغازه معمولی از نظر سرویس‌دهی، کارگر، هزینه‌های برق، اجاره و سایر موارد، متفاوت است. ضریب مالیاتی ما ضریب مالیاتی صحیح و سنجیده‌ای برای این صنف نیست.»

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4469
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 409 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.