• امروز : جمعه, ۱۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 6 September - 2024
کل اخبار 1158اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت حقِ عضویت اعضای اتحادیه به حساب چه کسی می رود؟/ شرایطِ بحرانی بازار و مشتری برای چادردوزانِ شهر بوی ماه مهر و تامین بی دغدغه کتاب های درسی خبر خوش برای سوپرمارکت داران/ ضریب مالیاتی از ۱۰ به ۸/۵ و نیم کاهش یافت/ گام بعدی؛ حذف سامانه مودیان گوشتی که حق قصاب است در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود/ کشتار بره ها به خاطر نبودن علوفه اصناف و بسیج پیوندی ناگسستنی دارند از منِ رئیس اتحادیه تا چرخی خیابان سعدی؛ زیر فشار اقتصادی له شده ایم! در چند قدمیِ بحران عمومی صنعت رستوران ها هستیم/ شرکای آنلاینِ اجباری تا حذف ما پیش آمده اند! دروازه های صادرات را باز کنید/ فرار از وضعیت نامطلوب حاکم بر صنف مشکل صنفِ خدمات تلفن همراه فقط با یکپارچگی اتحادیه ها حل می شود نمایشگاه سبب هم افزایی شده/ اتاق اصناف ما را سربلند کرد انتقاد از برگزاری همزمان سه نمایشگاه در تهران، قم و تبریز/ فرصتی مناسب برای خرید نمایشگاهی تولیدکننده ها نمایشگاه ها ویترین توانمندی تولیدکنندگان یازدهمین نمایشگاه بین المللیِ«نوشیدنی ها، چای و قهوه» و «کیف،کفش و چرم» افتتاح شد بی‌توجهی دولتمردان به اهمیت موضوع ابزار/ دائما در حال تغییر مقررات هستید و تجارت خارجی را فلج کرده اید جلوی واردات را گرفتیم که دست قاچاقچی را باز کنیم؟/ به این نمی گویند حمایت از تولید داخلی فروش آنلاین خطری جدی برای سوپرمارکت های تهران تعطیلی بالغ بر ۶۰ درصد دفاتر پیک موتوری های تهران/ شهرداری موازی کاری می کند/ چند مجوز باید بگیریم تا اجازه دهید کار کنیم؟ رفع مشکلات بازار با مدیریت اتاق اصناف تهران ممکن است/ اگر غیرت اصناف نبود بازار به حال خود رها می شد/ مسئولان، تنها مشکلات را دست به دست کرده اند قطعی‌های اخیر برق کارخانجات تاثیر منفی بر روند تولید محصولات شد/ کیفیت برخی نوشت‌افزار ایرانی فراتر از انتظار ماست مطالبات اهالی چاپ از وزیر فرهنگ/ بهره‎مندی از امتیازات مجموعه‌های صنعتی یک ضرورت است نابودی تولیدکنندگان کیف ایرانی توسط افغان‌ها/ ۸۰ درصد تولیدی‌های کیف، افغانستانی‌اند افزایش تزریق گوشت به بازار موجب ثبات در قیمت می‌شود/ بازار راکد و قدرت خرید مردم کم است ممنوعیت فروش طلای دست دوم ابلاغ رسمی نشده/ این قانون شامل طلافروش‌هاست نه مردم قیمت نان در تهران تغییر نکرده است/ افزایش نرخ نان در سایر استان‎ها اشتغال ۵۰۰ هزار نفر در صنف کفش ماشینی/ ضعف اصلی آموزش نیروی کار متخصص است

5
اکبر مشهدی زاده، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پلاستیک، نایلون و ملامین:

واحدهای تولیدی قربانی قطعی برق و سیاست صرفه جویی در مصرف

  • کد خبر : 4805
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
واحدهای تولیدی قربانی قطعی برق و سیاست صرفه جویی در مصرف
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، در حال حاضر واحدهای تولیدی در شهرک های تولیدی و مناطق صنعتی، هفته ای دو روز به مدت 12 ساعت و حتی بیشتر با قطعی برق مواجه هستند. با وجود مشکلات پیش پای تولید و دغدغه ها و چالش هایی که واحدهای تولیدی دارند، این قطعی برق چه بر سر یک صنف می آورد؟

با توجه به ایام عزاداری محرم که در آن به سر می بریم، یکی از کالاهایی که بیش از سایرین مورد مصرف قرارگرفت، ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف بود. در خصوص وضعیت فروش، قیمت ها و سایر مسائل معتنابه واحدهای صنفی سازندگان و فروشندگان پلاستیک، نایلون و ملامین با اکبر مشهدی زاده، رئیس اتحادیه این صنف گفتگو کرده ایم.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پلاستیک، نایلون و ملامین، با اشاره به بالابودن میزان تولید و اینکه مشکلی در این زمینه وجود ندارد، افزایش قیمت  ۴۰درصدی را به چند عامل ارتباط می دهد از جمله هزینه سربار تولید و تا حدی افزایش قیمت مواد اولیه بر اساس نوسانات دلار.

مشهدی زاده در خصوص هزینه های سربار به هزینه های کارگر، برق، هزینه لوازم یدکی ماشین آلات و هرینه حمل و نقل اشاره می کند و می گوید افزایش قیمت مواد اولیه آن چنان تاثیری در بالارفتن قیمت ها نداشته.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پلاستیک، نایلون، مشکل عمده صنایع را مشکل برق دانسته و می گوید: در حال حاضر واحدهای تولیدی در شهرک های تولیدی و مناطق صنعتی، هفته ای دو روز به مدت ۱۲ ساعت و حتی بیشتر با قطعی برق مواجه هستند.

اما با مشکلات تولید و گرفتاری های که واحدهای تولیدی دارند، این قطعی برق چه بر سر یک صنف می آورد؟ به گفته مشهدی زاده، محاسبه و مشاهده متضررشدن واحدهای تولیدی در این شرایط از بدیهیات است و واحدهای تولید با این وضعیت در حال پسرفت هستند.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پلاستیک، نایلون با اشاره به اینکه واحد تولیدی می خواهند کار کنند و درآمد داشته باشند و در عین حال، مالیات را هم بر اساس درآمدشان پرداخت می کنند اما زمانی که هفته ای دو روز برق ندارند و اداره مالیات هم این دو روز را نادیده می گیرد، چطور باید ضرر سه ماه تابستان که به بهانه صرفه جویی در مصرف برق واحدهای تولیدی قطع می شود را جبران کنند؟ ضمن اینکه چند ماه هم باید کار شود تا ضرر این سه ماه جبران شود و سرآخر هم می بینند که هیچ عایدی نداشته اند. به گفته مشهدی زاده همه این ها سبب می شود افرادی که قصد دارند تولید را شروع کنند، منصرف شوند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4805
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 82 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.