• امروز : یکشنبه, ۱۸ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 December - 2024
کل اخبار 1465اخبار امروز : 3

اطلاعیه ها

سرمایه گذاری بازار جهانی با حضور نماینده چین در اتاق اصناف تهران/ محمد ولدخانی؛ پیش قدم در جذب سرمایه گذار خارجی پلاسکوی دوم بیخ گوش سرای دستمالچی/ جان ۵۰۰۰ نفر در خطر است/ این ساختمان تاب مقاومتِ حفاری های غیرقانونی و توسعه طلبی سودجویانه شما را ندارد! بازارِ سرد شوفاژ در روزهای راکد مسکن ثبات قیمت ها به کمتر از ۱۰ روز رسیده/ مردم دست خالی از مغازه ها بیرون می آیند/ هنوز کالا را وارد بازار نکرده متضرر می شویم شرکت در نماز جمعه و برگزاری میز خدمت توسط رئیس اتاق اصناف تهران جولانِ ۱۸هزار بدون مجوزِ مجازی و تورم کمرشکن برای واحدهایِ صنفی مجاز و قانونی چشم انداز روشنی برای بازارِ شب یلدا نداریم/ در سخت ترین شرایط و گران ترین قیمت ها کنار مردم می مانیم جلوی خروج غیر قانونی سیب زمینی از کشور را بگیرید/ جهاد کشاورزی دوراندیشی نکرد و مقطعی تصمیم گرفت/ احتمال حادشدن شرایط سیب زمینی وجود دارد وارداتِ گسترده گل و اشباع بازار در شب یلدا، روز مادر و روز پدر صادرات غیرقراردادی و واسطه‎ای بلای جان سیب‎زمینی/جهش ۴۳ درصدی قیمت سیب‌زمینی در یک روز! بازار التهاب تقاضا نداشت/ اظهار امیدواری نسبت به ثبات در بازار فعالیت دلالان در بازار موتورسیکلت، قیمت ها را افزایش داده/ بیشترین تراکم واحدهای صنفی در خیابان های هلال احمر و ۱۷ شهریور است

16
حسن هاشمی، رئیس اتحادیه خودروی کرایه و موسسات توریستی تهران:

 نرم‌افزار فناورانه صنف خودروی کرایه راه‌اندازی می شود

  • کد خبر : 1022
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۰
 نرم‌افزار فناورانه صنف خودروی کرایه راه‌اندازی می شود
براساس اعلام رئیس اتحادیه خودروی کرایه و موسسات توریستی تهران نرم‌افزار فناورانه اتحادیه خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی با تلاش متخصصان داخلی تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

حسن هاشمی، رئیس اتحادیه خودروی کرایه و موسسات توریستی تهران با تأکید بر اهمیت دانش و فناوری در صنف خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه فرمایش مهمی دارند.پررنگ‌تر کردن فناوری با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در این صنف از اهداف اصلی ماست. در ابتدای کار از سوی برخی مسئولان اینگونه عنوان شد که برنامه‌های حوزه فناوری در آژانس‌های توریستی باید از برخی کشورهای خارجی کپی و در تهران اجرایی شود!

وی در ادامه توضیح داد: در پاسخ گفتم که طراحی نرم‌افزار فناورانه مبتنی بر دانش بومی می‌تواند از سوی جوانان و متخصصان این امر در تهران ایجاد و راه‌اندازی شود. چرا باید نرم‌افزار کپی شده کشورهای خارجی را عیناً در صنف خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی مورد استفاده قرار دهیم؟ حال مقرر شده با تلاش متخصصان داخلی نرم‌افزار فناورانه اتحادیه خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی تا پایان سال جاری راه‌اندازی شود.

رئیس اتحادیه خودروی کرایه و مؤسسات توریستی تهران تأکید کرد: طراحی نرم‌افزار فناورانه مبتنی بر دانش‌بنیان به صورت مجزا برای این صنف می‌تواند بازار رقابت با تاکسی‌های اینترنتی را داغ‌تر کند. براساس تأکید مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی نرم‌افزار مرتبط با خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی باید توسط متخصصان داخلی اجرایی شود.

اشتغالزایی محسوس صنف خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی

هاشمی تشریح کرد: مگر می‌شود متخصصان داخلی نتوانند برنامه بنویسند و نرم‌افزار طراحی کنند؟ با طراحی این نرم‌افزار رانندگان و مسافران با خیال راحت‌تری سفر خواهند کرد، البته از گذشته اداره اماکن نظارت شدیدی بر صنف خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی داشته و خوشبختانه تخلفی از سوی رانندگان شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: ورود دانش به صنف خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی شاید به ظاهر خیلی مهم و بااهمیت نباشد، اما با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان بازار رقابتی بین تاکسی‌های اینترنتی ایجاد و مسافران شهری را با تکنولوژی روز و فناوری آشنا کرد، البته متأسفانه با وجود تأکید مقام معظم رهبری شرکت‌های دانش‌بنیان و دولتی‌ها حمایت آنچنانی از ما نداشتند.

رئیس اتحادیه خودروی کرایه و مؤسسات توریستی تهران تبیین کرد: در صورتی که اتاق اصناف استان تهران اقدام به نگارش برنامه‌ای کند شخصاً این برنامه فناورانه را راه‌اندازی خواهم کرد و تمامی برنامه‌های آن هم متعلق به کشور خودمان خواهد شد، با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به اشتغالزایی در صنف خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی امیدوار بود.

هاشمی افزود: خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی از گذشته تاکنون صنفی متعلق به مردم بوده و پیش از اینکه سایر تاکسی‌های اینترنتی پا بگیرند، صنف ما در حال فعالیت بود و اشتغالزایی فراوانی نیز ایجاد کرده، درست است که امروز این صنف به‌ دلیل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی فعالیت گذشته را ندارد، اما همچنان سرپا است و خدمات زیادی به شهروندان ارائه می‌کند.

وی گفت: علی رغم ازدحام خیابان‌ها و سختی‌های فراوان، رانندگان در شیفت صبح و شب در حال فعالیت هستند. پیشنهادی که دارم اینکه شرکت دانش‌بنیان متقاضی همکاری با ما باید سهام راننده را بدهد. رانندگان نباید همانند یک کارمند یا کارگر حقوق و دستمزد دریافت کنند، چراکه زحماتی بسیاری متحمل می‌شوند، بنابراین بعد از چندین سال کار هنگام تسویه و خروج باید حداقل از سهام شرکت دانش‌بنیان سهمی را ببرد تا اگر اتفاقی افتاد بتواند خودش یا خانواده‌اش سهم خود را ببرند.

رئیس اتحادیه خودروهای کرایه و مؤسسات توریستی تهران تصریح کرد: رانندگان استخدام شده حتماً باید از سوی نیروی انتظامی تأیید شوند و حتماً خارج از ظرفیت مسافر سوار نکنند.

هاشمی با اعلام اینکه اتحادیه خودروی کرایه و مؤسسات توریستی در گذشته بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ عضو داشت، اظهار کرد: این اعضا شامل تهران می‌شود و شهرستان ری و شمیرانات خارج از این چارچوب تعیین می‌شود، با به وجود آمدن کسب و کارهای اینترنتی تأثیرات منفی در فعالیت و شغل ما ایجاد شد، اما عمده ضربه‌ای که ما دریافت کردیم مربوط به دوران کرونا بود و اعضای ما به ۵۰۰ نفر تقلیل یافت.

وی اضافه کرد: در دوران کرونا مسافرت‌ها و رفت و آمدها کاهش پیدا کرد و حتی خانواده‌ها اجازه حضور در خیابان و گردش را نداشتند و همین عامل موجب شد به کار و شغل ما لطمات فراوانی وارد شود، تنها مشکل ما به بازگشت مسافر بود، یعنی اگر آژانس مسافری را به مبدأ می‌رساند، در بازگشت اگر اقدام به سوار کردن مسافر می‌کرد با جریمه مواجه می‌شد.

رئیس اتحادیه خودروی کرایه و مؤسسات توریستی تهران تصریح کرد: البته مشکل مذکور در حال حاضر مرتفع شده و راننده آژانس این اجازه را پیدا کرده که در بازگشت هم مسافر سوار کند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.