• امروز : یکشنبه, ۱۸ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 December - 2024
کل اخبار 1465اخبار امروز : 3

اطلاعیه ها

سرمایه گذاری بازار جهانی با حضور نماینده چین در اتاق اصناف تهران/ محمد ولدخانی؛ پیش قدم در جذب سرمایه گذار خارجی پلاسکوی دوم بیخ گوش سرای دستمالچی/ جان ۵۰۰۰ نفر در خطر است/ این ساختمان تاب مقاومتِ حفاری های غیرقانونی و توسعه طلبی سودجویانه شما را ندارد! بازارِ سرد شوفاژ در روزهای راکد مسکن ثبات قیمت ها به کمتر از ۱۰ روز رسیده/ مردم دست خالی از مغازه ها بیرون می آیند/ هنوز کالا را وارد بازار نکرده متضرر می شویم شرکت در نماز جمعه و برگزاری میز خدمت توسط رئیس اتاق اصناف تهران جولانِ ۱۸هزار بدون مجوزِ مجازی و تورم کمرشکن برای واحدهایِ صنفی مجاز و قانونی چشم انداز روشنی برای بازارِ شب یلدا نداریم/ در سخت ترین شرایط و گران ترین قیمت ها کنار مردم می مانیم جلوی خروج غیر قانونی سیب زمینی از کشور را بگیرید/ جهاد کشاورزی دوراندیشی نکرد و مقطعی تصمیم گرفت/ احتمال حادشدن شرایط سیب زمینی وجود دارد وارداتِ گسترده گل و اشباع بازار در شب یلدا، روز مادر و روز پدر صادرات غیرقراردادی و واسطه‎ای بلای جان سیب‎زمینی/جهش ۴۳ درصدی قیمت سیب‌زمینی در یک روز! بازار التهاب تقاضا نداشت/ اظهار امیدواری نسبت به ثبات در بازار فعالیت دلالان در بازار موتورسیکلت، قیمت ها را افزایش داده/ بیشترین تراکم واحدهای صنفی در خیابان های هلال احمر و ۱۷ شهریور است

16
حمیدرضا منافی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران:

نخستین شهرک تخصصی لوستر احداث می‌شود

  • کد خبر : 640
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
نخستین شهرک تخصصی لوستر احداث می‌شود
 رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران از برنامه ریزی برای احداث شهرک تخصصی چراغ روشنایی در پرند خبر داد و گفت: با ایجاد قطب تخصصی لوستر امکان تولید محصول و عرضه به مشتریان داخلی و خارجی با سلایق مختلف در یک مکان خاص فراهم می‌شود.

حمیدرضا منافی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران با بیان اینکه مذاکراتی با فرمانداری و استانداری جهت ایجاد این شهرک انجام شده است؛ گفت: چند زمین در محدوده پرند و فرودگاه امام خمینی برای ساخت این شهرک معرفی شده و گروهی در حال ارزیابی‌های لازم هستند تا پس از تخصیص زمین از سوی دولت و درخواست سرمایه گذاری، فعالیت این شهرک به همت بخش خصوصی آغاز شود.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی بزرگ لوستر در شهرک‌های صنعتی با متراژ ۵ هزار و ۱۰ هزار متر در حال فعالیت هستند، افزود: بسیاری از کارگاه‌های تولیدی در سطح شهر فعالند و با توجه به رسته‌های مختلف همچون جوشکاری، آبکاری و خم کاری در صنعت لوستر سازی برای دسترسی نزدیک تولیدکنندگان، میخواهیم همه این رشته‌ها را در یک نقطه متمرکز کنیم.

منافی در پاسخ به چالش انتقال کارگاه‌های تولیدی از سطح شهر به شهرک‌های تخصصی و در یک مکان خاص به دلیل بعد مسافت و سختی تردد تولیدکنندگان، گفت: هم اکنون تولیدکنندگان کارگاهی در این صنعت برای تکمیل محصول مجبور به ارسال قطعه از کارگاه‌های مختلف به یکدیگر هستند. همین موضوع هزینه بَر است و نزدیک شدن کارگاه‌های تولیدی کاهش هزینه‌ها را در پی دارد. همچنین انتقال کارگاه‌های تولیدی لوستر و چراغ روشنایی از سطح شهر به شهرک تخصصی با توجه به تخصیص زمین دولتی به کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان منجر می‌شود.

  برنامه ریزی برای رفع چالش قطعی برق

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران به سابقه بیش از نیم قرن تولید لوستر و چراغ‌های تزئینی و روشنایی در کشور اشاره کرد و افزود: در تهران حدود ۲۰۰ واحد تولیدی لوستر و چراغ روشنایی، حدود هزار واحد تولیدی بزرگ و کوچک و بیش از ۳ الی ۴ هزار واحد توزیعی در سطح کشور فعالند.

وی به برنامه ریزی برای رفع چالش قطعی برق با ایجاد شهرک تخصصی لوستر اشاره کرد و گفت: با توجه به قطعی برق به عنوان چالش پیش روی صنایع مختلف، خرید و نصب ژنراتور برای رفع این چالش را پس از احداث شهرک تخصصی لوستر در برنامه داریم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران گفت: با تولیدات داخل از واردات این محصول بی نیاز هستیم. در حالی که این کالا قبلا به صورت آماده از کشور‌های اروپایی و آسیایی وارد می‌شد، ولی تولیدکنندگان ما به فکر تولید این محصول در ایران افتادند که خیلی هم در این زمینه موفق بودند. با این حال متاسفانه توجه و حمایت لازم از این صنعت صورت نگرفته، اما در همین شرایط هم تولیدکنندگان با تولیداتشان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

نمایشگاه‌های خارجیدر معرفی نشان ایرانی بسیار تاثیرگذار است

وی با بیان اینکه سال گذشته اتحادیه لوستر و چراغ روشنایی از اتحادیه چینی و بلور جدا شد افزود: هم اکنون اتحادیه لوستر به عنوان صنعت تخصصی به صورت مستقل فعالیت می‌کند.برای پیشبرد اهداف نیازمند نشان معتبر (برندسازی) در این صنعت هستیم.

منافی نمایشگاه‌های خارجی را در معرفی نشان ایرانی بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: شرکت در نمایشگاه‌های خارجی با هزینه متری ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار برای تولیدکنندگان به صرفه نیست. در اینجا نقش وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت به عنوان متولیان امر و رایزن‌های تجاری در سفارتخانه‌های مختلف می‌تواند موثر باشد.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.