• امروز : یکشنبه, ۲۵ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 15 September - 2024
کل اخبار 1192اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت افت شدید قیمت خودروهای خارجی در بازار انواع شمش طلا از مالیات معاف شد چک تضمین‌شده جایگزین چک رمزدار می‌شود تولید نان با کیفیت نیازمند فرهنگ‌سازی و ایجاد مشوق است

10
رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:

ممنوعیت فروش طلای دست دوم ابلاغ رسمی نشده/ این قانون شامل طلافروش‌هاست نه مردم

  • کد خبر : 5544
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
ممنوعیت فروش طلای دست دوم ابلاغ رسمی نشده/ این قانون شامل طلافروش‌هاست نه مردم
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره آخرین وضعیت معاملات طلای دست دوم در بازار، اظهار داشت: طبق اعلام شفاهی وزارت صمت و جلساتی که دو ماه قبل داشتیم، فروش طلای دست دوم ممنوع است؛ ولی هنوز بخشنامه رسمی ابلاغ نشده است.

درحالی خبرهایی درباره ممنوعیت یا عدم ممنوعیت معامله طلای دست دوم منتشر می شود که رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران می گوید: هنوز ابلاغ رسمی در این خصوص انجام نشده و تغییرات سیستمی هم در سامانه اعمال نشده است.

او با اشاره به مهلت یک ماهه طلافروش ها برای جمع آوری طلاهای دست دوم از واحد صنفی و تغییر رسته شغلی این واحدها، گفت: از مهلت تعیین شده برای جمع آوری طلاهای دست دوم حدود ۲ ماه گذشته ولی هنوز بخشنامه رسمی نیامده و تغییر سیستمی اعمال نشده است.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: قرار بود تغییراتی در سامانه نوین اصناف برای طلای دست دوم و … اعمال شود؛ ولی هنوز کد آیسیک از سامانه برداشته نشده و متاسفانه معاملات طلای دست دوم همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، از دو ماه قبل و اوایل تیرماه خبرهای ممنوعیت خرید و فروش طلای دست دوم رسانه‌ای شد ولی همچنان این معاملات ادامه دارد؛ اتاق اصناف تأکید دارد که «هیچ واحد صنفی اجازه فروش طلای دست‌دوم ندارد.» ولی اتحادیه طلا می گوید: وزارت صمت مسئول ابلاغ رسمی و اعمال سیستمی محدودیت‌ها برای معاملات طلای دست دوم است و هنوز اقدامی در این راستا نکرده است.

همزمان با انتشار خبر ممنوعیت معاملات طلای دست دوم، این تصور بین مردم به‌وجود آمده است که دیگر نمی‌توانند طلاهای خود را به طلافروشی‌ها بفروشند و عملاً امکان سرمایه‌گذاری طلا با این بخشنامه از بین می‌رود.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با تأکید بر اینکه مردم به‌هیچ‌وجه نباید نگران باشند، گفت: این قانون شامل فروش طلای دست‌دوم توسط طلافروش‌هاست و ممانعتی درباره خرید طلا از مردم توسط طلافروش‌ها به‌وجود نخواهد آمد. واحدهای صنفی باید بدون کسر قیمت و با قیمت روز طلای بدون اجرت، طلاهای مردم را بخرند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.