• امروز : شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 19 April - 2025
کل اخبار 1782اخبار امروز : 6

اطلاعیه ها

ACTIVE یا NOT ACTIVE مساله این است!/ سهمِ بازار عکاسی و فیلمبرداری از کالای قاچاق؛ ۵۰ درصد ما سوپرمارکت داران، بزرگ شدن فرزندان خود را نمی بینیم/ داغِ زخمِ تیشه فروشگاه های زنجیره ای بر ریشه های شهر تاثیر منفی ۴۵درصدی نوسانات ارزی بر کار خیاطانِ شهر/ خرید و فروش به نتایج مذاکرات موکول شده سنت دیرینه و میراثی ماندگار که در حال فروپاشی ست/ قیمت تمام شده محصولات سنتی، قابل رقابت با تولیدات صنعتی و زیرپله ای نیست به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در صنعت پوشاک وهم افزایی موثر در راستای تحققِ شعار سال با پیگیری های رئیس اتاق اصناف تهران همکاری های مشترک صنوف با ازبکستان رقم می خورد/ رایزنی با نمایندگان سایر سفارتخانه ها در دستورِ کار تجمع حماسی اصناف، کسبه و بازاریان تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه مذاکرات تاثیر گذاشت/ بازار یکباره کاهشی شد/ نسبت به بازار جهانی حباب نداریم و مردم می توانند مبادلات خود را به راحتی انجام دهند اولین جلسه هم اندیشی و همفکری/ بررسی عملکرد کارگروه های اصناف و بازار در سال ۱۴۰۳ و برنامه‌های پیش رو در ۱۴۰۴ وقتی یک سرویس چُدن با حقوق یک ماه برابری می کند/ کجای دنیا چنین تورمی را سراغ دارید؟ آفت بزرگ اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده در تمامی مراحل تولید/ ۵۰ درصد بازار پارچه وارداتی است قیمت مسکن در سال ۱۴۰۴ نمی‌تواند رشد بالایی داشته باشد/ دهک‌های ۶ تا ۱۰ از خرید خانه ناامید شده‌اند واسپاری امور اجرایی نمایشگاه کتاب به صنف ناشران و کتابفروشان تحقق شعار وفاق ملی است از خرید طلای دست دوم پرهیز و ترجیحاً مصنوعات طلای نو تهیه شود

22
حسن فهمیده، رئیس اتحادیه صنف رستوران و چلوکباب تهران:

در چند قدمیِ بحران عمومی صنعت رستوران ها هستیم/ شرکای آنلاینِ اجباری تا حذف ما پیش آمده اند!

  • کد خبر : 5422
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
در چند قدمیِ بحران عمومی صنعت رستوران ها هستیم/ شرکای آنلاینِ اجباری تا حذف ما پیش آمده اند!
روز گذشته تعدای از روسای اتحادیه های صنوف در جلسه ای مشترک با حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران به بحث و بررسی مشکلاتی که استارتاپ های فعال در حوزه خدمات اصناف برای واحدهای صنفی به وجود آورده و اقتصاد آن ها را تحت تاثیر قرار داده، پرداختند. یکی از مهم ترین حوزه هایی که به شدت از فروش آنلاین متاثر شده، صنف رستوران و چلوکباب تهران است. حسن فهمیده، رئیس اتحادیه این صنف در جلسه مذکور اتحادیه خود را بیش از هر صنف دیگری در معرض تهدید جدی دانسته است.

اتحادیه رستوران و چلوکباب شهر تهران بیش از هر صنف دیگری در معرض تهدید جدی بازار تجارت الکترونیک، قرار گرفته است. این را حسن فهمیده، رئیس اتحادیه صنف رستوران و چلوکباب تهران، گفته با این توضیح که «خوراک  بعد از حمل و نقل عمومی در برنامه های آنلاین، دارای بیشترین تقاضا است و متاسفانه  عدم نظارت های لازم بر عملکرد و استراتژی های فروش مدیران برنامه های آنلاین، مشکلات فراوانی را در این صنعت به وجود آورده که در صورت عدم نظارت لازم و کافی، بحرانی عمومی در صنعت رستوران ها  رقم خواهد خورد.»

او افزوده: در وضعیت اقتصاد انقباضی و تحریم های ظالمانه در افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش مشتری صاحب کسب و کار برای حفظ کسب و کار و آبروی صنفی خود به انعقاد قرارداد های غیرمنطقی و ناعادلانه مجبور می گردد که این خود در بلند مدت، پایان تلخ یک برند موفق را رقم میزند.

رئیس اتحادیه رستوران وچلوکباب شهر تهران به دوران پاندمی کرونا اشاره کرده و گفته: استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک با استفاده از نوآوری و فرصت‌های شکل‌گرفته توانستند رشد چشم‌گیری را تجربه کنند.

فهمیده، توضیح داده که «در زمان شیوع ویروس کرونا، کلیه رستوران ها از پذیرش  مشتری داخل سالن منع شدند و در این راستا برنامه های فروش آنلاین که فرآیند جذب رستوران ها تا قبل از آن با کندی صورت می گرفت با جذب حداکثری توانستند بالاترین سهم بازار در عرضه غذا  را به خود اختصاص دهند که در نوع خود بی سابقه بود.»

اما فروش خوراک در بستر آنلاین در دورا ن پسا کرونا، یکی از نیاز های اصلی  رستوران ها  در کسب و کار شمرده می شود و به دلیل تعداد اندک برنامه های فروش آنلاین در حوزه خوراک  عملا شرایط بازار رقابتی را غیر ممکن کرده؛ به نوعی که این شرکای اجباری با رستوران ها  از طریق درج شروط پیچیده در قرارداد ها و دریافت کمیسیون های غیرمنصفانه می توانند تا حذف یک رستوران نیز پیشروی کنند.

فهمیده با اشاره به مشکلات پیش رو، تصریح کرده که «بسیاری از کسب و کار های حوزه خوراک، بدون اخذ مشاوره های لازم، تمامی سرمایه خود را با هدف فروش به صورت آنلاین از دست داده اند و یقینا ما در این اتحادیه باور داریم فروپاشی اقتصادی در حوزه کسب و کار با این روش بدون همکاری و تعامل میان اتحادیه ها و برنامه های فروش آنلاین  در آینده نزدیک محتمل است.»

رئیس اتحادیه رستوران و چلوکباب شهر تهران مهمترین مشکلات برنامه های فروش آنلاین در حوزه خوراک  را در بخش های زیر توضیح داده: پذیرش رستوران های فاقد پروانه کسب، عدم استعلام اعتبار پروانه کسب از اتحادیه، دریافت سود غیر منطقی ار فروش کالا؛ ایجاد بازار انحصاری، عقد قرارداد های ناعادلانه، عدم هدایت شهروندان معترض به اتحادیه جهت رسیدگی به شکایات، ایجاد بستر های فروش ویژه برای مشتریان خاص، عدم توجه به قیمت گذاری تخصصی اتحادیه جهت پیشگیری از افزایش تورم خوراک در جامعه، ایجاد رستوران با بهره برداری از اطلاعات فروش رستوران ها، عدم تسویه  آنی با رستوران دار و ترغیب رستوران دار به دریافت مواد اولیه بجای مبلغ خوراک.

به گفته فهمیده: با وجود اینکه ایران در سال‌های اخیر در حوزه تجارت الکترونیک رشد قابل توجهی داشته است متاسفانه عدم توجه صاحبان کسب و کار به رشد و توسعه تجارت الکترونیک و استقبال عمومی از ارائه خدمات آنلاین در صنوف موجب گردید، برنامه های فروش انلاین بصورت آهسته و پیوسته طی ۵ سال گذشته به یکی از شرکای اصلی صاحبان کسب و کار در تمام اصناف مبدل شوند.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.