• امروز : چهارشنبه, ۱۷ بهمن , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 5 February - 2025
کل اخبار 1606اخبار امروز : 3

اطلاعیه ها

استفاده از همه ظرفیت های قانونی موجود در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رفع مشکلات صنوف در نمایشگاه بهاره هیچکس غیر از صنوف حق دخالت ندارد/ به موازی کاری های غیرقانونی رسیدگی شود/ شهرداری فضاهای شهری می فروشد؛کارگروه مُد و لباس، چیپس و پفک و کشمش کاهش ۲۰درصدی مشتریان قالیشویی/ حدود ۱۰درصد واحدهای صنفی به تعطیلی کشیده شده اند/ شب عیدِ بی رونق قالیشویی در تهران ناترازی و قطع بی برنامه برق هایتان را جای دیگری ریشه یابی کنید نه در لوسترفروشی ها!/ بحرانی تر از این شب عید نداشتیم مشتری نیست هزینه ها بالا رفته و درآمد به صفر رسیده/ افزایش رقابت و تغییرات تکنولوژیکی شرایط را پیچیده تر کرده سالِ بد طلا و افزایش دوباره قیمت ها نمایشگاه ویترین انسجام، پویایی و همگرایی صنف است/ ایران کمیکال، فرصتی برای صنف بزرگ و توانمند مواد شیمیایی دولتی که با شعار تعامل روی کار آمده به صنعت و تولید هم گوشه چشمی داشته باشد/ رشد شیمی یعنی رشد صنعت و اقتصاد کشور تقارنِ ماه شعبان و طلوع فجر و تبریک تمامی فعالان صنفی، کسبه، بازاریان و پیشه‌وران ایران در صورت واگذاری غرفه بهاره با شهرداری طبق قانون برخورد می شود/ پیاده راه ها را هم فروخته اند!/امکان پیگیری از بنجُل فروش ها وجود ندارد تقاضای عاجل فروشندگان پیچ و مهره از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران/ تنظیم سند مالکیت مجتمع تجاری و اداری طاووس حکمرانی اقتصاد هوشمند؛ انقلاب در اصناف با نواوری و فناوری بازار شب عید میوه و سبزی در تهران با آرامش کامل تأمین می‌شود با نرخ سود مصوب و رصد کامل محصولات وارد شده امکان گران فروشی از بین می‎رود/ آیفون سرقتی قابل استفاده نیست

3
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران:

قاچاق لوازم‌یدکی خودرو ناچیز است!/ آمار قطعی باید مبنای عمل قرار گیرد

  • کد خبر : 7384
  • ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰
قاچاق لوازم‌یدکی خودرو ناچیز است!/ آمار قطعی باید مبنای عمل قرار گیرد
سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران در واکنش به برآوردهای موجود درباره قاچاق لوازم‌یدکی بیان کرد: حجم قاچاق در این حوزه ناچیز بوده و بسیاری از کالاها که فاقد شناسه کالا هستند، سال‌ها پیش وارد کشور شده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران درباره حجم قاچاق لوازم‌ یدکی خودرو و راهکارهای مقابله با آن اظهار داشت: بزرگ‌ترین چالش در حوزه قاچاق، نبود یک تعریف واحد از واژه «قاچاق» است.

او با اشاره به اینکه اعداد و ارقام منتشر شده در رسانه‌ها اغلب با یکدیگر تفاوت زیادی دارند، توضیح داد: برخی بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر کالایی که فاقد شناسه کالا و کدرهگیری باشد را قاچاق می‌دانند، اما در عرف تجاری، بسیاری از کالاهای قانونی وارد شده که عوارض گمرکی نیز پرداخت کرده‌اند، به دلیل عدم تطابق با این ماده، قاچاق محسوب می‌شوند.

تعریف متفاوت قاچاق و چالش‌های اجرایی

حسینی ادامه داد: این عدم هم‌راستایی در اجرا باعث شده کالاهایی که به‌طور قانونی وارد کشور شده‌اند، به‌ویژه کالاهایی که قبل از تصویب ماده ۱۳ وارد شده‌اند، در آمار قاچاق لحاظ شوند. وی همچنین افزود که دستگاه‌های ذی‌ربط، کشفیات خود را صرفاً بر اساس ظن قاچاق محاسبه می‌کنند، درحالی‌که آمار قطعی باید مبنای عمل قرار گیرد.

وی در ادامه به مشکلات گمرکی اشاره کرد و افزود: برخی ترخیص‌کاران، کالاها را به نام خود وارد کشور می‌کنند و به دلیل محدودیت‌ها و رانت‌های گمرکی، واردکنندگان واقعی کالاهای خود را به این افراد می‌سپارند.

کم‌اظهاری گمرکی و تأثیر آن بر قاچاق

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران در خصوص کم‌اظهاری گمرکی گفت: در حال حاضر با توجه به تعیین سقف واردات کالا، بسیاری از واردکنندگان برای کاهش حقوق و عوارض گمرکی، ارقام کمتری به گمرک اعلام می‌کنند. به‌عنوان مثال، شخصی که ۱۰۰ هزار دلار کالا وارد کرده، تنها ۴۰ هزار دلار را به گمرک اعلام می‌کند.

حسینی افزود: این اختلاف در ارزش‌گذاری کالاها نیز می‌تواند به قاچاق تبدیل شود.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد: با توجه به تعرفه‌های گمرکی قابل قبول، قاچاق لوازم‌ یدکی خودرو به‌ صرفه نیست و واردات قانونی از مبادی غیرقانونی مقرون به‌صرفه نیست. به عنوان مثال، واردات بلبرینگ صنعتی که از طریق مبادی قانونی حدود ۲۰ میلیون تومان عوارض گمرکی دارد، در صورت قاچاق، عوارض آن به حدود ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

حسینی در ادامه تصریح کرد: تولیدکنندگان لوازم‌یدکی خودرو، در ابتدا کالاهای پرمصرف را تولید کرده و سپس به تولید قطعات با مصرف متوسط و کم‌مصرف می‌پردازند. کالاهای کم‌مصرف نیز ممکن است به‌صورت تجاری وارد کشور نشوند.

وی تأکید کرد: طبق ماده ۴ قانون حمایت از مصرف‌کننده، تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای سرمایه‌ای مانند خودرو، لوازم‌خانگی، ماشین‌آلات صنعتی و قطعات یدکی موظف به داشتن نمایندگی رسمی و ارائه خدمات پس از فروش هستند. با این حال، عدم انجام تکالیف قانونی توسط خودروسازان مونتاژی در سال‌های اخیر، مشکلات زیادی در این حوزه ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران خاطرنشان کرد: اگر خودروسازان تکالیف خود را به درستی انجام می‌دادند، این چالش‌ها به وجود نمی‌آمد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=7384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.