• امروز : چهارشنبه, ۱۷ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 7 August - 2024
کل اخبار 1076اخبار امروز : 0
6
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه فروش:

طلای داخلی کاهشی شد/ سامانه جامع تجارت یا سامانه مانع تجارت؟/ ضرورت اعتمادسازی میان دولت جدید، اصناف و نمایندگان مجلس

  • کد خبر : 4714
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
طلای داخلی کاهشی شد/ سامانه جامع تجارت یا سامانه مانع تجارت؟/ ضرورت اعتمادسازی میان دولت جدید، اصناف و نمایندگان مجلس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، علی رغم افزایش بازار جهانی طلا، بازار داخلی تحت تاثیر انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور، کاهشی بوده و ثبات داشت. ارز هم با کاهشی دو هزارتومانی همراه بود که به گفته رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر، نشانه های خوبیست و باید دید که طبق صحبت ها و اعلام هایی که صورت گرفته آیا این کار ادامه دار می شود؟

با آمدن مسعود پزشکیان و دولت جدید او، بازار طلافروشان که فعالیت اقتصادی آن به گفته رئیس اتحادیه صنف مربوطه، حدود دو سال است که رنگ باخته، به چه حالتی درخواهند آمد؟

بر اساس اظهارات و برنامه های رئیس جمهور منتخب قرار است از افراد متخصص و کارشناسان حوزه ها در جایگاه های اداره، تصمیم گیری و تصمیم سازی استفاده شود. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه فروش، می گوید: از آنجا که حوزه اصناف هم به وضوح، حوزه های تخصصی هستند، اگر این اتفاق در این حوزه رخ دهد، بدون شک در مسیر اقتصادی هر صنف ازجمله صنف حساس اطلا و جواهر، نقشی اثرگذار خواهد داشت.

بذرافشان با اشاره به این که علی رغم افزایش بازار جهانی طلا، بازار داخلی تحت تاثیر انتخاب آقای پزشکیان، کاهشی بوده و ثبات داشت.

ارز هم با کاهشی دو هزارتومانی همراه بود که به گفته رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر، نشانه های خوبیست و باید دید که طبق صحبت ها و اعلام هایی که صورت گرفته آیا این کار ادامه دار می شود؟

البته به گفته بذرافشان، نمی توان انتظار کاهش قیمت داشت چراکه قیمت ها در بازار ثبات نسبی خود در یک ماه را طی کرده اند اما با توجه به صحبت های رئیس جمهور که او قرار است هر موضوع تخصصی را به صورت کارشناسانه انجام دهد، قطعا در آینده اصناف و حوزه صنعت ما می تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد؛ امیدواریم این کارعملیاتی انجام شود و بر حوزه اصناف که جایگاهی تخصصی داشته و مشکلات خاص خود را از سر می گذارند، اثر مثبت بگذارد.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه فروش، در توضیح مشکلات واحدهای صنفی و صنعت خود به ویژه مسائل اخیر، توضیح می دهد که «صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، گرفتار یکسری سامانه ها و قوانینی است که باعث شده فعالیت اقتصادی در این حوزه مهم صنعت که جایگاهی محوری در اقتصاد کشور دارد، کمرنگ شده و همکاران ما نسبت به آینده صنفی و آینده کار تجاری خود هنوز دغدغه داشته و هنوز اعتمادسازی بین اصناف و حوزه صنعت ما و دولت صورت نگیرد.»

بذرافشان با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید، بر شکل گیری روند اعتمادسازی میان اصناف، دولت و نمایندگان مردم در خانه ملت تاکید کرده و می گوید: با تاکید دکتر پزشکیان در استفاده از تخصص کارشناسان، ما اعلام آمادگی می کنیم که کارگروه های تخصصی در رابطه با ضعف هایی که سامانه جامع تجارت از آن رنج می برد، برگزار کنیم.

سامانه جامع تجارت که به گفته او به تعبیری «سامانه مانع تجارت» است؛ سامانه ای که در دو سال گذشته باعث شده همکاران او نتوانند به راحتی به فعالیت های اقتصادی خود بپردازند و هر روز نگران آینده کار و صنعت خود باشند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4714
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 75 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.