• امروز : سه شنبه, ۲ بهمن , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 January - 2025
کل اخبار 1562اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

با همین فرمان تا شب عید مشکلی نخواهیم داشت کفشِ تنگ محدودیت ها پای کفاشان دست دوز را می فشارد نایب رئیس اتاق اصناف تهران پای وزیر را هم به چاپخانه ها کشاند/ ابراز امیدواری ابوالحسنی از دریافت پروانه صنایع/ استانی شدن واحدها و تجمیع زیرِ پرچم اتحادیه عجب شب عیدی شد! نمایشگاه سکه، اسکناس، مدال و تمبر مامنی برای علاقه مندان بود/ ایجاد فرصت های بازاریابی و افزایش کارایی کسب و کار اتحادیه ها نیاز ندارند کسی برایشان برنامه ریزی کند/ یکی از مسیرهای تاثیر در اجتماعاتِ صنفی، ورزش است/ نقش فرهنگی و اجتماعیِ اتحادیه ها پررنگ تر از تاثیر اقتصادی آن هاست تاکید بر دوری از حواشی به منظور تبلورِ ظرفیت حقیقی و قدرت واقعی اصناف اتحادیه ها در اتاق برای صیانت از حقوق اعضاء و دفاع از کیانِ خود هم نظر شدند حکمرانی اقتصاد هوشمند؛ انقلاب در اصناف با نواوری و فناوری نمایشگاه ساعت در تهران برگزار می‌شود/ ساعت‌های هوشمند تهدید نیست افزایش قیمت کاغذ در مقایسه با کالاهای دیگر چشمگیر نیست مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده پاییز تمدید شد عرضه سیب زمینی نو در بازار افزایش می‌یابد/ لزوم مدیریت صادرات سیب زمینی زور افزایش ٢٢ دلاری اونس جهانی به بازار داخل نرسید؛ سکه و طلا ارزان شد

24
مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات:

سامانه جدید برای نظارت بر بازار راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 3025
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
سامانه جدید برای نظارت بر بازار راه‌اندازی شد
مدیر عامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات گفت که شهروندان می‌توانند در سامانه جدید که برای نظارت بر بازار طراحی شده، قیمت‌های کف بازار کالاها و همچنین قیمت مصوب سازمان حمایت برای کالاهای مشمول قیمت گذاری را مشاهده کنند و در صورت گرانفروشی شکایت خود و در صورت مشتری‌مداری، رضایت خود را در این سامانه درج کنند.

مهدی مظهری با اشاره به رونمایی از یک اپلیکیشن در زمینه نظارت بر بازار در همایش بازرسی، نظارت و کنترل بازار که از سوی سازمان حمایت برگزار شد، تصریح کرد: تاکنون اپلیکیشن‌هایی در حوزه نظارت وجود داشت، اما این اپلیکیشن جدید تفاوت‌هایی دارد.

به گفته وی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، زیرمجموعه وزارت صمت است و وظیفه کلی کالا و خدمات را در کشور بر عهده دارد. در حال حاضر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار کد در بانک اطلاعاتی وجود دارد، اما آنچه در فروشگاه‌ها به عنوان بارکد روی کالاهای فروشگاهی می‌بینیم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار کد است. این کدها ابزاری برای سنجش اصالت کالا هستند و به محض اینکه بارکد اسکن می‌شود، مشخص می‌شود کالا توسط چه شرکتی و با چه مشخصاتی تولید شده است.

مظهری با بیان اینکه در حال حاضر مردم می‌توانند در فروشگاه اینترنتی نظرات خود را درج کنند، تصریح کرد: در این نرم‌افزار مردم حتی می‌توانند در مورد فروشگاه‌های کوچک نظرات خود را درج کنند افراد دیگر می‌توانند از این طریق صحت سنجی کند.

همچنین به گفته مقام مسئول مردم می‌توانند در اپلیکیشن قیمت‌های کف بازار کالاها و همچنین قیمت مصوب سازمان حمایت برای کالاهای مشمول قیمت گذاری را مشاهده کنند.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران با بیان اینکه مردم می‌توانند در صورت گرانفروشی شکایت خود و در صورت مشتری‌مداری، رضایت خود را در این سامانه درج کنند، گفت: همچنین مردم می‌توانند در اپلیکشن در نقشه محل را احصا کنند و با استفاده از تابلو یا نام فرد شکایت یا رضایت خود را درج کنند. در مرحله بعدی قرار است کد موقعیت مکانی یا GLN تبدیل به یک QR کد شود و پشت شیشه مغازه‌ها درج شود. اما اجرای این مرحله ممکن است مدتی زمان ببرد.

وی درباره نحوه رسیدگی به شکایات در نرم‌افزار «کالا به فی» نیز گفت: شکایت مردم ابتدا به اتحادیه مربوطه ارجاع می‌شود. اگر آنجا رفع نشود به اتاق اصناف شهر ارجاع می‌شود و اگر باز هم رفع نشد، توسط بازرس سازمان صمت استان پرونده تشکیل می‌شود و وارد سامانه سیمبای سازمان حمایت خواهد شد و از آنجا به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.