رئیس اتحادیه صنف پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری تهران با اشاره به وضعیت ساماندهی وانت بارها و پیک های موتوری در شهر تهران عنوان کرد: ساماندهی این بخش نیازمند همکاری و هماهنگی بین نهادهای ذیربط است.
داود محمدی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی وانت بارها و پیک های موتوری در شهر تهران اظهار داشت: پاندمی کرونا ساماندهی حمل و نقل در کلانشهر تهران را با چالش های بسیار زیادی مواجه کرده بود اما پس از حضور بنده در اتحادیه به عنوان ریاست اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پرداخت هزینه های بسیار، ساماندهی بیشتری در این حوزه اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: ساماندهی بیشتردرحوزه حمل و نقل، سیستم پیک موتوری، دفاتر وانت بار و وانت بار سیار نیازمند همکاری و هماهنگی بین نهادهای ذیربط از جمله شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی است.
رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری تهران درخصوص مهمترین چالش وانت بار ها و پیک های موتوری بیان کرد: وانت بارها و پیک های موتوری تحت عنوان مشاغل سخت نیازمند بیمه تامین اجتماعی هستند که با وجود اخذ تاییدیه از سوی هیات دولت اما بیمه تامین اجتماعی فعالان این حوزه با روی کار آمدن دولت آقای روحانی متوقف شد.
محمدی عدم تعیین سهمیه سوخت لازم را از دیگر چالش های این صنف عنوان و بیان کرد: مجموعه این مسائل به همراه مشکلات گرانی، در دسترس نبودن قطعات و افزایش قطعات تقلبی موجب شده امنیت شغلی در این حوزه وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به انتظارات از دولت جدید در جهت بهبود وضعیت صنف خود بیان کرد: افزایش سن ناوگان حمل و نقل، نبود امکانات شرایط اسقاط خودروهای فرسوده، برقی نبودن ناوگان و اختلال در سیستم اینترنتی حمل و نقل بخشی از مسائل موجود در این صنف است که نیازمند حمایت دولت جدید و جامه عمل پوشاندن وعده های رییس جمهور جدید می باشد.