• امروز : چهارشنبه, ۲۶ دی , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 January - 2025
کل اخبار 1550اخبار امروز : 3

اطلاعیه ها

اتحادیه ها نیاز ندارند کسی برایشان برنامه ریزی کند/ یکی از مسیرهای تاثیر در اجتماعاتِ صنفی، ورزش است/ نقش فرهنگی و اجتماعیِ اتحادیه ها پررنگ تر از تاثیر اقتصادی آن هاست تاکید بر دوری از حواشی به منظور تبلورِ ظرفیت حقیقی و قدرت واقعی اصناف اتحادیه ها در اتاق برای صیانت از حقوق اعضاء و دفاع از کیانِ خود هم نظر شدند حکمرانی اقتصاد هوشمند؛ انقلاب در اصناف با نواوری و فناوری برای بالا بردن قیمت ها بهتر نیست با اتحادیه ها هماهنگ شوید؟/ نرخِ ام دی اف، بیداد می کند هرجا اتحادیه ورود کرده شاهد ثباتِ قیمت در بازار و فراوانی کالا بوده ایم یادِ حاج قاسم در بازار بزرگ تهران با حضور گسترده کسبه و بازاریان معافیت مالیاتی واردات طلا تا یک سال بعد پابرجاست شیرینی به صف اقلام سوپرلوکس پیوست!/ بسیاری از خانواده‌ها توان خرید شیرینی را ندارند توزیع میوه در آستانه روز پدر به ۲۰ هزارتن رسید/ قیمت میوه بدون نوسان قیمت کفش نسبت به پارسال ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت/ تولیدکنندگان کفش با ۲۰ درصد توان تولید کار می‎کنند

11
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی تهران:

رکود چه بر سر این صنف آورده است؟/ پنج تا شش هزار واحد صنفی چشم انتظار بالارفتن یک ساختمانند!

  • کد خبر : 2457
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
رکود چه بر سر این صنف آورده است؟/ پنج تا شش هزار واحد صنفی چشم انتظار بالارفتن یک ساختمانند!
حسین ناظم‌زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی تهران با ابراز نارضایتی از عملکرد کارخانجات در بالا و پایین کردن قیمت ها بیان کرد: کارخانجات به خاطر خرابی بازار قیمت ها را یکمرتبه درصد بالایی پایین می‌آورند و فروشنده‌ای که در مغازه‌اش جنس دارد و با دو درصد سود می‌فروشد یکمرتبه می ببیند سرمایه‌اش 25 درصد کم شده و این خیلی مشکل بزرگی است که دلیلش رکود بازار است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ رکود، معضلی که این روزها گریبان همه صنوف و اعضای اتحادیه‌های آن‌ها را گرفته و بی‌شک، صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی از این قاعده مستثنی نیست. رئیس اتحادیه این صنف در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران به چالش‌های این اتحادیه اشاره کرده و توضیح می‌دهد که چطور یکی از آن‌ها رفع و البته چالش بزرگ‌تر که به بحث مالیاتی مربوط می‌شود به قوت خود پابرجاست.

حسین ناظم‌زاده، می‌گوید: خیلی از کارخانجات که قیمت‌های‎شان را وحشتناک بالا برده‌اند الان که بازار با رکود مواجه شده، به یکباره آن را پایین می‌آورند بدون اینکه در نظر بگیرند این مغازه‌ها کلی جنس دارند.

از چهارراه گلوبندک تا شادآباد و بنی‌هاشم

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی تهران در توضیح نوع فعالیت صنف می‌گوید که ما سه بازار متمرکز بزرگ داریم؛ یکی مرکز است؛ خیابان خیام، چهارراه گلوبندک تا پارک شهر، یکی شادآباد و دیگری بنی‌هاشم.  

حسین ناظم‌زاده، توضیح می‌دهد که بچه‌های شادآباد یا بنی‌هاشم اگر کاری داشتند باید یک صبح تا بعدازظهر، کارشان را رها کرده و به اتحادیه می‌آمدند اتحادیه و این چالشی بود که نه دنبال جواز و نه تمدیدی بیایند و هیچ کار دیگر انجام بدهند.

به گفته او «اولین کاری که توسط اتحادیه این صنف انجام شد این بود که دو دفتر در شادآباد و بنی‌هاشم در نظر گرفته و میز خدمت در آن‌جا گذاشته شد و روزهای چهارشنبه اعضای اتحادیه به آن‌جا می‌روند.»

ناظم‌زاده همچنین توضیح می‌دهد که دیگر «در شادآباد و بنی‌هاشم نیاز نیست کسی به اتحادیه بیاید و برای انجام هر کاری به آن دفاتر مراجعه می‌کنند و شاید چیزی حول و حوش ۱۰۰ جواز تمدیدی و صدور از این دو دفتر در این مدت کوتاه داشتیم.»

چالش ضرایب مالیاتی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی تهران در ارتباط با چالش ضرایب مالیاتی صنف بیان می کند: چالش بزرگ صنف مثل خیلی از اتحادیه‌های دیگر، بحث ضرایب مالیاتی است. اعضای صنف در مرکز دو درصد ضریب می‌خورند ولی اینتاکدهای ما ۸ درصد  است و اعضاء از این وضعیت شاکی و ناراحت هستند و البته حق دارند و من مدارک‎شان را هم گرفتم و فاکتورهای خرید و فروش را با هم مقایسه کردم و برای کمیسیون مالیات هم فرستاده ام. اما این چالش به قوت خود باقیست.

این مشتری‌بگیرها و قلابی‌‌فروش‌ها

به گفته ناظم‌زاده: یکی از مسائلی که در خیابان خیام وجود دارد، مشتری‌بگیرها هستند. بچه‌های ۱۷، ۱۸ ساله، چندتا میز گذاشته‌اند، هر میز حکم یک فروشگاه را دارد، مشتری را زورکی به سمت خود هدایت کرده و مزاحمت هم ایجاد کرده و می‌گویند همه چیز دارند و در کل اسم منطقه را خراب کرده‌اند و مخاطبین، آن‌جارا با نام قلابی‌فروشی می‌شناسند.

او همچنین از برخی کارخانه‌دارها ابراز ناراحتی می‎کند به این دلیل که قیمت ها را یک‎مرتبه درصد بالایی به خاطر خرابی بازار پایین می‌آورند و فروشنده‌ای که در مغازه‌اش جنس دارد و با دو درصد سود می‌فروشد یکمرتبه می ببیند سرمایه‌اش ۲۵ درصد کم شده و این خیلی مشکل بزرگی است که به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی، دلیلش رکود بازار است.

ناظم‌زاده به تاثیر عمیق و مستقیم ساختمان‌‌سازی، کارخانجات، تاسیسات، پالایشگاه و موارد دیگری از این دست اشاره کرده و می‌گوید: درصد بالایی از کار سیستم پالایشگاهی، شرکت نفت و ساختمان‌سازی مربوط به کار ماست و صنف بسیار بزرگی با وسعت کاری بالا داریم؛ رکود که حاکم شود اولین مشکلش در صنف ما پدیدار می‌شود؛ یعنی بچه‌ها همه نشسته‌اند و منتظرند که ساختمانی ساخته شود و جنسش را از حدود پنج تا شش هزار مغازه بگیرد.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی تهران این رکود باعث می‌شود خیلی از کارخاتجات که قیمت‌های‎شان را وحشتناک بالا برده‌اند الان که با رکود مواجه شدند قیمت‌های‎شان را یکهو پایین بیاورند؛ بدون اینکه در نظر بگیرند این مغازه‌ها کلی جنس دارند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2457
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 328 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام.شماروبه خداقسم میدم به دادمابرسید.ازرئس اتحادیه آقای حسین ناظم زاده ممنون هستیم که به فکرماهستن.انصاف داشته باشید.متشکرم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.