• امروز : یکشنبه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 20 April - 2025
کل اخبار 1784اخبار امروز : 2

اطلاعیه ها

ACTIVE یا NOT ACTIVE مساله این است!/ سهمِ بازار عکاسی و فیلمبرداری از کالای قاچاق؛ ۵۰ درصد ما سوپرمارکت داران، بزرگ شدن فرزندان خود را نمی بینیم/ داغِ زخمِ تیشه فروشگاه های زنجیره ای بر ریشه های شهر تاثیر منفی ۴۵درصدی نوسانات ارزی بر کار خیاطانِ شهر/ خرید و فروش به نتایج مذاکرات موکول شده سنت دیرینه و میراثی ماندگار که در حال فروپاشی ست/ قیمت تمام شده محصولات سنتی، قابل رقابت با تولیدات صنعتی و زیرپله ای نیست به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در صنعت پوشاک وهم افزایی موثر در راستای تحققِ شعار سال با پیگیری های رئیس اتاق اصناف تهران همکاری های مشترک صنوف با ازبکستان رقم می خورد/ رایزنی با نمایندگان سایر سفارتخانه ها در دستورِ کار تجمع حماسی اصناف، کسبه و بازاریان تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه مذاکرات تاثیر گذاشت/ بازار یکباره کاهشی شد/ نسبت به بازار جهانی حباب نداریم و مردم می توانند مبادلات خود را به راحتی انجام دهند اولین جلسه هم اندیشی و همفکری/ بررسی عملکرد کارگروه های اصناف و بازار در سال ۱۴۰۳ و برنامه‌های پیش رو در ۱۴۰۴ وقتی یک سرویس چُدن با حقوق یک ماه برابری می کند/ کجای دنیا چنین تورمی را سراغ دارید؟ سیاست‌های اقتصادی و ارزی اصلاح شود چرا نحوه تأمین مالی فروشگاه‌های بزرگ بررسی نمی‌شود؟ آفت بزرگ اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده در تمامی مراحل تولید/ ۵۰ درصد بازار پارچه وارداتی است قیمت مسکن در سال ۱۴۰۴ نمی‌تواند رشد بالایی داشته باشد/ دهک‌های ۶ تا ۱۰ از خرید خانه ناامید شده‌اند واسپاری امور اجرایی نمایشگاه کتاب به صنف ناشران و کتابفروشان تحقق شعار وفاق ملی است از خرید طلای دست دوم پرهیز و ترجیحاً مصنوعات طلای نو تهیه شود

7
نایب رئیس اتاق اصناف تهران:

جولان خوراکی‎های لوکس خارجی در شمال تهران/ مواد غذایی در مناطق جنوبی تهران فاسد می‎شوند

  • کد خبر : 6468
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
جولان خوراکی‎های لوکس خارجی در شمال تهران/ مواد غذایی در مناطق جنوبی تهران فاسد می‎شوند
محمدرضا فرجی تهرانی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید در شمال شهر تهران به دلیل افزایش نفس‌گیر قیمت اجاره‌بها برخی فروشگاه‌ها قفسه خود را با خوراکی‌های لوکس خارجی تزئین کرده‌اند. این در حالی که برخی اقلام خوراکی در مناطق جنوبی تهران هرگز مشتری ندارد و فاسد می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قفسه برخی واحدهای صنفی یا حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مناطق شمالی تهران مملو از کالاهای لوکس خارجی است که فروشندگان آن می‌گویند تولید داخل است!

البته خوراکی‌های لوکس خارجی در قفسه واحدهای صنفی شمال تهران کم نیستند از شکلات، آبمیوه و انواع فرآورده‌های غذایی گرفته تا مواد شوینده  که با قیمت روز دلار محاسبه و به مردم آن منطقه فروخته می‌شود.

در شمال شهر تهران  وضعیت عرضه خوراکی لوکس خارجی بیشتر از سایر مناطق است. البته با خرید خوراکی‌های لوکس که با قیمت روز دلار محاسبه می‌شوند خریدار نیز خدمات ویژه‌تری را دریافت ‌می‌‌کند.

آنچه واضح است در فروشگاه‌ها و هایپر مارکت‌های پایتخت از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد هر آنچه که کالای لوکس بخواهید موجود است. کالاهای متنوع و ممنوعه در بسته‌بندی لوکس. از میوه‌های استوایی گرفته تا بستنی‌ها و نوشیدنی‌ها که با بسته‌بندی‌های جذاب در   هایپر مارکت‌های شمالی پایتخت  فروخته می‌شود.

محمدرضا فرجی تهرانی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید علت وجود برخی خوراکی لوکس در مناطق شمالی تهران، افزایش تقاضا از سوی مردم و بالا رفتن هزینه تمام شده، فروشندگان است. به عنوان مثال در برخی کالاهای تولید داخل مانند ماست میوه‌ای، انواع شیر طعم‌دار، بستنی‌ها و … قیمت تمام شده بالایی دارند و از این‌رو در مناطق پایین‌شهر متقاضی ندارند.

بنابراین تولیدکننده  و فروشندگان برای دریافت سود بیشتر و فروش بیشتر کالاهای خود مجبور است کالای لوکس خود را  به کشورهای همسایه صادر یا به مناطق شمالی تهران که مردم توان خرید دارند، عرضه کند.

به گفته فرجی تهرانی، شکاف طبقاتی در تهران دردناک است. در برخی هایپر مارکت‌های تهران بعضی کالاها با بسته‌بندی لوکس و قیمت‌ بالا عرضه می‌شود در این میان کالاهایی هم وجود دارند که قیمت‌شان براساس نرخ روز دلار محاسبه و فروخته می‌شوند.

البته دلیل اصلی نبود برخی از کالاها در واحدهای صنفی سایر مناطق تهران به سیستم توزیع و نوع انتخاب کالا از سوی  فروشنده باز می‌گردد، چرا که برخی کالاها در مناطق جنوبی تهران هرگز مشتری ندارد و باعث فاسد شدن کالاها و ضرر و زیان به مغازه‌دار می‌شود.

او با اشاره به اختلاف قیمت برخی کالاها در مناطق مختلف تهران بیان کرد: علت وجود برخی خوراکی‌های لوکس در فروشگاه‌های شمال شهر افزایش  نفس‌گیر قیمت اجاره‌بها است.  البته هزینه تمام شده فروشندگان مناطق شمال شهر تهران نسبت به سایر مناطق به دلیل خدمات ویژه‌ای که به مشتری می‌دهند ‌ همچون تعدد پرسنل و استخدام نیروی انسانی آموزش دیده در بخش فروش،  بیشتر است.

از این‌رو هایپرمارکت‌ها مجبورند ویترین خود را با کالاهای خارجی و لوکسی پٌر کنند که هم خریدار دارد و هم از محل فروش این کالا   سود گزافی عایدشان می‌شود.

محمدرضا فرجی تهرانی بر این باور است در برخی موارد وجود تفاوت برخی کالاها در مغازه‌ها به دلیل رقابت فروشندگان با یکدیگر، رخ می‌دهد. همچنین محاسبات فروشندگان و درصد سودی که برای خودشان در نظر می‌گیرند با یکدیگر متفاوت است. با این روند ممکن است یک کالا را در فروشگاه‌های مختلف با چند قیمت مشاهده کنید. از سوی دیگر برخی از تولیدات کارخانه‌ها برای مناطق پایین شهر بسته‌بندی متفاوتی نسبت به مناطق شمال شهر دارند که همین موضوع موجب کاهش قیمت محصول می‌شود. البته این موارد در میان تمام برندهای معروف کشور نیز مشاهده می‌شود. هزینه بالای اجاره باعث شده برخی فروشنده ها به فروش کالاهایی خاصی روی بیاورند که سود بالایی برایشان دارد تا از محل فروش همین کالاهای لوکس داخلی و خارجی بتوانند اجاره خود را تامین کنند.

گفتنی است، پیش‌تر عبدالعظیم بهفر، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی نسبت به افزایش مواد غذایی و آشامیدنی غیرمجاز ته لنجی، کولبری و پیله وری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای  هشدار داد و گفته بود: در روزهای آینده و با تشدید نظارت‌ها در سطح عرضه با متخلفان برخورد بسیار سختگیرانه خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.