• امروز : سه شنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 22 April - 2025
کل اخبار 1789اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

بیش از یک سال نامه نگاری برای جدا کردن ماشین آلات دوخت صنعتی از خانگی/ فرهنگ سازی با این صنعت با نمایشگاه های تخصصی همگی بیکار نشسته ایم، ببینیم نتایج مذاکرات چه می شود!/ خریدِ فاکتورباز دستپختِ اقتصادیِ سیاست نوسانات ارز به قیمتِ از بین رفتن امنیت شهروندان/ مردم تا مجبور نشوند از تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی استفاده نمی کنند ACTIVE یا NOT ACTIVE مساله این است!/ سهمِ بازار عکاسی و فیلمبرداری از کالای قاچاق؛ ۵۰ درصد ما سوپرمارکت داران، بزرگ شدن فرزندان خود را نمی بینیم/ داغِ زخمِ تیشه فروشگاه های زنجیره ای بر ریشه های شهر تاثیر منفی ۴۵درصدی نوسانات ارزی بر کار خیاطانِ شهر/ خرید و فروش به نتایج مذاکرات موکول شده سنت دیرینه و میراثی ماندگار که در حال فروپاشی ست/ قیمت تمام شده محصولات سنتی، قابل رقابت با تولیدات صنعتی و زیرپله ای نیست به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در صنعت پوشاک وهم افزایی موثر در راستای تحققِ شعار سال با پیگیری های رئیس اتاق اصناف تهران همکاری های مشترک صنوف با ازبکستان رقم می خورد/ رایزنی با نمایندگان سایر سفارتخانه ها در دستورِ کار تجمع حماسی اصناف، کسبه و بازاریان تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه مذاکرات تاثیر گذاشت/ بازار یکباره کاهشی شد/ نسبت به بازار جهانی حباب نداریم و مردم می توانند مبادلات خود را به راحتی انجام دهند اولین جلسه هم اندیشی و همفکری/ بررسی عملکرد کارگروه های اصناف و بازار در سال ۱۴۰۳ و برنامه‌های پیش رو در ۱۴۰۴ وقتی یک سرویس چُدن با حقوق یک ماه برابری می کند/ کجای دنیا چنین تورمی را سراغ دارید؟ کاهش قدرت خرید مردم بزرگ‌ترین دغدغه صنف نوشت‌افزار/ سامانه‌ها نتیجه‌ای جز افزایش هزینه تولید ندارند بازار شکر کماکان ملتهب/ افزایش قیمت چای و وفور حبوبات در بازار سیاست‌های اقتصادی و ارزی اصلاح شود چرا نحوه تأمین مالی فروشگاه‌های بزرگ بررسی نمی‌شود؟

25
مهدی باقرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف تهران:

توجه به برنامه ریزی، هدف گذاری و آینده پژوهی برای اصناف، بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است

  • کد خبر : 1188
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
توجه به برنامه ریزی، هدف گذاری و آینده پژوهی برای اصناف، بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف تهران با ابراز تاسف از وضعیت فعلی اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف گفت: نیاز به برنامه ریزی، هدف گذاری و آینده پژوهی برای اصناف، بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

مهدی باقرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق اظهار کرد: متاسفانه مطلبی که امروز بسیار مهم جلوه می کند توجه و درگیر شدن بیش از حد اتحادیه ها و اتاق اصناف به مسائل روزمره است. این وضعیت باعث شده از ماهیت و هدف اصلی وجود اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف غافل شویم.

وی با خطاب قرار دادن فعالان و مسئولان صنفی گفت: آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که چه مقدار از تاکسی و فروشگاه اینترنتی استفاده می کنیم؟ آیا به تغییرات نحوه استفاده از فضای مجازی توجه کرده اید؟ در سالیان گذشته از بستر شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری هجویات استفاده می شد. اما امروزه علیرغم فلیتر بودن این فضا در آن همچنان تولید محتوای حرفه ای برای کسب و کار انجام می شود.

باقرپور با اشاره به اینکه بازدید از صفحات مجازی بسیار بیشتر از مراجعه به یک فروشگاه در بهترین محل در بورس کالاست تصریح کرد: امروز فردی در بانه یک صفحه در اینستاگرام دارد و کالای خود را به مشتری در زاهدان می فروشد. گردش کالای قاچاق، پولشویی، عدم رعایت ضوابط نرخ گذاری در فقدان مدیریت از سوی اتحادیه های تخصصی به سادگی در جریان است.

دنیا در حال تغییر است و ما برای این تغییر برنامه ای نداریم

وی یادآوری کرد: طبق بخشنامه بهمن ماه سال گذشته فعالیت سکوهای اینترنتی(مولتی وندورها) از مالیات معاف شده اند. ضریب سود مورد محاسبه برای یک سایت فروشگاهی بین ۲ تا ۴ درصد و بسیار کمتر از یک کارتخوان فروشگاهی است. بله دنیا در حال تغییر است و ما برای این تغییر برنامه ای نداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف تهران با طرح سوالی مبنی بر اینکه جایگاه واحدهای صنفی، اتحادیه های صنفی، اتاق اصناف در این تغییرات چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: قانون نظام صنفی به فرض تغییرات محدود آیا می تواند متضمن کنترل و بهبود آینده ساختار کسب و کار باشد.

وی در بخشی از صحبت های خود به ارایه راهکارهایی پرداخت و بیان کرد: خوشبختانه تحقیقات خوبی در رابطه با آینده تغییرات کسب و کار انجام شده و تنها لازم است اتاق فکری متشکل از بزرگان و نخبگان صنفی و علمی تشکیل و رفتارهای متناسب جهت آموزش افراد صنفی، قوانین مورد نیاز حتی نحوه ادغام ها طراحی و پیشنهاد گردد.

باقرپور در ارایه راهکار دوم افزود: فعالیت اتحادیه کسب و کار مجازی به شکل کنونی مثل این است که بگوییم تمام مشاغل یک استان از یک اتحادیه پروانه بگیرند. باید هر فعالیتی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی از اتحادیه مرتبط مجوز اخذ کند تا مصادیق تداخل صنفی رخ ندهد.

 لزوم ایجاد یک نرم افزار، برای شفافیت و سرعت عمل در تحلیل اطلاعات صنفی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف تهران همچنین راهکار کوتاه مدتی را پیشنهاد داد و گفت: اجبار به حذف پرونده فیزیکی و معرفی نکردن جایگزین، یکی از بزرگترین ضعف های سامانه مجوزهاست. از آنجا که الکترونیک شدن ناگزیر است، پیشنهاد می گردد اتاق اصناف تهران یک نرم افزار CRM بر پایه وب، متناسب با گردش کار و حساب مالی اتحادیه و اطلاعات واحدهای صنفی و همچنین بازرسی ایجاد کند تا علاوه بر شفافیت، سرعت عمل در تحلیل اطلاعات به وجود آید.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.