• امروز : جمعه, ۲۰ تیر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 11 July - 2025
کل اخبار 1966اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

نماینده های مجلس از رئیس اتاق اصناف و روسای اتحادیه های تهران تقدیر کردند/ دفاع مقدس اصناف نویدبخش همکاری های سازنده مجلس و اتاق پدافند غیر عامل انباردارهای تهران فعال شد؛ تامین امنیت و حراست از سرمایه ملی/ رونما از بسیج اصناف، نیروی انتظامی و همکاران صنفی خود قدردانی کرد انتقال تاریخ مراسم‌ها و بازپرداخت وجوه دریافتی/ تالارها با تمام توان در کنار مردم هستند ضرورت مساعدت از کتابفروشان در قالب بسته حمایتی/ مکاتبه اتحادیه با وزارت فرهنگ و معاونت امور فرهنگی چراغ روشن هر واحد صنفی نقطه امید و امنیتی در دل مردم کاشت/ حمیدرضا رستگار: بخش قابل توجهی از آرامش امروز مرهون قدرت اصناف است تخفیف‌ها و تمدیدهای مالیاتی تولیدکنندگان ابلاغ شد در شرایط التهاب بازار مردم باید از انجام معاملات خودداری کنند/ پلتفرم‌های طلا زیرمجموعه نظارتی اتحادیه محسوب نمی‌شوند هر ۱۰ روز یک یا دو چاپخانه اعلام ورشکستگی می کند/ صنفی با دوره های کمون بالا و اثرات نامطلوب بر ریه، پوست، اعصاب و چشم با خروج اتباع افغانستانی بازار کیف دوباره به دوران گذشته خود بازخواهد گشت افزایش ۱۵ درصدی قیمت‎ها بازار خودرو را تکان نداد

14
 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران:

تبلیغات اصولی در وضعیت تزیین کارهای گل موثر است/ افزایش هزینه‎های کارگران در صنعت گل و گیاه

  • کد خبر : 4103
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
تبلیغات اصولی در وضعیت تزیین کارهای گل موثر است/ افزایش هزینه‎های کارگران در صنعت گل و گیاه
اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: اخیرا بانوان بیشتری به فعالیت در زمینه گل و گیاه روی آوردهاند و برای دریافت مجوز فعالیت در این حوزه به اتحادیه گل مراجعه می کنند. برخی از بانوان نیز با برگزاری ورکشاپ های گل آرایی درآمد قابل توجهی دارند؛ البته تبلیغات در فضای مجازی به شدت در توسعه کسب و کار آنها موثر بوده است.

 رکود در بازار گل و گیاه نمایانگر کاهش قابل ملاحظه‌ فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مرتبط با این صنعت است. زمانی که توان خرید مردم کاهش می یابد، فروشندگان گل و گیاه نیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند. افراد ممکن است به دلیل کاهش درآمدها یا نگرانی‌های مالی، هزینه‌های اضافی برای خرید گل و گیاه را به تأخیر بیندازند یا هزینه کمتری را به خرید گل و گیاه اختصاص دهند. این موضوع باعث کاهش فروش و در نتیجه رکود در بازار می‌شود. برای مقابله با این وضعیت، فروشندگان می‌توانند به راهکارهایی مانند ارائه تخفیفات و قیمت‌گذاری مناسب، تبلیغات فعال و افزایش کیفیت محصولات خود روی آورند تا جذابیت بیشتری برای مشتریان ایجاد کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران در خصوص میزان حقوق افراد فعال در حوزه گل و گیاه توضیح داد: در حال حاضر هزینه های مربوط به خوراک و بیمه کارگران در صنعت گل و گیاه به شدت افزایش یافته است. به این معنا که به صورت تقریبی هزینه خوراک این افراد برای کارفرما در ماه حدود ۷ میلیون و پانصد هزار تومان و هزینه بیمه آنها که سال گذشته ۲ میلیون و ششصد هزار تومان بود، در سال به بیش از ۳ میلیون رسیده است. بنابراین خوراک و بیمه این کارگران در ماه به طور مجموع ۹ میلیون هزینه دارد.

حقوق یک کارگر ساده از اتباع خارجی در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ میلیون است. تزیین کارهای گل نیز با توجه به میزان حرفه ای بودن‎شان، نرخ متفاوتی از حقوق ماهانه را دریافت می کنند. در نتیجه دستمزد افراد در حوزه گل و گیاه از یک کارگر ساده تا تزیین کار حرفه ای از ۱۲ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان متفاوت است.

وی همچنین افزود: اخیرا فعالیت قشر بانوان در زمینه فروش و تزیین گل و گیاه افزایش چشمگیری داشته است. حرفه گل آرایی شامل آگاهی از نوع تزیین، رنگ آمیزی گل ها، برگ آرایی و حتی کاغذ آرایی است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران در رابطه با علل رکود بازار گل و تاثیر آن بر شرایط اقتصادی زندگی افراد مشغول در این حوزه بیان کرد: ساعت کار کارگران در بخش گلخانه ها و تولید گل و گیاه تا ۴ یا ۵ بعد از ظهر بوده اما کارگران گل فروشی حداقل از ۸ صبح تا ۸ شب در مغازه ها مشغول به کار هستند. شرایط سخت اقتصادی در حال حاضر حتی تهیه مسکن را نیز برای این قشر به شدت دشوار کرده است. در در شرایط کنونی مغازه داری برای صنف گل و گیاه نه برای کارفرما صرفه اقتصادی دارد و نه برای کارگر. در صورتی که اکثر اصناف گرفتار دلال بازی هستند. برای تولید گل و گیاه با توجه به افزایش شدید قیمت موادی مانند کود، سم، پلاستیک و غیره، سود قابل توجهی پیش بینی نمی شود و از طرفی کاهش توان خرید مردم نیز منجر به افزایش رکورد در این بازار شده است.

 بازار گل در انحصار بانوان

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران در پایان به تاثیر تبلیغات در رونق بازار گل و‌ گیاه اشاره کرد و گفت: اخیرا بانوان بیشتری به فعالیت در زمینه گل و گیاه روی آورده‎اند و برای دریافت مجوز فعالیت در این حوزه به اتحادیه گل مراجعه می کنند. برخی از بانوان نیز با برگزاری ورکشاپ های گل آرایی درآمد قابل توجهی دارند البته تبلیغات در فضای مجازی به شدت در توسعه کسب و کار آنها موثر بوده است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.