• امروز : سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 20 May - 2025
کل اخبار 1857اخبار امروز : 1

اطلاعیه ها

قطعیِ سامانه ایرانیان اصناف، هزینه های سرباری برای واحدهای صنفیِ پایتخت تراشید/ عدم تمدیدِ جواز یعنی اجازه بهره برداریِ سوخت نداشته و باید با قیمت آزاد تهیه کنی برخی مالکین هیچ گونه برگه یا سندی مبنی بر پرداخت در اختیار مستاجرین قرار نمی دهند/۹۰ درصد واحدهای خشکبار بازار به صورت مالک و مستاجر سرقفلی اداره می شوند شرط متاهل بودن برای کار؛ شرط کار برای تاهل!/ جلسه ای ۳۷۰ هزار تومان خیلی رقم بالایی ست؟/ موازی کاری بنگاه های دولتی ادامه دارد و طرح اصلاحیِ اتحادیه روی میز است همایشِ«تاثیر دیجیتال مارکتینگ در تحول کسب و کار»/ اسفندیار: همسو با تغییرات روز دنیا و در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء واحدهای صنفی خود گام برمی داریم برنج پاکستانی در کیسه های طارم و هاشمی!/ کالای وارداتیِ صددرصد رانتی با ارز ترجیحی/ فوریتِ تک نرخی شدن کالا، برداشتن محدودیت واردات و رفع انحصار آن فلافلی های فوق لیسانسه و مردمی که وسعشان فقط به غذاهای ضعیف می رسد/ چه کسی مسئول قربانیانِ صدور جوازهای سامانه نوین اصناف است؟ خیزِ بلند صنف خرازی در توسعه کسب و کار با بهره گیری از هوش مصنوعی/ تجهیز اعضاء به ابزارهای نوین تخصیص ارز به شرکت های محدود یعنی غلبه رانت و انحصارگرایی بر رقابت سالم، اشتغال و کارآفرینی شرایط معافیت مشاغل از صدور صورت‌حساب الکترونیکی اعلام شد روند کاهشی قیمت حبوبات در بازار/ قیمت لوبیا چیتی به ۲۴۵ هزارتومان رسید مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد قدرت صنوف می‎تواند اقتصاد را راهبری و هدایت کند/ لازم است مسیر اقتصادی کشور از طریق اصناف و بخش خصوصی دنبال شود طرح‌های حمایتی، پیوند مردم با کتابفروشی‌ها را تقویت می‌کند

13
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران:

کمبود قطعات به دلیل دپوی کالاها در بندرعباس/ عدم تخصیص ارز و کسادی بازار با هم در ارتباط هستند

  • کد خبر : 4649
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کمبود قطعات به دلیل دپوی کالاها در بندرعباس/ عدم تخصیص ارز و کسادی بازار با هم در ارتباط هستند
اصغرفرضی پور قره‌لر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران گفت: در این اتحادیه حدود هزار و ششصد عضو جوازدار مشغول به فعالیت هستند و چالشی که امروز با آن مواجه هستیم این است که اکثر کالاهای تولیدکنندگان در بندرعباس دپو شده است و مشکل ترخیص پیدا کرده‌اند و همین امر باعث شده که اکثر تولیدکنندگان با کمبود قطعات مواجه شوند.

 رئیس اتحادیه فروشندگان صنف دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران در دیگر چالش های این صنف گفت: شرکت‌های تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه در مورد نبود نیروی کار متخصص مشکل دارند، که ما از مراکز دانشگاهی تقاضا داشته‌ایم دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتورسیکلت اجرایی شود به‌خصوص برای کارخانه های بزرگ.

مشکل تخصیص ارز

فرضی‎‎پور بیان کرد: چالش دیگر ما عدم تخصیص ارز به خصوص برای موتورسیکلت و لوازم یدکی است.

 رئیس اتحادیه فروشندگان صنف دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران اظهار داشت: در میان هفتصد و پنجاه کالای در اولویت لوازم دوچرخه منظور نشده بود که به وسیله نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با وزارت صمت ترتیب اثر داده شد گرچه کماکان تعدادی کالا باقی مانده است.

وی ادامه داد: به طور کلی عدم تخصیص ارز و کسادی بازار با هم در ارتباط هستند زمانی که ارز تعلق نمی‌گیرد به طبع آن را باید از بازار آزاد تهیه کرد که دچار نوسان‌های متعددی است و این دلیل باعث می‌‎شود که رکود را در بازار مشاهده کنیم.

لزوم کمک دانشگاه

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران با بیان اینکه حدود شانزده هزار کارگر در شرکت‌های تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه مشغول به کار هستند افزود: این تعداد پرسنل مشکلات خاص خود را هم دارا هستند و ما برای تامین نیروی کار متخصص از مراکز دانشگاهی تقاضا داشته‌ایم دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتور سیکلت اجرایی شود به‌خصوص برای کارخانه‌های بزرگ.

 فرضی پور قره‌لر، بیان داشت: تاکنون هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است این در حالی است که شرکت‎های تولیدی برای تربیت متخصص، مهندسان‎شان را به خارج از کشور فرستاده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران همچنین بیان کرد: درخواست داریم اهتمامی جدی در این خصوص صورت پذیرد مانند بودجه اقساطی که با بانک‌ها تعامل شود و وضعیت صنعت موتورسیکلت یک مقدار بهتر شود.

وی گفت: با توجه به تبدیل موتورهای کاربراتوری به سیستم انژکتور مشکلاتی در رابطه با موتورهای مستهلک وجود دارد که طبق دستور در هشت کلانشهر جمع آوری موتورهای مستهلک و جایگزینی آنها با موتورهای انژکتوری باید صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.