• امروز : جمعه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 4 July - 2025
کل اخبار 1956اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

پدافند غیر عامل انباردارهای تهران فعال شد؛ تامین امنیت و حراست از سرمایه ملی/ رونما از بسیج اصناف، نیروی انتظامی و همکاران صنفی خود قدردانی کرد بازار اغذیه‌فروشان متعارف و امنیت برقرار است/ تولیدات داخل افزایش قیمت نداشتند/ با همکاری اتاق اصناف تهران قیمت نان را مدیریت می‌کنیم افزایش کاذب قیمت برنج ایرانی و حبوبات به زودی مرتفع می‌شود/ نرخ مصوبه جدید روغن اعلام و کمبود آن منتفی شد/ بازار روند عادی خود را سپری می‌کند بحران در صنعت طلا و جواهر کشور/ اصناف پای کار ایستادند؛ سازمان امور مالیاتی هم مراعات کند رستگار: مطالبات اصناف استیفا شود/ پزشکیان: دولت آمادگی دارد اختیارات لازم را به اتحادیه‌ها و اصناف، اعطا کند نشست مشترک اتاق اصناف و استاندار تهران در شرایط جنگی هم بازار را رها نکردیم/ ضرورت حمایت جدی از اصناف آسیب‌دیده کالاهای اساسی به‌وفور در بازار موجود است/ روغن به‌زودی انبوه توزیع می‌شود  مشکلی در تأمین میوه و سبزی نداریم/ با متخلفان برخورد می‌شود شرایط و نحوه بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد

7

کاغذهای مالیاتی برچیده می‌شود/ نگهداری دفاتر تجاری در سامانه

  • کد خبر : 8289
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
کاغذهای مالیاتی برچیده می‌شود/ نگهداری دفاتر تجاری در سامانه
سازمان امور مالیاتی از ایجاد سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی به‌جای ارائه فیزیکی دفاتر در آینده‌ای نزدیک خبر داد که به موجب آن در مصرف بیش از ۱۲۷ میلیون برگ کاغذ در سال صرفه‌جویی خواهد شد.

مهرماه امسال رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرای نخستین تکلیف این سازمان در قانون برنامه هفتم توسعه خبر داد.

بر اساس این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) مکلف شد سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی را راه‌اندازی کند. این اقدام در راستای اجرای بند “ج” ماده (۴) قانون برنامه هفتم توسعه و بند “ج” ماده (۶۷)  قانون برنامه ششم توسعه با هدف توسعه دولت الکترونیک، کاهش هزینه‌ها و افزایش شفافیت مالیاتی صورت می‌گیرد.

بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی موظف‌اند برای تشخیص درآمد مشمول مالیات، دفاتر تجاری خود را مطابق قانون تجارت تنظیم و نگهداری کنند.

تاکنون این فرآیند به‌صورت سنتی و فیزیکی انجام می‌شد که علاوه بر تحمیل هزینه‌های اجرایی و اتلاف زمان، نیازمند مصرف بیش از ۱۲۷ میلیون برگ کاغذ در سال بود.

با اجرای سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی، ضمن صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیارد تومانی در منابع مالی، امکان دسترسی آسان و تسریع در روند حسابرسی مالیاتی نیز فراهم خواهد شد.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به پلمپ دفاتر قانونی خود می‌کنند به عنوان کاربر سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی محسوب می‌شوند و کلیه  فعالان اقتصادی مکلف که دفاتر خود را پس از ۲۳ تیر سال ۱۴۰۳ نزد سازمان ثبت اسناد و املاک  پلمپ کرده‌اند موظف‌اند نسبت به ارائه دفاتر الکترونیک خود در این سامانه اقدام کنند.

گفتنی است مزایای حذف دفاتر فیزیکی پلمپ شده شامل کاهش هزینه‌ها، افزایش دقت در ثبت اطلاعات مالی، کاهش امکان دخل و تصرف در دفاتر و کمک به حفظ محیط زیست عنوان شده است. مراحل استقرار و بهره‌برداری از سامانه در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی در حال انجام بوده و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=8289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.