• امروز : جمعه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 11 April - 2025
کل اخبار 1756اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

ترجیح خرید مصنوعات طلا به جای سکه و طلای آب شده/ بهترین جا برای سرمایه گذاری های خُردِ شهروندان پیگیری های اتحادیه تخفیف ۴۰ درصدی طرح ترافیک را به ۷۰ درصد رساند/ برای اولین بار تعداد صدورِ جواز از ابطال آن پیشی گرفت فعالیت های اتحادیه و تیم جدید نویدبخشِ سالی به دور از تلاطم برای همکاران صنفی خودروهایی که در بم معطل یک امضای وزارت صمت خاک می خورند و دولتی که دستش را از گلوی صنف برنمی دارد! وحدت مشکلات در همه صنوف/ در زبان از کمک به تولید کننده می گوییم و در عمل آن ها را تحت فشار قرار می دهیم رنگ هم کالای لوکس و زینتی شد/ بیش از ۶۰ درصد خانواده ها نظافت را جایگزین رنگ کرده اند هرجا فشارِ نرخ دستوری باشد فساد ایجاد می شود/ در حال حاضر هیچ ارگان تصمیم گیرنده ای نداریم/ نان سنگک را آزاد کنید سی و دومین نمایشگاه تخصصی آرایشی بهداشتی و عطریات از فردا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود تداخل پلیس+۱۰ در کسب و کار عکاسان/ چرخه معیوب و غیرشفاف باید اصلاح شود عقب‌نشینی مردم از سرمایه‌گذاری در صنعت/ دولت و حاکمیت باید در کنار بخش خصوصی باشند و با آن رقابت نکنند رکود شدید در بازار/ مغازه‌ها تعطیل شده و آینده‌ای مبهم پیش روی ماست ورود سیب‌زمینی جنوب به بازار؛ کاهش قیمت در راه است قیمت میوه‌های نوبرانه از اردیبهشت متعادل می‌شود

25
فرهاد حقیقی، رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی:

صندلی ماساژ، ساعتی ۶۶۰ هزار تومان است؛ آموزش رانندگی، ساعتی ۲۰۰ هزار تومان!

  • کد خبر : 4553
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
صندلی ماساژ، ساعتی ۶۶۰ هزار تومان است؛ آموزش رانندگی، ساعتی ۲۰۰ هزار تومان!
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، افزایش 50درصدی هزینه آموزشگاه‌های رانندگی با واکنش‌هایی همراه بوده؛ منتقدان، مبلغ 6 میلیون تومان را رقمی بسیار بالا برآورد کرده‌اند؛ درمقابل واحدهای صنفی و مسئولان و روسای مربوطه معتقدند که این هزینه که قرار است یکبار در عمر رانندگی افراد رخ دهد و درمقایسه با سایر هزینه‌ها رقمی بسیار ناچیز است ضمن این‌که آموزش‌های ناصحیح و زمان کم در مقابل دریافت وجه کمتر(کاری که این‌روزها متاسفانه توسط نهادهای وابسته به دولت صورت می‌گیرد) افرادی را راهی جاده‌ها می‌کند که شما تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهند.

برابر دستورالعمل نرخ‌گذاری دولت، افزایش هزینه‌ها هرساله در کمیسیون‌ نظارتِ صنعت، معدن و تجارت استان ابلاغ می‌شود؛ فرهاد حقیقی، رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی، می گوید: امسال هم این قیمت‌ها برابر قانون، آنالیز و مستندات تهیه و توسط انجمن حمایت و کارشناسان سازمان صنعت و معدن بررسی شد و پس از آن طی بازدیدهای میدانی و بحث‌های کارشناسی، برابر نرخ تورم سال، قیمت‌ها حدود  ۴۰درصد افزایش پیدا کردند که با این افزایش در حال حاضر، یک ساعت آموزش رانندگی، ۲۲۰هزار تومان است.

به‌گفته حقیقی: گواهینامه‌ای که یک فرد در تمام عمرش یک‌بار نیاز است دریافت کند و ۴۰ساعت خدمات بگیرد، برای تمام عمر رانندگی‌اش ۶ میلیون تومان هزینه‌بردار است.

او توضیح می‌دهد که «ما درنتیجه این آموزش‌های ناصحیح، کم و غلط، سالانه حدود ۲۰هزار نفر کشته رانندگی داریم و ۸ درصد از تولید ناخالص ملی ما به تصادفات رانندگی اختصاص پیدا کرده و این غیر از هزینه‌های خانواده‌هایی است که بی‌سرپرست شده و بار مالی که ایجاد می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی، می گوید: ما در دهه ۸۰ ، ۳۶ هزار نفر کشته رانندگی داشتیم و با تدبیری که حاکمیت انجام داد، طرح آموزش در آزمایش به آموزشگاه‌ها راه پیداکرد که حداقل آموزشی به متقاضی داده می‌شد و بعد آزمون هم گرفته می‌شد.

او می‌افزاید: پیرو این طرح، کاهش تصادفات و کشته‌های رانندگی را تا ۱۵هزارنفر داشتیم اما متاسفانه کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیری‌هایی که در دو، سه سال اخیر در این زمینه صورت‌گرفت، کشته‌های رانندگی ما از ۱۵ تا ۲۰هزار نفر افزایش داشت.

به گفته حقیقی: باتوجه به این موارد که ذکر شد، ساعتی ۲۲۰هزار تومان برای آموزش رانندگی اصلا هزینه‌ای نیست؛ شمار بالایی ازهمکاران ما و مربیانی که کاربلد بوده با آموزشگاه‌ها قطع همکاری کرده و به واسطه عدم صرفه اقتصادی جذب تاکسی‌های اینترنتی شده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی، با ذکر این نمونه که وقتی یک نفر با اتومبیلش روی یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان با تاکسی اینترنتی درآمد دارد، می‌پرسد که آیا این فرد، راضی می‌شود با ۶۰۰هزار تومان که حالا دستگاه‌های دولتی مصاحبه کرده و می‌گویند گران است، کار کنند؟ آیا جریمه‌های رانندگی که ۷برابر شده، گران نیست؟ نباید کمی به کشورهای اطراف خود هم نگاهی بیاندازیم؟ آیا آموزش، هزینه است؟ آیا پیشگیری بهتر از درمان نیست؟

او می‌پرسد: بهتر نیست ما آموزش‌هایمان را صحیحی کنیم نه این‌که جریمه‌هایمان را گران کنیم؟ این به‌نفع خانواده‌ها نیست؟ به‌نفع جوانان ما نیست؟

به این ترتیب و به اعتقاد رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی، افزایش نرخ آموزشگاه‌های رانندگی کاملا قانونی و زیر نظر دستگاه‌های مربوطه، انجمن حمایت و کمیسیون نظارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش پیدا می‌کند و نسبت به سایر خدمات بسیار ناچیز است.

حقیقی می‌گوید: استفاده از یک صندلی برقی ماساژ، ساعتی ۶۶۰ هزار تومان است؛ آموزش رانندگی با یک تیبا یا پراید، ساعتی ۲۲۰ هزار تومان! آموزش تنبک، ساعتی یک‌میلیون تومان اس!

او اظهار تاسف می کند که دستگاه‌های دولتی، خصوصا پلیس، مصاحبه‌ای انجام داده و گفته آموزش گران است؛ البته حقیقفی می‌گوید که برخی از دستگاه‌ها به‌خاطر این‌که کارهای خلاف و غیرقانونی خود را توجیه کنند این اظهارات را مطرح می‌کنند. به‌گفته او: آن‌ها دنبال این هستند شغل آموزشگاه‌ها را از دست صنف گرفته، واحدهایی غیرقانونی در دستگاه‌های دولتی و با امکانات دولتی تاسیس کنند و بعد هم بگویند که ۵۰درصد تخفیف می‌دهیم و مردم بیایند ثبت‌نام کنند.

رئیس اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی، تاکید می‌کند که آن‌ها که می‌گویند گران است، این هزینه‌ها را هم دیدند؟ آموزشگاه‌های ما ۱۰ها نفر شغل ایجاد کرده و بیمه کرده‌اند؛ آیا این‌ها را می‌بینند؟ درصورتی‌که خودشان نه مالیات می‌دهند، نه پول آب و برق و گاز و نه اجاره فضا، کارمند و مدیرشان سرباز دولتی است و سیستم‌شان دولتی است و بیمه و مالیات هم ندارند و دولت آن را پرداخت می‌کند و از همه مهم‌تر ازین‌که خدمات هم ارائه نمی‌دهند؛ ما در قبال ۲۰ ساعت خدمات، یک میلیون تومان پول می‌گیریم؛ آن‌ها در قبال هیچ خدماتی ۷۰۰ هزار تومان می‌گیرند؛ حالا شما حساب کنید کدام گران‌تر است؟

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4553
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 413 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.